Fiets versturen naar het buitenland.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Heeft iemand er ervaringen met het versturen van een verkochte fiets naar het buitenland?

In mijn geval heb ik iemand die mijn oude fiets graag wilt overkopen, echter komt deze persoon uit Duitsland in dit geval. Hij wil de fiets graag hebben en ik ben niet beroerd om hem de fiets op te sturen via een vervoerder. Ik heb alleen geen idee welke transporteur daarvoor moet benaderen, plus misschien nog belangrijker wat de ongeveer de kosten zullen worden.

Na wat googlen zie ik al dat PostNL het niet zal doen ivm de afmetingen.

Ik gok zomaar dat onder jullie wel wat personen zijn die eerder met dit bijltje hebben gehakt en mij van wat advies kunnen voorzien :roll:
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Als,je in de buurt van de grens woont gewoon vamuit Duitsland versturen. Anders gaat het een dure grap worden. Waarschijnlijk dan het beste om als twee dozen te versturen. Eerste doos beide wielen en andere doos frame en de rest. GLS is dan vaak wel mogelijk.

Enne.... zorg dat de centjes eerst op je rekening staan.... , accepteer geen vreemde betalingmethoden. Gewoon IBAN of eventueel Paypal.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Thanks owwwk, helaas woon ik in Noord-Holland even over de grens gaan is dan nogal snel een hele onderneming. Qua betaling regel ik het in ieder geval via Paypal inderdaad, anders wordt er sowieso helemaal niks verstuurd.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

DHL en DPD zijn sterk in Duitsland en met beide kan je als particulier verzenden. Beide hebben ook shops waardoor je het pakket waarschijnlijk bij jou in de buurt kunt afgeven. Heb niet gekeken naar de prijzen maar voor een particulier zal dat denk ik tussen de 10 en 15 euro zijn.

Zorg er heel goed voor dat alles goed is ingepakt. Vervoerders gaan over het algemeen niet zachtzinnig om met pakketjes.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

En ohja! Zorg dat de ontvanger akkoord gaat het met accepteren van de bike zoals ie is, incl. eventuele transportbeschadigingen. Want de koper besluit zelf om niet te komen kijken en om hem door een particulier te laten verzenden. Mocht er dan iets niet bevallen moet ie niet het geld terug boeken bij paypal met de mededeling dat er krasjes op zitten. Als ie dat bevestigd via mail sta je sterk in geval van een meningsverschil. (Er vanuit gaande dat je alle onvolkomendheden van je bike hebt gecommuniceerd)

Het liefst wil je dat iemand hem gewoon komt halen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
tigern
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 13:58
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

Met GLS kan je ook grote pakketten verzenden.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Mijn vorige fiets naar België verstuurd via DPD. Via http://www.cheapcargo.com kwam deze als goedkoopste uit de bus
Gebruikersavatar
Neil CB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 30 juli 2004, 11:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Skoezie schreef:Mijn vorige fiets naar België verstuurd via DPD. Via http://www.cheapcargo.com kwam deze als goedkoopste uit de bus
Ik neem aan dat je de trappers+stuur eraf haalt? In wat voor doos laat je dat opsturen, of wordt deze bv geleverd door de vervoerder?
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Je kan een doos bij de LBS vragen.
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Lege doos gevraagd bij de LBS inderdaad. Die zo klein mogelijk gemaakt om het gewicht en de kosten te drukken.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik heb ook mijn oude fiets te koop staan op marktplaats en deze wil een potentiële koper naar Duitsland gestuurd hebben....ik begin er niet aan.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik zou niet weten waarom niet :-q
Als ze ervoor willen betalen stuur ik het graag op.
Zo heb ik laatst een complete fiets naar Finland gestuurd.
Geld was gewoon netjes gestort op mijn rekening, en ik heb het dusdanig verpakt dat het pakket geaccepteerd werd bij de GLS parcelshop.
(Bij dat soort dingen doe ik niet aan Paypal met protection ivm misbruik)
Pakket kwam uit op 118x78x28 en 15kg ongeveer.
Week later daar gearriveerd :)
Plaats reactie