Waarom kijken we nog massaal?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Niet andermans decepties bagatelliseren hoor. :)

Gebbetje, waar men vals kan spelen, doet men dat. Niet iedereen, dus helden zogezegd bestaan, maar valsspelen gebeurt overal. Bij de gemiddelde hockeyclub valt de hoeveelheid nog wel mee lijkt me, dus zou daar niet teveel mee in je maag gaan zitten. Maar leuk is anders.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

asphaltdude schreef:
Kapitein Iglo schreef:Ik kan me een brief aan een arts in Fiets herinneren, waarin wordt gevraagd of het kwaad kan voor een lange rit met de fietsmaten een paracetamolletje in te nemen. Alleen de overweging al is een hellend vlak.
Als ik me afvraag of het kwaad kan om 's ochtends een kopje koffie te nemen om wakker te worden, bevind ik me dan ook op een hellend vlak? ;)
Geen idee, maar de intentie om alleen wakker te worden lijkt me een onschuldige :tong . In de brief waar ik aan refereer ging het om preventieve pijnbestrijding met als doel harder en langer te kunnen fietsen. Als je dat nodig hebt in een ritje met je maten, vind ik dat wélk een hellend vlak. Maar gezien je smiley begreep je wel wat ik probeerde te zeggen. :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Paracetamol helpt tegen kramp en zadelpijn.
Er zijn genoeg mensen die het dagelijks slikken om zonder hoofdpijn te kunnen werken en dan zou je er niet eentje tijdens een marathon mogen slikken?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En zie hier hoe het gebruik van prestatieverhogende middelen sluipend zijn intrede doet...

Ik weet niet goed hoe ik het anders kan verwoorden. Maar als je structureel (want daar gaat het in mijn voorbeeld om) pijnstillers wil gebruiken om je eigen prestatie omhoog te schroeven, vind ik dat verkeerd. Om er eentje preventief tijdens een marathon te nemen omdat je mogelijk last gaat krijgen van kramp en zadelpijn, vind ik al vreemd. Neem daar dan gewoon de middelen voor die ervoor bedoeld zijn (sportdrank, creme of weetikveel wat), maar geen medicijn.

En mensen die er dagelijks een slikken om zonder hoofdpijn te kunnen werken, gebruiken het middel waarvoor het bedoeld is, in mijn optiek.

Maar mogelijk sta ik alleen in mijn opvatting hier hoor.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kapitein Iglo schreef:En zie hier hoe het gebruik van prestatieverhogende middelen sluipend zijn intrede doet...

Ik weet niet goed hoe ik het anders kan verwoorden. Maar als je structureel (want daar gaat het in mijn voorbeeld om) pijnstillers wil gebruiken om je eigen prestatie omhoog te schroeven, vind ik dat verkeerd. Om er eentje preventief tijdens een marathon te nemen omdat je mogelijk last gaat krijgen van kramp en zadelpijn, vind ik al vreemd. Neem daar dan gewoon de middelen voor die ervoor bedoeld zijn (sportdrank, creme of weetikveel wat), maar geen medicijn.

En mensen die er dagelijks een slikken om zonder hoofdpijn te kunnen werken, gebruiken het middel waarvoor het bedoeld is, in mijn optiek.

Maar mogelijk sta ik alleen in mijn opvatting hier hoor.
Ik sta pal naast je mijn broeder :-q
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Right on brother, hahaha! :lol: !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dagelijks 1 slikken voor werk vind ik al een dubieus maatschappelijk en onwenselijk fenomeen. Dan vraag je toch eigenlijk teveel van iemand. Of wellicht niet teveel, maar met te weinig flexibiliteit voor individuele persoonlijke randvoorwaarden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Daar heb je zeker een punt. Werkdoping.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Doordeweeks trainen om in het weekend je maten het snot voor de ogen te kunnen fietsen vind ik ook moreel laakbaar.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

hansdegebruiker schreef:Alle aandacht lekker geforceerd naar die volkssport nummer 1 die ons allen zo boeit.
Is volkssport nummer 1 inmiddels niet de sportvisserij?

