Gestolen fiets gespot? Wat kan ik doen?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Dit heet sociale controle en zou in ons land de normaalste zaak van de wereld moeten zijn en heeft onder andere met opvoeding te maken.

De reacties over vooroordelen snap ik niet zo, de politieke correctheid en het gepamper van de rooie rakkers heeft ons land al veel goeds gebracht......niemand durft meer iets te benoemen zonder weggezet te worden als een racist.

Hulde aan Maaf :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Nou ja, laat maar gaan - dat nou ook weer niet. Je moet uitkijken dat het geen etnisch profileren wordt, maar volgens mij heeft de politie het volste recht om iemand staande te houden om juist zo'n situatie even uit te pluizen.

"Zo meneertjes, wat zijn wij aan het doen?"

Zoiets.
Ik ben misschien op één punt onduidelijk. In de situatie heeft maaf goed en nobel gehandeld. Het gevoel van 'zit niet lekker' nu achteraf, daar had ik het over met 'laat maar gaan'.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

porcini schreef: Hoe zou dice gereageerd hebben wanneer er pas een Rocky van hem 'geleend' zou zijn.....
Ik denk zoiets...

Afbeelding

Verder ben ik niet politiek correct, zit zelf ook boordevol vooroordelen en kan slecht tegen diefstal van iets waar iemand zijn ziel en zaligheid in heeft gestoken. Ik zie dagelijks veel te jonge gasten in veel te dikke Duitse auto's rijden. Eerste gedachte wat in mij opkomt is drugsgeld, maar moet ik dan daarop reageren en mijn bedenkingen proberen te rechtvaardigen? Waarschijnlijk zou ik precies dezelfde gedachten als Maaf krijgen als ik dat beeld voor mij zag maar voor hetzelfde geld zit je er volkomen naast. Ik zou pas handelen als ik zie dat er gestolen wordt en niet als mijn vooroordelen dat zeggen.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Ik heb weleens iemand aangesproken waarvan ik het totaalplaatje er enigszins apart vond uitzien. Heb gevraagd hoe die gave fiets aanvoelde en wat er voor updates gedaan waren (op de toon van een liefhebber). Uit de reactie en het gesprek dat volgde bleek, voor mij althans, dat verder handelen onnodig was. Politieke correctheid en het poldermodel is veelal de nagel aan de doodskist van onze samenleving. Kortom; ik vind dat TS goed gehandeld heeft.
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

Beter achteraf spijt hebben dat je gehandeld hebt dan achteraf spijt hebben dat je niet gehandeld hebt.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bergbike schreef:
Kapitein Iglo schreef:Nou ja, laat maar gaan - dat nou ook weer niet. Je moet uitkijken dat het geen etnisch profileren wordt, maar volgens mij heeft de politie het volste recht om iemand staande te houden om juist zo'n situatie even uit te pluizen.

"Zo meneertjes, wat zijn wij aan het doen?"

Zoiets.
Ik ben misschien op één punt onduidelijk. In de situatie heeft maaf goed en nobel gehandeld. Het gevoel van 'zit niet lekker' nu achteraf, daar had ik het over met 'laat maar gaan'.
:-q Helder!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie