Zijn jullie al aan de high speed-pedelec (e-bike)?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Momenteel werk ik thuis maar hiervoor 18 km enkele reis 4 dagen per week naar werk op een "gewone" fiets en dat vond ik precies lekker. Niet te veel en niet te weinig om lekker fris wakker te worden en aan te komen. Maar goed, ik was toen pas 36 natuurlijk.

Ik neem aan dat een scooter als dit meer voor mensen is die lichamelijk letsel hebben of 50+ zijn?

Tip voor mensen die uit "gemak" een Ebike hebben. Honda is in een ver gevorderd stadium van het ontwikkelen van een wandel ondersteunend robot geraamte.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik woon hier langs de belangrijkste woon-werk fietscorridor in de omgeving en niet alleen heb ik de afgelopen 4 jaar de verhouding electrisch/niet electrische fiets zien veranderen van 5/95 naar 70/30, maar ook de snelle variant zien opkomen. De berijder van deze snelheidsmonsters (ik vindt 40+ te hard op een druk fietspad) is meestal een gezond ogend heerschap tussen de 35 en de 50 die zich met maximale ondersteuning laat voortjagen door de polder.
Maar goed, als al die mannen voorheen in de file stonden tussen Den Haag en Rotterdam of met de brommer/scooter naar hun werk gingen is het ergens ook wel weer een verbetering. Maar ik ben benieuwd wanneer ze dezelfde reputatie krijgen als wielrenners.. :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Mocht ik mijn andere functie krijgen wordt mijn woon werk afstand 20km . Grote kans dat er dan ook zoiets komt.mooi of niet praktisch is het wel
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het ligt heel erg aan het soort werk wat je doet is mijn ervaring en mening. Als je kantoor/zittend werk hebt dan ben ik blij als ik voor en na werk 20 km mag fietsen. Maar voor iemand die fisiek werk heeft kan ik mij voorstellen dat 15 kilometer naar huis trappen met tegenwind snel tegenstaat.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16838
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor mij speelt ook een rol dat ik niet kan douchen op het werk, en dat er geen fatsoenlijke stalling is. Ik moet 35km enkele reis, in de praktijk betekent dat toch de auto. Alleen in voorjaar/zomer neem ik de vouw-mtb weleens mee in de trein en fiets terug. Maar dat kost zoveel extra tijd... (ook door de trein 's ochtends, half uur meer dan met de auto).

Zo'n 45km pedelec zou op zich wat kunnen zijn, alleen is-ie me te duur en volgens mij kom ik dan nog steeds drijfnat aan... Je bent nog steeds een fysieke inspanning aan het leveren, alleen ga je harder.
Dus fietsen blijft voorlopig iets dat ik (helaas) niet echt kan combineren met woon-werkreizen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie