Bos behoud tijdens het Mountainbiken

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

bert l. schreef:Ik heb wel eens overleg met professionele natuurbeheerders. O.a. tussen Rhenen en Zeist. We hebben daar bestaande routes en een paar nieuwe sinds ong. een jaar.

De natuurbeheerders zeggen unaniem dat ze geen natuurschade kunnen ontdekken ten gevolge van onze aanwezigheid. Ook op plekken waar tot een jaar geleden geen mtb-ers legaal aanwezig waren en nu wel (Zeist) zien ze geen verschil. Ze zien wel sociale conflicten binnen de diersoort 'homo erectus' m.n. de ondersoort 'home ludens'. Die willen elkaar nog wel eens in de weg zitten met hun verschillende activiteiten.
+1 Dit is ook precies de conclusie van het onderzoek.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

bert l. schreef:Ik heb wel eens overleg met professionele natuurbeheerders. O.a. tussen Rhenen en Zeist. We hebben daar bestaande routes en een paar nieuwe sinds ong. een jaar.

De natuurbeheerders zeggen unaniem dat ze geen natuurschade kunnen ontdekken ten gevolge van onze aanwezigheid. Ook op plekken waar tot een jaar geleden geen mtb-ers legaal aanwezig waren en nu wel (Zeist) zien ze geen verschil. Ze zien wel sociale conflicten binnen de diersoort 'homo erectus' m.n. de ondersoort 'home ludens'. Die willen elkaar nog wel eens in de weg zitten met hun verschillende activiteiten.
Als dat onderzoek vol zit met dit soort observaties betwijfel ik de professionaliteit van die natuurbeheerders..
Of zit er ergens een zichtbaar verschil tussen legaal en illegaal veroorzaakte schade?

Ik mag mezelf overigens ook een professioneel natuurbeheerder noemen, dus dat maakt weinig indruk..
Zet het onderzoek van de anti-mtb commissie er eens tegenover..
Het is hier geen ponykamp!
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Ik mountainbike gewoon waar, wanneer en hoelaat ik dat wil, en heb daar geen regels, bordjes, boswachters, protocollen en anderszins opleggend gedoe voor nodig. Daar heb ik mijn gezond verstand en onderbuik voor. Ben nog nooit aangesproken of beboet voor mijn gedrag door wie of wat dan ook. Ik kan prima zelf bepalen wat goed of fout is.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Plaats reactie