BREXIT als een dolle naar alle engelse webshops hollen?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Bij Winstanleys zie ik nu wel een prijsdaling t.o.v. afgelopen week. Zeg maar een tientje op een bestelling van 170 euro. Nu dus rond de 160 euro.
-
- Moderator
- Berichten: 13025
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
En ligt dat dan niet aan een prijsdaling van een enkel product?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Zolang de onzekerheid aan blijft gaat de pond niet in waarde stijgen. En aangezien vergaderen met 27 pikkepoetsers erg lang gaat duren houdt die onzekerheid nog wel even aan. En opperhoofd pikkepoetsen zegt dat ie het overlaat aan zijn opvolger dus doen die andere 27 niks. Muv spannende verhalen vertellen en elkaar ophitsen
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Na 4 jaar is het toch nog rond gekomen, en heeft de UK toch de EU verlaten.
Opvallend is dat veel bedrijven, met name in de UK, hier nog niet op geanticipeerd hebben. Diverse UK sites weten niet of er nu wel of geen importheffingen zijn.
Hope bijvoorbeeld heeft alle leveringen aan het continent opgeschort omdat er een conflict is met de transporteur over heffingen/belastingen.
Bijzonder dat zulke grote bedrijven na 3,5 jaar dat nog niet geregeld hadden.
Ciao,
Jan
Opvallend is dat veel bedrijven, met name in de UK, hier nog niet op geanticipeerd hebben. Diverse UK sites weten niet of er nu wel of geen importheffingen zijn.
Hope bijvoorbeeld heeft alle leveringen aan het continent opgeschort omdat er een conflict is met de transporteur over heffingen/belastingen.
Bijzonder dat zulke grote bedrijven na 3,5 jaar dat nog niet geregeld hadden.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 322
- Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59
Heeft niet zozeer te maken met anticiperen, maar meer met de onduidelijkheid vanuit de overheden over systemen te gebruiken, officiele werkwijzen etc. Als er niks is, kan je er ook niet op anticiperen.Jan the Man schreef: ↑di 26 januari 2021, 11:09 Na 4 jaar is het toch nog rond gekomen, en heeft de UK toch de EU verlaten.
Opvallend is dat veel bedrijven, met name in de UK, hier nog niet op geanticipeerd hebben. Diverse UK sites weten niet of er nu wel of geen importheffingen zijn.
Hope bijvoorbeeld heeft alle leveringen aan het continent opgeschort omdat er een conflict is met de transporteur over heffingen/belastingen.
Bijzonder dat zulke grote bedrijven na 3,5 jaar dat nog niet geregeld hadden.
Ciao,
Jan
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
De regels waren inderdaad erg laat bekend, maar wij hebben bijvoorbeeld geen enkele hick-up ondervonden (hadden er een klein team op gezet om het te organiseren).Cycleintothewind schreef: ↑di 26 januari 2021, 12:47Heeft niet zozeer te maken met anticiperen, maar meer met de onduidelijkheid vanuit de overheden over systemen te gebruiken, officiele werkwijzen etc. Als er niks is, kan je er ook niet op anticiperen.Jan the Man schreef: ↑di 26 januari 2021, 11:09 Na 4 jaar is het toch nog rond gekomen, en heeft de UK toch de EU verlaten.
Bijzonder dat zulke grote bedrijven na 3,5 jaar dat nog niet geregeld hadden.
Ciao,
Jan
Voor Hope zal het een behoorlijk omzetverlies zijn. Bij R2 en Bike24 zijn de courante naven bijvoorbeeld pas over 2-3 maanden weer leverbaar. Als je als bedrijf in je grootste markt (ik ga ervan uit dat er in continentaal Europa meer Hope verkocht wordt dan in de UK) een kwart van je jaaromzet (en marge) kwijt bent je dit wel gaat voelen.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 322
- Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59
Jan the Man schreef: ↑di 26 januari 2021, 13:38De regels waren inderdaad erg laat bekend, maar wij hebben bijvoorbeeld geen enkele hick-up ondervonden (hadden er een klein team op gezet om het te organiseren).Cycleintothewind schreef: ↑di 26 januari 2021, 12:47
Heeft niet zozeer te maken met anticiperen, maar meer met de onduidelijkheid vanuit de overheden over systemen te gebruiken, officiele werkwijzen etc. Als er niks is, kan je er ook niet op anticiperen.
Voor Hope zal het een behoorlijk omzetverlies zijn. Bij R2 en Bike24 zijn de courante naven bijvoorbeeld pas over 2-3 maanden weer leverbaar. Als je als bedrijf in je grootste markt (ik ga ervan uit dat er in continentaal Europa meer Hope verkocht wordt dan in de UK) een kwart van je jaaromzet (en marge) kwijt bent je dit wel gaat voelen.
Ciao,
Jan
Maar jij redeneert van EU naar UK? De UK heeft er wel werk van gemaakt. Maar van UK naar EU was er veel minder motivatie om het vanaf het begin goed in te regelen.
Integendeel; de regels waren al járen bekend. Die zijn namelijk niet anders dan voor élk land buiten de EU/EEZ/DU.
Wederom: welhaast integendeel. Het VK heeft bespottelijk weinig gedaan om zich voor te bereiden; waarschijnlijk omdat men tot het laatste moment beweerde dat er niets zou veranderen. Dat is moeilijk vol te houden als je je tegelijkertijd voorbereidt op een explosie aan benodigd meerwerk. Verder wordt er bij import naar Groot Brittannië (denk eraan: Noord Ierland is binnen de Europese markt gebleven) door het VK momenteel nauwelijks gehandhaafd, omdat de hun douane serieus onderbezet is.Cycleintothewind schreef: ↑di 26 januari 2021, 14:26[…] Maar jij redeneert van EU naar UK? De UK heeft er wel werk van gemaakt. Maar van UK naar EU was er veel minder motivatie om het vanaf het begin goed in te regelen.
Vorsprung durch Pedantik.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5237
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Inderdaad, ik redeneerde van de EU naar de UK.Cycleintothewind schreef: ↑di 26 januari 2021, 14:26 Maar jij redeneert van EU naar UK? De UK heeft er wel werk van gemaakt. Maar van UK naar EU was er veel minder motivatie om het vanaf het begin goed in te regelen.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....