Over de gebruikers

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bergbike schreef:Mod break!

Jullie :roll: nemen een loopje met dit topic. Houd het s.v.p. to the point en netjes.


Ik (en waarschijnlijk meerdere hier) wil TS alleen maar duidelijk maken dat het nog geeneens zulke slechte antwoorden waren wat hij in dat topic te zien kreeg en dat het, zoals hier nu het geval is, nog veel nuttelozer kan. :-D
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
Bergbike schreef:Mod break!

Jullie :roll: nemen een loopje met dit topic. Houd het s.v.p. to the point en netjes.


Ik (en waarschijnlijk meerdere hier) wil TS alleen maar duidelijk maken dat het nog geeneens zulke slechte antwoorden waren wat hij in dat topic te zien kreeg en dat het, zoals hier nu het geval is, nog veel nuttelozer kan. :-D
Ja, was dat onsjullie doel? Ik betwijfel het.

CLICKBAIT
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Pieter348 schreef:Als anderen nu bij jouw vraagstelling outside the box denken, wat is daar mis mee ?
Doe je er niets mee is dat jouw zaak meer wees blij dat op een andere manier meegedacht wordt.

Het ging hem over je pedaaltechniek waarbij je cadans wellicht te laag was en dit zou kunnen resulteren in pijnlijke knieen en blessures. Wat is er dan mis mee dat men je aanraadt om je cadans te verhogen ipv een groter voorblad te steken?

Stel nu dat men gewoon op je vraag antwoordt en je krijgt een blessure aan de knie die waarschijnlijk aan te lage cadans en te hoge kracht te wijten is, ben je dan niet eerder tevreden dat men hier probeert je probleem te voorkomen.

Als je dit echt niet wilt is mijn antwoord simpel: ieder blad met dezelfde steekcirkel en evenveel boutgaten(op dezelfde plaats) kan met elkaar vervangen worden en voor de rest moet je het dan zelf maar uitzoeken. Ik vind het ook straf dat je na 3 berichten al iets opvallend zou zien op dit forum. Met 3 berichten kun je geen statistisch geen conclusies trekken.
+10

Dat is precies de reden waarom ik dus mijn nogal eigenwijze oren van tijd tot tijd bij "jullie" te luisteren leg. Ik kan wel denken dat ik het allemaal beter weet maar als iemand mij zou kunnen wijzen op een "zijstraat" waar ik mogelijk/wellicht/heel misschien wel/niet aan gedacht heb, helpt mij dat om een completer beeld te vormen.

Dat is precies de reden waarom ik zo enorm van jullie :kiss: :tong .....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als ik had geweten dat jij ons wil zoenen en aflikken nadat wij je van wijze raad voorzien hebben had ik nooit gereageerd. :o :-D
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat is nou een teleurstelling. :((
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bowiex schreef:Dat is nou een teleurstelling. :((
leer er maar mee omgaan. Er zullen er nog vele volgen in je leven 8)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ha leuk, een kritische post van een nieuw forumlid. Altijd goed, een beetje leven in de lounge bar. :bier:

Maar waar is hij sinds zijn eerste post? Dat is toch al zeker 6 uur geleden.... :D
Laatst gewijzigd door Wiel-Maat op ma 13 juni 2016, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

vibemaker schreef:
Bowiex schreef:Dat is nou een teleurstelling. :((
leer er maar mee omgaan. Er zullen er nog vele volgen in je leven 8)
Zo vraag je soms iets, en komt men alleen maar met bijdehante antwoorden waar je niks aan hebt.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Bergbike schreef:
vibemaker schreef: leer er maar mee omgaan. Er zullen er nog vele volgen in je leven 8)
Zo vraag je soms iets, en komt men alleen maar met bijdehante antwoorden waar je niks aan hebt.
Jawel, maar ik ben de chips en cola tevoorschijn aan het rukken, vind het hier plotseling best gezellig :bier:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ik ga ondertussen ff een tandje bijzetten in de sportschool, om maar ff on topic te blijven...sort of :winkie:
Kaas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 26 februari 2016, 15:54

Ik wil toch even 't volgende opperen in dit topic, vanuit mijn eigen newby perspectief.

Ik denk dat menig nieuw forumlid, op welk forum dan ook, de volgende veronderstelling heeft: "als ik hier mijn vraag stel, dan krijg ik concrete antwoorden van behulpzame experts". Echter het is een forum en hoewel definities verschillen, komt dat doorgaans neer op een 'discussiegroep' waar gelijk gezinden met elkaar een gesprek aan kunnen gaan.