Qprs schreef:Over die grens, schijnbaar zit de mens bij de 100meter sprint al bijna op het maximaal haalbare. Die laatste seconde gaat men er niet op natuurlijke wijze vanaf snoepen.
asphaltdude schreef:Zijn de huidige records clean gelopen dan? :wink:
maaf2 schreef:Maar dacht men dit zoveel jaar geleden ook al niet? Materiaal doet ook een hoop, waar houdt dat op?
Ik vrees van niet asphaltdude. Wat mij overigens helemaal niets uitmaakt. Als meneer Bolt een dieet van bliksemschichten volgt en daarmee onder de 9 seconden komt sta ik te juichen.
Ben driftig op zoek naar een voor dit topic heel toepasselijk artikel. Ging over de vooruitgang in verschillende sporten, door de jaren heen. Er zijn duidelijke verklaringen voor betere prestaties (duidelijker voorbeeld dan de komst van de klapschaats is er niet denk ik). Er zijn echter ook veel onverklaarbare verbeteringen, soms wordt een record dusdanig hard verbroken dat er meer aan de hand is dan iets meer wind mee. Artikel stond vol met dit soort illustraties:
http://www.nytimes.com/interactive/2012 ... .html?_r=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Het kwam er op neer dat we wel aan de dope moeten als we verder willen komen. We zitten bijna aan de grens van wat bio mechanisch gezien mogelijk is (bij de 100m sprint). Sommige soorten doping zijn van legaal naar illegaal naar legaal gegaan. Wanneer train je natuurlijk, valt creatine daar nog onder? Artikel stond vol met dit soort onderwerpen, maar kan het niet meer terugvinden helaas..

Ik vraag me af of het gebruik van extra middeltjes op amateur niveau komt door doping gebruik aan de absolute top, of dat we watjes beginnen te worden en maar al te graag hulpmiddelen inzetten. Ik lees soms met verbazing over wat men naar binnen meent te moeten werken voor een toertocht, en sta te kijken van het gemak waarmee krachtsporters poeders die zonder controle op de markt gebracht mogen worden tot zich nemen. Scholieren zitten massaal aan de ritalin en melatonine. Snelle managers rijden met 200kmpu van afspraak naar afspraak, gevoed door cocaine want werkdagen van 20 uur zijn toch wel lang..
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

De zucht en zoektocht naar magische kracht- en genotselixers is toch al zo oud als de mensheid?
Everybody bought a new bike!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij wel. Oorlog ook, maar dat willen we eigenlijk stiekem ook niet meer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Qprs schreef: http://www.nytimes.com/interactive/2012 ... .html?_r=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Goh, steeds snellere tijden. Eerst blanke mensen, en later alleen nog maar donkere mensen. Niet alles is technologie en doping, dit is gewoon gelijkere kansen en maatschappelijke vooruitgang. :lol:
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Qprs schreef:Ik lees soms met verbazing over wat men naar binnen meent te moeten werken voor een toertocht, en sta te kijken van het gemak waarmee krachtsporters poeders die zonder controle op de markt gebracht mogen worden tot zich nemen. Scholieren zitten massaal aan de ritalin en melatonine. Snelle managers rijden met 200kmpu van afspraak naar afspraak, gevoed door cocaine want werkdagen van 20 uur zijn toch wel lang..
Bergbike schreef: Goh, steeds snellere tijden. Eerst blanke mensen, en later alleen nog maar donkere mensen. Niet alles is technologie en doping, dit is gewoon gelijkere kansen en maatschappelijke vooruitgang. :lol:
Zou die dan misschien hierboven Melanine bedoeld hebben? De blanken zijn steeds donkerder geworden? De to was to much..... :lol:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Nee Bowiex, zo werkt dat niet. Donkere mensen kunnen niet net iets harder rennen omdat hun huid donker is, en van een zonnebankje ga je ook niet harder kunnen rennen. Afbeelding
Plaats reactie