Verkeersregels op singeltrack?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

Als ik een langzamere rijder voor me heb zeg ik altijd: "roep maar wanneer ik kan passeren". Dit legt geen druk bij de voorganger en ze kunnen een plek uitzoeken waar ze kunnen uitwijken. Heb al een paar keer gehad dat bij een een eenvoudig "pardon" de voorganger zo snel meewerkend wil zijn dat ze zichzelf in de problemen rijden. Is de respons zoals jij die kreeg, dus rekening houden met elkaar als ongewenst beschouwt, dan is het simpel: erop en erover.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:Op de fiets maakt het mij geen ruk uit, ben nu eenmaal niet de snelste meer. :lol:
Dit wekt de suggestie dat je dat wel ooit was..... :roll: :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bowiex schreef: Dit wekt de suggestie dat je dat wel ooit was..... :roll: :winkie:
Zekers, maar niet op de fiets. :winkie: :tong
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vroeger stond Dice te hakken op 190bpm terwijl de muziek en alle andere op 180bpm bezig waren.

Afbeelding
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Leven en laten leven!
Gelukkig zijn er geen verkeersregels op singeltracks en ook niet nodig, wat mij betreft.
Ik ken beide situaties :D
Als ingehaald ga worden, luster ik of de wens er is. Dit kan een ratel of een roep zijn. Waarbij ik er van uit ga dat de inhalende partij de betere mtb-er is. Dus ik geef ruimte maar ga niet naast de baan rijden. Dit is bijna altijd voldoende, en wordt met een bedankje gewaardeerd.
Wil ik zelf inhalen, wacht ik op een juist moment. Dit kan wel eens na een paar honderd meter zijn. De vraag stellen voor een passage doe ik ook niet direct, maar wacht eerst. Maar door het lagere tempo, heb ik weer een wat lagere hartslag, waarna ik vol aan de bak kan. Ik bedank de collega mtb-er altijd. Ook geef ik aan als ze wel heelveel ruimte geven of afstappen, omdat dit bijna nooit nodig is.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bergbike schreef:Vroeger stond Dice te hakken op 190bpm terwijl de muziek en alle andere op 180bpm bezig waren.

Afbeelding
8) No comments
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

En iedereen zei "zo jij gaat hard man" Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Again, no comments. :winkie:
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Houd er ook rekening mee dat voor sommige fietsers het al een hele uitdaging is om op de singletrack te blijven, als ze dan ook nog aan de kant moeten om iemand in te laten halen is het voor sommigen te veel van het goede.
"Uiteindelijk vond ik een plekje en kon ik er op met veel moeite langs" Kan bij de persoon in kwestie (terecht) overkomen als iemand die zich ertussen drukt en niet het fatsoen op kan brengen om netjes achter te blijven rijden. Ofwel, blijf er gewoon lekker achter hangen en pers je niet overal tussendoor.
nietsche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 21:07
Mijn mountainbike: The Tusker, Bionicon Reed

Ik behoor tot de tragen onder ons en ga altijd aan de kant of stop afhankelijk van de singletrack, ik wordt onrustig als ik meen iemand op te houden. Waar ik een hekel aan heb is als iemand rakelings langs me vliegt zonder een seintje te geven.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Ik heb geen ratelende naaf dus wacht altijd tot er ruimte genoeg is. Dan meld ik van te voren dat ik er straks langs kom. En bedank altijd. Aan paniekreacties van langzamer rijdende mtb ers heeft niemand wat. Krijg je alleen maar brokken van.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

niels.o schreef:Ik heb geen ratelende naaf dus wacht altijd tot er ruimte genoeg is. Dan meld ik van te voren dat ik er straks langs kom. En bedank altijd. Aan paniekreacties van langzamer rijdende mtb ers heeft niemand wat. Krijg je alleen maar brokken van.
Een speelkaart met wasknijper werkt ook..... :lol:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bowiex schreef:
niels.o schreef:Ik heb geen ratelende naaf dus wacht altijd tot er ruimte genoeg is. Dan meld ik van te voren dat ik er straks langs kom. En bedank altijd. Aan paniekreacties van langzamer rijdende mtb ers heeft niemand wat. Krijg je alleen maar brokken van.
Een speelkaart met wasknijper werkt ook..... :lol:
:-D

Voor de brandweer maakt men doorgaans ook wel ruimte.

Afbeelding
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Afbeelding

Dan liever deze
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hahaha en dan nog zo'n gigantisch plaatje ook.

@Marino: excuus namens alle lolbroeken. :roll: Je oorspronkelijke punt nemen we zeker serieus hoor.
Plaats reactie