Een Yeti 4x Special Projects: Wat is dat waard?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Beste Forumers,

Heb wat ruimte gebrek in de schuur en wil er graag een enduro fiets project bij.
Nu hangt al een tijdje mijn Yet 4x Special Projects 088/100 aan de muur die ik eigenlijk alleen maar in Bikepark Spaarnewoude heb gebruikt.
Lagers, shock, vork alles is in zeer goede staat. Nu zoek ik de Amerikaanse, Engelse forums al af om een richtprijs voor in het verkoop topic
te vinden, maar het verschilt zo dusdanig dat ik echt niet weet wat ik er voor "mag" vragen. Wat denken jullie ongeveer?
Het is een L (long). Er zit nu weer een Hussefelt combo stuurpen/ stuur op in het wit. bouwjaar 2004/2005 geloof ik.

AfbeeldingYeti 4x Special Projects 88/100 by Jerry van Gerven, on Flickr

Sram x9 schakelcombo, Deemaxx wielen, Hussefelt cranck, stuur en stuurpen, pedalen, Marzocchi 4x vork, Fox demper, remmen zitten nu op mn XC fiets. vergeet vast nog iets.. en ja, het zadel staat hoog omdat ik er een klein stukje xc mee gereden had.. :)

(en hopelijk mag/ zet ik dit in het juiste topic?) :wink:
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Wanneer ik het goed begrijp heb je dus al een aantal suggesties gezien over wat de bike ongeveer waard is.
Waarom dan hier ook nog eens de vraag?
Ongetwijfeld goed bedoeld maar je loopt nu de kans nog meer bedragen te horen/zien waardoor de vraagtekens alleen maar groter worden .

Ik zou het gemiddelde nemen van de bedragen die je reeds hebt gezien en daar, de eerste tijd, iets boven gaan zitten qua vraagprijs.
Zo heb je voor jezelf en potentiële kopers nog wat speelruimte
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier vragen ze er 2000,- vhb voor. maar in NL is de vraag al niet groot naar zoiets, dus ik denk dat je het toch beter in Belgie of Duitsland kan proberen...
Staat al sind april te koop. Imho, als je er nog een 1300,- voor vangt heb je al geluk. Het is en blijft een 26"en 11 jaar oud. Tja wel een yeti...

http://bikemarkt.mtb-news.de/search?q_c ... p_radius=0" onclick="window.open(this.href);return false;
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Er zit een verschil in tussen wat het waard is en wat je ervoor kan krijgen natuurlijk.
Als je een liefhebber treft heb je geluk. Verwacht dat je er anders niet meer dan 1000 euro voor krijgt. Zeker in Nederland is 4x zo goed als dood, dus denk dat je m lastig kwijtraakt.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Als je alleen twijfels hebt over de waarde van je frame. Demonteer hem, verkoop de rest los...

En hang je frame aan het plafond in je schuur, mocht je ruimtegebrek hebben. De onderdelen kennen hun waarden. Zit je niet meer met het probleem wat je frame waard zou kunnen zijn...

In NL is een Yeti misschien nog iets bijzonders. In UK, maar zeker in de US zie je meer Yeti's... 4X is sowieso dood, dus het zal een lastige fiets blijven. De liefhebber die zo'n fiets zoekt zal juist op zoek gaan naar koopjes omdat die weet dat er niet meer geraced wordt met zulke fietsen... Waarschijnlijk zou een nieuw ontwerp 4X fiets ook wel 650B wielen hebben i.p.v. 26" wielen...

Vraag me soms ook weleens af wat mijn Yeti ARC 26" nog waard zou zijn... Maar kan er nog geen afstand van doen en zeker niet voor een laag bedrag... :winkie: . Desnoods wordt het mijn woon/werk fiets met starre vork, 29er wielen en racefietsbanden... :winkie:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Tja je kan een gek treffen die je er een bedrag voor geeft wat je in je hoofd hebt.
Of je doet net zoals ik, en wat Suntoro al voorstelde, je demonteert alle onderdelen en verkoopt die los en het frame hang je ergens als kunst aan de muur.
Dat heb ik namelijk met mijn Yeti DJ gedaan.
Die voorvork komt me namelijk bekend voor, toevallig niet 2de hands gekocht in Amersfoort? ;-) net zoals de cranks, chainguide en de remmen, al kan ik niet goed zien welke dat zijn...
Ik had namelijk redelijk wat witte onderdelen destijds te koop gezet ;-)
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Bedankt voor de Tips!
Gooi het frame nog even op Bikemarkt maar denk er niet heel veel voor te krijgen. Waarschijnlijk komt het frame mooi aan de muur naast mijn andere oudere Yeti (ASR sl).
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Oh en nog even waarom ik wat spullen en frames wil verkopen; ben verliefd geworden op:
http://www.airdropbikes.com/collections ... narch-plus

:winkie:
Plaats reactie