Onderwerp mag dicht :-)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

One Only schreef:Goed gemonteerd inderdaad. Blijft de hele film leuk om te kijken. Altijd lastig om een hele dag samen te vatten in zo'n korte film. Bij worden ze altijd te lang. :-?

Krijg wederom heimwee :-) Ben benieuwd naar de film van dag 3 met die toffe klim naar het stenen berghutje incl toilet :tong
U vraagt ; wij draaien.... https://www.youtube.com/watch?v=NfWUi0lCqjk" onclick="window.open(this.href);return false;

Dag 3 Deel II, komt ook vandaag of morgen. Nog even wat puntjes op de i zetten in de laatste shots...
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Nou, in deel II van dag 3 maar eens alles uit de 'montage / edit / shot-uit-elke-hoek -kast' gehaald
en alle standjes gebruikt om er een 'mooi' filmpje van te maken...

Het is dan nog best een hele toer om de diverse delen (voor / achter / vastpunt) weer logisch aan elkaar te plakken.
Het zal de gemiddelde kijker niet opvallen als je delen van de route in een niet-logische volgorde aan elkaar monteert
maar voor mijzelf is het toch wel een belangrijk gegeven, het moet we kloppen :cry:

Carosello3000 is een bikepark in Livigno, ze hebben daar verschillende tracks aangelegd, deze zijn te combineren.
Het zijn zeer toegankelijke paden, nergens een extreme jump of drop waarbij je bike skills tot het uiterste worden getest,
dus ook voor mij als biker zonder full-face helm en beschermende kleding / protectie prima te doen..

Anyway, its show time : :-q 60 km downhillen in een super flow via ; https://www.youtube.com/watch?v=B825yazr8nI" onclick="window.open(this.href);return false;
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Nice!!! Nu weet ik zeker dat ik nog eens terug ga :-q Flowtrail paradise :tong
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Wij zijn in 2005 in Livigno geweest en naar die skilift toe gefietst. Was beduidend meer werk dan de lift nemen, hehe. Mooi filmpje. Maar waarom die slo-motion rond 1:20?
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

zonoskar schreef:Wij zijn in 2005 in Livigno geweest en naar die skilift toe gefietst. Was beduidend meer werk dan de lift nemen, hehe. Mooi filmpje. Maar waarom die slo-motion rond 1:20?
Ha, Livigno ligt op ca. 1850m, de top van de skilift op 2700+, we wilde op het bikepark alleen maar afdalen en zo 'makkelijk' mogelijk weer omhoog, die ca 900 hm per keer met de bike omhoog hebben we dus in de relex-modus via de skilift gedaan :-?
Minder episch dan elke keer een stevige klim, máár wel heel lekker...

De slo-motion op 1:20 heb getracht synchroon te laten lopen met het 'lagere tempo' van de muziek, als het ritme / beat
weer up-tempo wordt dan ook de beelden weer in normale snelheid. Probeer ook het wisselen van de beelden /shots
zo links en rechts te synchroniseren met een passage of verandering in de onderliggende muziek.
Past en werkt niet altijd, maar soms wel een handig 'middel' om de lengte van de shots te bepalen / beperken.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ah, ik keek zonder geluid, dus dat was me niet opgevallen.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Alle montage 'skills' en variaties op 'filmen uit elke hoek' komen samen in m'n laatste filmpje.
Ook hier bleek het onmogelijk om alles in 1 min samen te vatten, ik zou willen zeggen kijk en oordeel...

https://www.youtube.com/watch?v=gtbSA3sRyJM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit filmpje hoort in mijn ogen toch gewoon thuis in "show your video".

Een mooie omgeving maakt geen mooi filmpje. Het is wederom een filmpje die ik in de startpost beschrijf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Ik vind het een lekker filmpje, je krijgt meteen zin om ook die kant op te gaan om een lekker stuk te fietsen.

En waar zijn jouw mooie filmpjes, of bljift het bij dat meisje dat een beetje aanklungelt op een fiets in het bos?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok ok, super mooi filmpje, voldoet helemaal aan de startpost. Kijk dit is how it's done boys!!

Meer van dit werk graag!

:wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Geef eens antwoord op zijn vraag :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een mooie film maak je niet in een paar weken en zeker niet als het alle seizoenen betreft.

Ik zou zeggen dat er intussen 70/80% is gefilmd dus alleen wachten op een beetje sneeuw.

Een filmproces kost tijd en in mijn geval meerdere mensen. Ook locaties zijn zelden om de hoek om nog maar te zwijgen over de weersomstandigheden.

Ook snappen jullie dat na mijn startpost ik niet met iets "leuks" kan aankomen maar het moet wel echt goed zijn.

Maar mijn kritiek word niet begrepen na het lezen van de startpost? Ik kan toch niet duidelijker zijn, mannen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

maverick76 schreef:Dit filmpje hoort in mijn ogen toch gewoon thuis in "show your video".

Een mooie omgeving maakt geen mooi filmpje. Het is wederom een filmpje die ik in de startpost beschrijf.
nou....ik heb uit de kast gehaald wat er in zat / zit....met alleen een mooie omgevng ben je er idd niet.

Met 2 GoPro's, verschillende posities, zowel voor- als achterwaarts, steady shots, filmen vanaf de grond,
slomo / herhaling, overview van de omgeving, hier en daar een 'grappig' moment dacht ik wel
zo'n beetje alles te hebben gedaan om eens wat anders te maken dan een one-shot-halfuurlang-rechte-paden filmpje .. :o

Ik had ongeveer 25gb aan ruw materiaal, die uren film heb ik teruggeknipt naar 9 min, oke wellicht wat lang,
maar hopelijk daarmee wel een (uitgebreid) inzicht in de rit die we gereden hebben die dag.

Het nakijken, selecteren, knippen en monteren heeft ongeveer 12 uur gekost, voor 9 min natuurlijk verschrikkelijk veel tijd, maar goed...
het is iets waarin ik mijzelf stapje voor stapje verder probeer te verbeteren / bekwamen...feedback, positief of negatief is altijd welkom :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Excuus.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik net 3 a 4 stukjes heb bekeken door de hele film heen waar net alleen gopro beelden vooruit te zien waren.

Dus nogmaals excuus voor de te snelle conclussie. Je uitleg klinkt in iedergeval veelbelovend al blijft het lastig om met een filmpje als deze iemand 9 minuten te blijven boeien.

Natuurlijk maak je zoiets ook voornamelijk voor jezelf en je bike buddy's.

Leuk dat je er zo lekker mee bezig bent geweest man. Het editten is ook erg leuk vind ik zelf. Zoals je zelf al vertelde de beelden bij de muziek uitzoeken en zo.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

haha, ik zou zeggen; laat het "onderwerp" maar open :roll: een mooie uitdaging moet blijven staan :D

Het hebt dus idd wel een punt, je moet de kijker boeien, je moet vanaf het begin denken ; "goh...nog ff verder kijken, wat gaat er nog meer gebeuren ?"
Aan de andere kant, je moet een filmpje wel een kans geven om te boeien/te groeien, niet na wat stukjes denken :"nee, ik haak af....ze rijden nu
al 6 seconden op een rechtpad, one shot view..."

Maar goed, de lat ligt hoog en dat stimuleert de biker en filmer om tot het uiterste te gaan :-q
Plaats reactie