Waarom kijken we nog massaal?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gebbetje schreef:Kortom, hoe rechtvaardig jij tegenover jezelf waarom je er nog naar kijkt? En houden we deze praktijken niet deels zelf in stand door te blijven gaan/kijken?
goeie vraag met filosofische inslag.

Voor mij geldt hetzelfde principe als de lekkere worst van de foute slager. Ik wil niet weten wat er allemaal in zit, noch hoe het gemaakt is. En ja, ik weet ook dat het slecht voor me is.

Fietsen wordt gaandeweg wel meer een doe-sport ipv kijk-sport.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Kijk, nou zitten er antwoorden tussen die iets verklaren. De één maakt het niets uit, whatsoever. De ander ziet het als entertainment, weer een ander gaat het om de spannende strijd of er nou wel of geen vals spel wordt gespeeld.
Helaas kan ik me er niet meer toe brengen om er van te genieten ondanks de antwoorden die ik gelezen heb.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Waarom zou je er niet van genieten?

Geniet je ook niet van muziek die bedacht of gemaakt is onder invloed van verboden middelen?

Afbeelding
En dan mag je hier ook niet van genieten ;)
Everybody bought a new bike!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

asphaltdude schreef:Waarom zou je er niet van genieten?

Geniet je ook niet van muziek die bedacht of gemaakt is onder invloed van verboden middelen?

Afbeelding
En dan mag je hier ook niet van genieten ;)
:o
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Even hardop mijmeren,

Stel dat we doping (onder toezicht of niet) gaan legaliseren dan zijn ieders kansen weer wat gelijker, afgezien van talent, natuurlijke kracht, bouw enz.
Wat er dan gebeurd is dat er dan maar één groep verliezers is en dat zijn de sporters zelf. Die moeten dan leven met de wetenschap dat ze hun prestaties toch niet helemaal puur natuur hebben neergezet....terwijl wij ons niet bij elke overwinning achter onze oren hoeven te krabben.
Laatst gewijzigd door Gebbetje op di 4 augustus 2015, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Joh Gebbetje dat is een Van Gogh nadat hij 12 joints had gerookt...
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

mud mate schreef:Joh Gebbetje dat is een Van Gogh nadat hij 12 joints had gerookt...
Ik kreeg ff het idee dat het kleine zusje van Asphaltdude de vingerverf had gevonden...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Gebbetje schreef:Even hardop mijmeren,

Stel dat we doping (onder toezicht of niet) gaan legaliseren dan zijn ieders kansen weer wat gelijker, afgezien van talent, natuurlijke kracht, bouw enz.
Wat er dan gebeurd is dat er dan maar één groep verliezers is en dat zijn de sporters zelf. Die moeten dan leven met de wetenschap dat ze hun prestaties toch niet helemaal puur natuur hebben neergezet....terwijl wij ons niet bij elke overwinning achter onze oren hoeven te krabben.
Hoe moet ik dat mijn zoontje uitleggen als hij met competitie wil beginnen. Als je kijkt hoeveel er al op amateur niveau gebruikt wordt. Of zelfs in groepjes waarin ze onderling niet onder willen doen voor elkaar.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Real Epic '89 schreef:
Gebbetje schreef:Even hardop mijmeren,

Stel dat we doping (onder toezicht of niet) gaan legaliseren dan zijn ieders kansen weer wat gelijker, afgezien van talent, natuurlijke kracht, bouw enz.
Wat er dan gebeurd is dat er dan maar één groep verliezers is en dat zijn de sporters zelf. Die moeten dan leven met de wetenschap dat ze hun prestaties toch niet helemaal puur natuur hebben neergezet....terwijl wij ons niet bij elke overwinning achter onze oren hoeven te krabben.
Hoe moet ik dat mijn zoontje uitleggen als hij met competitie wil beginnen. Als je kijkt hoeveel er al op amateur niveau gebruikt wordt. Of zelfs in groepjes waarin ze onderling niet onder willen doen voor elkaar.
Ja maar, dat uitleggen moet je dan toch nu ook al?
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ja, jammer genoeg wel. Vaak op de vraag waarom iemand ineens zoveel harder is gaan rijden. Meestal de renners die eerst niet mee konden komen.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Real Epic '89 schreef:Ja, jammer genoeg wel. Vaak op de vraag waarom iemand ineens zoveel harder is gaan rijden. Meestal de renners die eerst niet mee konden komen.
Ik sta wel even te kijken van het dopinggebruik bij amateurs en sportende vriendenclubjes!
WTF? Is dat spul zo makkelijk te verkrijgen dan? Ik dacht dat dat alleen op topniveau gebeurde...wow, ik ben echt ff ondersteboven.

*Edit*
Ik heb ook een kleine, hoe weet ik nu welke sportclubs clean zijn? Pfoe, dit (voor mij nieuws) roept vele vragen op, en geeft mijn idee over amateursport ook een flinke knauw...
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Helaas. Ga maar eens in de sportschool wereld kijken. Vooral ook de lage morale drempel onder jonge beginnende sporters om te gaan gebruiken valt daar op. Dit is in de rest van de wereld niet anders.
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Eerst even een huishoudelijke mededeling: ik heb in dit topic gevonden wat ik wou dus iets ruimer over doping en matchfixing lullen is voor mij geen probleem meer. Of dat ook voor de Mods geldt...geen idee.

Zo, tijd voor emmentaler met mosterd en citroenlimonade met echte suiker, onnatuurlijke zoet, geur en smaakstoffen en een shitload aan E nummers.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Real Epic '89 schreef:Helaas. Ga maar eens in de sportschool wereld kijken. Vooral ook de lage morale drempel onder jonge beginnende sporters om te gaan gebruiken valt daar op. Dit is in de rest van de wereld niet anders.
Ja, dat van die sportscholen wist ik wel maar niet dat het bijv. ook bij de lokale korfbalclub voorkomt.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Niet dramatiseren hoor.
Everybody bought a new bike!
Plaats reactie