Ik wil absoluut niet beweren dat hier geen behulpzame mensen zijn, of dat hier geen experts zijn, want die zijn er zeker. Maar het is hier geen info service balie en reacties worden vrijuit gegeven (onder toeziend oog van de moderators).

Als gebruiker van een forum, nieuw lid of oud, kan je verwachten dat iedereen zomaar iets kan 'zeggen' in een 'discussie' die je start. Als er nuttige info uit te extraheren valt: fantastisch! Als je niks kan/wil met de informatie: so be it.

Misschien klink ik wel als een LP die blijft hangen, maar ik wilde 't toch even kwijt. Ik zit op vele fora en maak dit overal mee. Post bij wijze van maar eens iets diepzinnige op Reddit en probeer daar maar eens een zinvolle reactie te krijgen.

We zijn hier een soort digitaal collectief van fiets/mountainbike-liefhebbers/hobbyisten en dit platform (het forum) is ons clubhuis.

Laten we gezamenlijk genieten van deze gedeelde interesse! Wil je dat niet? Ga dan toch fietsen.. :p
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Jij hebt er kaas van gegeten! :D
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kaas schreef:Ik wil toch even 't volgende opperen in dit topic, vanuit mijn eigen newby perspectief.

Ik denk dat menig nieuw forumlid, op welk forum dan ook, de volgende veronderstelling heeft: "als ik hier mijn vraag stel, dan krijg ik concrete antwoorden van behulpzame experts". Echter het is een forum en hoewel definities verschillen, komt dat doorgaans neer op een 'discussiegroep' waar gelijk gezinden met elkaar een gesprek aan kunnen gaan.

Ik wil absoluut niet beweren dat hier geen behulpzame mensen zijn, of dat hier geen experts zijn, want die zijn er zeker. Maar het is hier geen info service balie en reacties worden vrijuit gegeven (onder toeziend oog van de moderators).

Als gebruiker van een forum, nieuw lid of oud, kan je verwachten dat iedereen zomaar iets kan 'zeggen' in een 'discussie' die je start. Als er nuttige info uit te extraheren valt: fantastisch! Als je niks kan/wil met de informatie: so be it.

Misschien klink ik wel als een LP die blijft hangen, maar ik wilde 't toch even kwijt. Ik zit op vele fora en maak dit overal mee. Post bij wijze van maar eens iets diepzinnige op Reddit en probeer daar maar eens een zinvolle reactie te krijgen.

We zijn hier een soort digitaal collectief van fiets/mountainbike-liefhebbers/hobbyisten en dit platform (het forum) is ons clubhuis.

Laten we gezamenlijk genieten van deze gedeelde interesse! Wil je dat niet? Ga dan toch fietsen.. :p
Reddit... daar noem je dan ook wel een poel des verderf... :roll:

Er zitten hier echt heel veel mensen die het beste met elke newbie voor hebben en van harte alle vragen beantwoorden. Ook al wordt diezelfde vraag elke week een keer of 5 gesteld, maar dat is weer een heel ander onderwerp. In het concrete geval van de vraag van topicstarter is het niet zo verwonderlijk dat er verbaasd gereageerd wordt bij 'ik rij bijna altijd 38/11'. Dat dit niet de reactie is die topicstarter verwachtte wil nog niet zeggen dat dit geen oprechte reactie is. Verder werd zijn vraag gewoon beantwoord in dat topic.
mda
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: di 20 september 2011, 02:00
Mijn mountainbike: Project XII - No. 5 - Long Low and Slack LTHT

Toen ik in het topic van Ron adviseerde om de oplossing elders te zoeken, had ik echt de beste bedoelingen voor met hem. Je kan wel zeggen dat je echt een 40x10 denkt nodig te hebben op een MTB, maar dat is gewoon de verkeerde manier om zijn probleem op te lossen.

Als iemand vraagt: Welke lijm heb ik nodig om mijn zadelpen vast te lijmen, want hij blijft maar zakken, hoop ik echt niet dat iemand aakomt met epoxy, maar juist met een beetje beter advies dan dat... Als die persoon dat advies niet wil maar per se lijm... tja...

https://www.bike-components.de/en/Shima ... 16-p46524/" onclick="window.open(this.href);return false;

gewoon 40T kiezen en bestellen...
Gesloten