Welke videosoftware?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Hallo dames en heren,

Ik week momenteel op mijn IPad als ik HD video bewerk maar dit word mij nu wat te beperkt.

Nu wil ik gaan monteren op mijn PC. Deze is redelijk snel heeft Windows 8 en een I5 prsessor.

Op de IPad werk ik met Pinnacle maar dit schijnt voor de PC waardeloos te zijn.

Wat gebruiken jullie en wat is aan te raden?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb jaren gewerkt met Premiere, maar als ik een bikefilmpje in elkaar draai doe ik dat tegenwoordig in Windows Moviemaker. Ongetwijfeld rommel volgens de kenners, maar kan op een eenvoudige manier wel verschillende fragmenten achter elkaar zetten en er een leuk muziekje onder.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Moviemaker heeft nog minder mogelijkheden dan Pinnacle dus dan zou ik ook op mijn IPad kunnen blijven werken. Waarom gebruik je geen première meer?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Premiere of Final Cut: is de standaard en biedt ongekend veel mogelijkheden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Première had teveel mogelijkheden voor het maken van wat simpele filmpjes.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nieuwe Moviemaker kan je gratis downloaden bij Microsoft en die is niet verkeerd.
Kan gewoon met MP4 H264 overweg.
En wat Suravida zegt, simpele filmpjes vragen om simpele oplossingen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Ook hier Moviemaker, simpel, gratis en doeltreffend.
Gopro, bied ook iets aan maar loopt bij mijn telkens vast, en is zeker niet gebruiksvriendelijker.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Hier ook Premiere Pro. Misschien heeft hij wel teveel mogelijkheden, maar je hoeft ze niet te gebruiken. Simpel filmpje is prima te doen! :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Na wat lezen en forums afspeuren denk ik dat ik voor Première elements ga. Bedankt voor de feedback.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

maverick76 schreef:Na wat lezen en forums afspeuren denk ik dat ik voor Première elements ga. Bedankt voor de feedback.
Niet zonde van je €80 :-{ of heb ik verkeerd gegoogled.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik werk af en aan alweer zo'n 15 jaar met video en was de laatste paar jaar even de motivatie kwijt en nu weer gevonden. Ik zoek wat meer dan alleen knippen plakken en tekstje er op. Vandaar Première (en ook maar gelijk de Photoshop er bij gekocht voor weinig ;-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Ahaa, krijgen "we" hiervan hiero wat mee? :wink:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

maverick76 schreef:Ik zoek wat meer dan alleen knippen plakken en tekstje er op.
Adobe After Effects :-q (Heb je meer controle over de effecten, en naar het schijnt zijn deze kwalitatief ook beter, bron: http://www.mediacollege.com/adobe/compa ... miere.html" onclick="window.open(this.href);return false; )


Een klein voorbeeldje wat qua intro in elkaar te bakken is in After Effects, niet heel bijzonder maar een stuk bijzonderder dan een fladderend stukje tekst :D

https://www.youtube.com/watch?v=ttZQMxc ... detailpage" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar Premiere doet ook wel wat hij doen moet :-q
Laatst gewijzigd door Remy_ams100 op vr 19 december 2014, 12:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

maverick76 schreef: Ik zoek wat meer dan alleen knippen plakken en tekstje er op.
In dat geval Premiere in combinatie met After Effects en Audition! Werkt super.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Kleine topic-kick (Wist even niet in welke topic ik dit bericht moest zetten .. :P )

Maar het is zo, ik heb gisteravond een nieuw programmaatje van MAGIX geïnstalleerd genaamd "Fastcut"
Dit programmaatje is specifiek ontworpen voor action-cam/tablet/smart-phone bezitters.

*quote*
MAGIX Fastcut monteert je beste scènes met de sensationele actiesjablonen automatisch op de maat van de muziek, ook zonder kennis vooraf. Fastcut is speciaal voor het bewerken van videomateriaal van actioncams, smartphones en tablets ontwikkeld.

Bron: http://www.magix.com/nl/fastcut/detail/" onclick="window.open(this.href);return false;
*quote*

Nieuwsgierig als ik ben, gelijk een paar filmpjes in het programma gegooid, en er een template overheen laten knallen met onderstaand filmpje als gevolg :

https://www.youtube.com/watch?v=GHcvHrTblro

(Voor het mooie zou je de filmpjes al een beetje moeten voorbewerken, om er zeker van te zijn dat onbelangrijke passages in het filmpje gebruikt worden ..., maar dat is maar een kleinigheidje ...)

Nu het programma zelf maar eens gaan onderzoeken ... (Wel leuk en aardig die templates, maar ik wil nog wel wát controle hebben over de filmpjes die eruit rollen ...)

Maar .. al met al ... een geinig speledingetje :-q :winkie:
Plaats reactie