Het 50+ hoekje.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Freediamond87 schreef:Ik vind dit maar een deprimerend topic :)
Ben bang dat vooral de niet-50 plussers daar de oorzaak van zijn. :~

Tip voor de mensen tussen de 18 en 40: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 73#p910991" onclick="window.open(this.href);return false;
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Hier nog ruim 2 jaartjes wachten tot ik mee mag doen met de 50-plussers.

Maar ik maak me nu al geen illusie meer over m'n prestaties. Rij liever ddw want dan wordt ik tenminste niet continue maar slechts sporadisch ingehaald. Maar ach, het rijplezier staat voorop en dat kan ook met minder vaart (als het voor mij maar aanvoelt alsof ik zelf wel op de limiet aan het rijden ben).
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Rijden ddw, doe ik ook wel. Dan is het idd minder druk. Maar de snotneuzen die er zijn, gaan oerend hard. En dat mag en moet ook :D tov van mij dan. Al kijkend kan ik er ook van genieten, van die rappe gasten, hoe zij de bike en parcours martelen.
Over het algemeen rij ik mijn vaste rondje (mtb tracks O'hout) uit en thuis 38Km. In een tempo van 20Km per uur. Ik stop niet of 1 keer.
Het komt vaak zat voor dat snotneuzen aan de kant staan. Ik dus voorbij kom, ik ze moet laten inhalen, ik ze weer inhaal om dat ze weer gestopt zijn. :lol: Dat op minder dan 10Km.
Dat dan weer wel. Zal wel interval training zijn :lol:

FF wat :lol: er in, om verlost te zijn van deprimerend imago :winkie: :winkie:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

I Cannondale myself. schreef:Ik stop niet of 1 keer.
Het komt vaak zat voor dat snotneuzen aan de kant staan. Ik dus voorbij kom, ik ze moet laten inhalen, ik ze weer inhaal om dat ze weer gestopt zijn. :lol:
Da's wel zo: ik haal ongeveer evenveel stilstaande lui in, dan dat ik zelf door rijdende lui wordt ingehaald. Ik haal overigens zelden een rijdend iemand in ;)

Richt me zelf meer op de "langere" afstanden (gevoelsmatig dan;)). Al vallen die nog zwaar tegen vergeleken met de racefiets-afstanden. Op de racefiets kan je nog ff rustig aandoen om bij te komen, da's op een track vrijwel onmogelijk. En mtb'en is vanwege het interval-karakter sowieso zwaarder natuurlijk.
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Vraagje: rijden de meeste 50plussers hier met een hardtail of fully? Ik merk dat op hobbelige gedeeltes m'n rug het zwaar te verduren heeft (met ook pijn in de nierstreek na enkele uren rijden). Pijn is vooral tijdens het rijden, daarna trekt het wel weer weg. Vraag me af of dit met een fully minder zou optreden. Andere lui hier ervaring mee?
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Met mijn 26er Scalpel rammel ik ook van mijn fiets af op Ginkelduin en de nieuwe stukken in Leersum/ Amerongen.
Een race fully haalt de scherpe kantjes eraf maar bij heftige stukken moet ik ook uit het zadel, daarnaast heeft een 26er veel eerder de neiging om in kuilen te duiken dan een 29er.
Viel mij op bij de testrit van een 29er Scalpel, deze heeft veel meer comfort en remt minder af in kuilen en bij hobbels.

Als je dan na een tijdje een ultra vlak parcours met giga flow als Zeist rijdt dan past Zeist meer bij mijn leeftijd. :-D
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Fastcruiser schreef:Vraagje: rijden de meeste 50plussers hier met een hardtail of fully? Ik merk dat op hobbelige gedeeltes m'n rug het zwaar te verduren heeft (met ook pijn in de nierstreek na enkele uren rijden). Pijn is vooral tijdens het rijden, daarna trekt het wel weer weg. Vraag me af of dit met een fully minder zou optreden. Andere lui hier ervaring mee?
Heeft niks met HT of Fully te maken, maar zithouding. Ik heb het laatste jaar gemerkt dat kort en hoog zitten de zaak alleen maar verergerd en ben wat gestrekter gaan zitten (holle rug trekken) en weer iets lager stuur (net onder zadel). Het gaat erom dat je klappen gelijkmatig opvangt tussen heup en schouders en niet op je zadel zit te stuiteren. Hoe meer je richting stadsfietshouding gaat, hoe meer je je onderrug belast met klappen. Toevals "ontdekking" omdat ik op mijn gravelracer ineens weinig last van mijn rug had, terwijl dat mtb-end na 2-3 uur altijd het geval was; fully of HT. Mijn mtb sturen staan nu 4-5 cm lager icm 2 cm meer zitlengte (en iets breder stuur, daar ga je ook iets dieper mee zitten)
NB ik rijd trouwens meestal en het liefst helemaal star.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Houding is inderdaad belangrijk. Maar: als jij in die ideale houding (sowieso een minimale vereiste natuurlijk) ook nog eens op een fully zou gaan zitten, dan haal je nog meer belasting van je lage rug af, omdat er nog meer klappen worden weggefilterd. Dus: het heeft zeker ook te maken met wel/geen vering.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Dirty Harry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: za 13 december 2008, 18:47
Mijn mountainbike: Cannondale f800sl, ,Klein attitude, Ventana El Chiquillo
Contacteer:

Niet echt te realiseren voor 1 ritje maar het zou een leuk " themashirt " kunnen zijn voor de 50+ ride. :P

Afbeelding
Fastcruiser schreef:Vraagje: rijden de meeste 50plussers hier met een hardtail of fully? Ik merk dat op hobbelige gedeeltes m'n rug het zwaar te verduren heeft (met ook pijn in de nierstreek na enkele uren rijden). Pijn is vooral tijdens het rijden, daarna trekt het wel weer weg. Vraag me af of dit met een fully minder zou optreden. Andere lui hier ervaring mee?
Ik heb alleen maar hardtail ervaring, wel vaker last van de ( onder) rug maar fietsen is bij mij niet de oorzaak.Ik merk wel met aanzetten en klimmen dat de onderrug behoorlijk belast wordt maar na afloop zakt dat wel af.
Aan te raden is om je rug en buikspieren te trainen , maar dan kom je meer in dit topic.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewforum.php?f=8
mijn Klein is groot genoeg
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Dirty Harry schreef:Ik heb alleen maar hardtail ervaring, wel vaker last van de ( onder) rug maar fietsen is bij mij niet de oorzaak.Ik merk wel met aanzetten en klimmen dat de onderrug behoorlijk belast wordt
Zou best kunnen dat het ook mede hierdoor komt. Op LDD heb ik meer last dan in Oosterhout.

Ik zal iig mijn zithouding nader bekijken (nu is stuurhoogte gelijk aan zadelhoogte).


Shirt is leuk trouwens, maar liever een mtb zonder spatborden er op. Spatborden staan zo ouwelullig :winkie:
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Dirty Harry schreef:Afbeelding
:-q Waar te koop?
En wat is hier het praktisch nut van?
Dirty Harry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: za 13 december 2008, 18:47
Mijn mountainbike: Cannondale f800sl, ,Klein attitude, Ventana El Chiquillo
Contacteer:

Hier te koop:
http://www.redbubble.com/people/jasonch ... ntain-bike" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook zonder spatborden Fastcruiser :wink:
mijn Klein is groot genoeg
alkyone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 23:58
Mijn mountainbike: Giant xtc team,Trek 6700 voor op het strand

Geweldig T shirt.
Ik zou hem bijna kopen!
Maar ik doe het niet want die jonkies hoeven niet te weten dat ik over de 50 ben.

Boven de 50 dus, en nog 8 kerstbomen voor het pensioen.
Geen snelle parcours meer maar heerlijk crossen door de bossen.
Favoriete lokatie: Bonaire want daar is het lekker warm
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

alkyone schreef:Geweldig T shirt.
Ik zou hem bijna kopen!
Maar ik doe het niet want die jonkies hoeven niet te weten dat ik over de 50 ben.
Volgens mij weten de meeste jonkies al lang dat we boven de 50 zijn.........wij zijn er alleen zelf nog vaak niet van overtuigd :winkie: :bier:
alkyone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 23:58
Mijn mountainbike: Giant xtc team,Trek 6700 voor op het strand

MonkeyRider schreef:
alkyone schreef:Geweldig T shirt.
Ik zou hem bijna kopen!
Maar ik doe het niet want die jonkies hoeven niet te weten dat ik over de 50 ben.
Volgens mij weten de meeste jonkies al lang dat we boven de 50 zijn.........wij zijn er alleen zelf nog vaak niet van overtuigd :winkie: :bier:
:lol: :lol: :lol:
Plaats reactie