muziek tijdens fietsen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bij het fietsen geen muziek. Bij mijn rondje hardlopen van 5km s'avonds in wintertijd en altijd over de stoep wel. Liefst zo hard mogelijk en dan rond de 100bpm.

Mooi betoog weer BB heerlijk hoe jij net uit een andere hoek naar dit soort dingen kijkt. :-q
Weet ik ook gelijk weer waarom ik maar 500 km per jaar op de racer maak. :winkie:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Bowiex schreef: Weet ik ook gelijk weer waarom ik maar 500 km per jaar op de racer maak. :winkie:
Dat doe ik soms bijna in één rit. :winkie:
Zónder oordopjes, en zonder me ook maar één moment te vervelen onderweg :lol:
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Als ik naar mijn werk fiets op de mtb heb ik sindskort ook muziek op staan. Vooral omdat de weg naar werk, voor mij, dodelijk saai en recht is dwars door de polder en buitengebied van Oss en West Maas en Waal. :D

Normaal luister ik naar punk(hardcore en rustigere varianten), maar op de fiets naar werk is dat "gewoon" 3fm op een zacht volume. Dan hoor ik nog voldoende van de omgeving om de vogeltjes en het sporadische achterop komend verkeer te horen. De muziek is vooral om te voorkomen dat ik tegen mezelf ga zitten praten, me ga ergeren aan de tegenwind of benen die ff niet willen. :D

Tijdens het mtb-en in het bos geen muziek voor mij, dan heb ik de concentratie nodig voor het pad voor mij. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Mike-zijn-bike
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 april 2016, 17:26

Bij mij ligt het ook een beetje aan de situatie. Als ik echt aan het mtb'en ben in de bossen, heb ik mijn concentratie nodig en wil ik me kunnen concentreren op mijn omgeving. Fiets ik met een groep, dan neem ik sowieso geen oortjes mee. Als ik alleen ga fietsen doe ik dat wel, maar dan doe ik ze alleen in als de omgeving dat toelaat, op rustigere wegen dus.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Bergbike schreef:[…] correct hoofdletter gebruik. :winkie:
Hoofdlettergebruik. :lol:
Vorsprung durch Pedantik.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Je bakkebaarden laten groeien, werkt net zo goed zo niet beter.
joen
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 21:06
Mijn mountainbike: Cube LTD SL

grappig om te horen dat er niemand muziek luistert op trails. gelukkig ben ik dan niet de enige die zijn volle concentratie daarbij nodig heeft ;-)

voor de mensen die wel is muziek aan hebben tijdens het sporten vraag ik me af wat voor muziek.
zelf zoek ik altijd een lekkere metal, rock playlist op spotify om hard door te trappen.
maar wat luisteren jullie? laat horen :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5581
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Daar staat een topic vol mee.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 15&t=33310" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik luister ook geen muziek tijdens het sporten. Ook nooit gedaan. Ik kan mij niet concentreren als er een oldskool hardcore track met 180bpm door mijn hoofd galmt. :winkie:
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

joen schreef:wat luisteren jullie? laat horen :D
Vroeger op de Tacx:

ASOT (186 in dit geval)
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Daar staat een topic vol mee.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 15&t=33310" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou maak je zomaar de groteske aanname dat men de favoriete muziek opzet bij het sporten. Ik zette vroeger altijd Ace of Base op, motiveerde mij zo snel mogelijk weer klaar te zijn. :tong

Alien schreef:
Bergbike schreef:[…] correct hoofdletter gebruik. :winkie:
Hoofdlettergebruik. :lol:
Ja, ok. :)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Als je die twee positieve gebaren combineert op één hand, is het opeens een verschrikkelijk gebaar. :o

Hopeloos off topic dit...

Dan nog even dit. Een bpm van 180 lijkt mij eigenlijk best ok. Zet je aan om met een gezonde cadans van 90 te rijden. Bij een bpm van 120, ga je of 60 (veel te laag) of 120 (veel te hoog) rijden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

asphaltdude schreef:...Vroeger op de rollers luisterde ik nog wel eens afleveringen van ASOT.
Op de rollen is ook niet echt fietsen. Je bent niet buiten en je komt niet vooruit :)
Ik vind het tenminste dodelijk saai, dus dan heb ik wel muziek op staan anders wordt de neiging om na een kwartier af te stappen te groot :D

Maar op de racefiets heb ik er geen behoefte aan, dan heb ik genoeg aan het gevoel lekker over het asfalt te zoeven en de omgeving op me in te laten werken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Ik zet op de rollers de tablet met eoa XC recap van Red Bull aan. Geen muziek bij nodig dus.
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

Als ik echt in de bossen ga fietsen heb ik meestal niks in mijn oren maar als ik naar werk fiets of asfaltrondjes in de buurt of gulberg aantal keren ga beklimmen heb ik altijd oortjes in alleen geen muziek maar Radio 1 podcasts.
Kan erg genieten van een programma als woord wat elke vrijdagnacht tussen 2.00 en 7.00 wordt uitgezonden, hele mooie radio. Argos en Echt gebeurd doen het ook goed...
Plaats reactie