Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: za 22 december 2018, 14:29 Sporza staat op.
Hopen op een 2tal mooie ritten.

Zondag is de wereldbekerwedstrijd te bekijken via Eurosport1.
En nog eens te herbekijken middels een uitgebreide samenvatting op Sporza ergens tussen 17 en 18 uur. Mooi omdat dan toch nog Pol Herijgers te horen is.
Ook rechtstreeks op NPO 1 , met gastcommentator onze WK van 2000.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Had meer verwacht van de wedstrijden van vandaag. Bij vrouwen was al snel duidelijk dat er geen maat stond op Brand, daar achter waren er ook weinig verschuivingen. Wel goed te zien dat Jolanda Neff van achter naar een 5e positie wist te rijden. Sophie de Boer deed ook weer aardig mee op dit zware parcours.

Bij mannen grote overmacht van Mathieu, hoe hij Toon Aerts passeerde, geweldig om te zien. Maar daarna was de wedstrijd gereden. Als Wout zijn pedaal niet had gemist, was het niet veel anders geweest, Mathieu reed elke ronde verder weg. Jammer dat Aerts niet meer weerstand kon bieden, Joris Nieuwenhuis kwam hem zelfs nog even voorbij, die reed de wedstrijd van zijn leven. Woensdag alweer bal.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Speedfreak98 schreef: ma 24 december 2018, 00:34 Had meer verwacht van de wedstrijden van vandaag. Bij vrouwen was al snel duidelijk dat er geen maat stond op Brand, daar achter waren er ook weinig verschuivingen. Wel goed te zien dat Jolanda Neff van achter naar een 5e positie wist te rijden. Sophie de Boer deed ook weer aardig mee op dit zware parcours.

Bij mannen grote overmacht van Mathieu, hoe hij Toon Aerts passeerde, geweldig om te zien. Maar daarna was de wedstrijd gereden. Als Wout zijn pedaal niet had gemist, was het niet veel anders geweest, Mathieu reed elke ronde verder weg. Jammer dat Aerts niet meer weerstand kon bieden, Joris Nieuwenhuis kwam hem zelfs nog even voorbij, die reed de wedstrijd van zijn leven. Woensdag alweer bal.
Mooie zware en technische cross, helaas was de strijd (om de winst) weer snel gestreden. Maar ik kan toch blijven genieten van de rijstijl van VdP.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

yo-eddy schreef: ma 24 december 2018, 00:50
Speedfreak98 schreef: ma 24 december 2018, 00:34 Had meer verwacht van de wedstrijden van vandaag. Bij vrouwen was al snel duidelijk dat er geen maat stond op Brand, daar achter waren er ook weinig verschuivingen. Wel goed te zien dat Jolanda Neff van achter naar een 5e positie wist te rijden. Sophie de Boer deed ook weer aardig mee op dit zware parcours.

Bij mannen grote overmacht van Mathieu, hoe hij Toon Aerts passeerde, geweldig om te zien. Maar daarna was de wedstrijd gereden. Als Wout zijn pedaal niet had gemist, was het niet veel anders geweest, Mathieu reed elke ronde verder weg. Jammer dat Aerts niet meer weerstand kon bieden, Joris Nieuwenhuis kwam hem zelfs nog even voorbij, die reed de wedstrijd van zijn leven. Woensdag alweer bal.
Mooie zware en technische cross, helaas was de strijd (om de winst) weer snel gestreden. Maar ik kan toch blijven genieten van de rijstijl van VdP.
Dit soort crossen is de kers op de taart wat het veldrijden als TV-kijksport het aantrekkelijkste onderdeel van de wielersport maakt.
Weer pet af van de prestaties Toon Aerts, Marcel Meisen, de broers van der Poel, Kevin Pauwels en Marianne Vos.
Van degenen die ik speciaal volg viel vooral Marcel Wildhaber tegen (45e) en de 17e plek bij de juniors van Thibaut Nys is ook niet van wat je van hem zou verwachten.
Nu uitkijken naar woensdag. Benieuwd naar het heroptreden van Zdenek Stybar.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speciaal voor wie het dames veldrijden aantrekkelijker vindt dan dat van mannenprofs hier wat goed nieuws:
https://sporza.be/nl/2018/12/24/van-loy-comeback/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Aantrekkelijker qua cross niet, maar ik mag ze graag zien rijden, net zo graag als alle andere categorieën.

Maar idd goed nieuws voor van Loy, en voor de cross. :-q

Fijne Kerst.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tsjibiti schreef: ma 24 december 2018, 14:33 Dit soort crossen is de kers op de taart wat het veldrijden als TV-kijksport het aantrekkelijkste onderdeel van de wielersport maakt.
Je bent echt serieus? :~
Wellicht dat jij het aantrekkelijk vind, maar ik ken genoeg mensen waaronder ikzelf, die het nogal saai vinden om mensen op een racefiets met iets dikkere banden door de modder te zien rijden...
Een gemiddelde MTB XC race is stukken interessanter om te kijken.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Van zo'n cross als Namen kan erg genieten. Qua parcours en spanning is het voor mij net zo spannend als een gemiddelde mtb xc wedstrijd.

Nu zijn de meeste cx-parcoursen wel spannender en technischer dan veel cx-parcoursen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

deefdeef schreef: di 25 december 2018, 22:26 Van zo'n cross als Namen kan erg genieten. Qua parcours en spanning is het voor mij net zo spannend als een gemiddelde mtb xc wedstrijd.
Op een parcours als Namen zijn die jongens en meiden waarschijnlijk ook gewoon sneller op een mountainbike!


Maar ja, die beperking maakt het veldrijden dan tot iets eigens.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik kan bij de MTB XC races juist zo genieten van de techniek die er bij komt kijken. Zeker de laatste jaren zijn technische skills noodzakelijk.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

WorldCup XC is leuk en indrukwekkend om te zien, heeft sfeer (ofschoon een Canadees paspoort voorwaarde zou moeten zijn voor een kettingzaag), maar nationale races...?

Dan zijn veel CX wedstrijden zeker zo spectaculair, is er behoorlijk wat sfeer (in Belgie tenminste) en sommige parcoursen stellen op een MTB misschien niet zo veel voor - ik heb delen gereden van de citadel (Namur), Overijse, Zonhoven (de kuil), ... gereden - maar om dat met een racefiets te rijden is toch tamelijk indrukwekkend.


Het format van CX is overigens wel behoorlijk briljant voor TV; in de regel is het parcours vrij compact met veel open ruimte waardoor je veel in beeld kunt brengen met relatief weinig camera's.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Lars TB schreef: di 25 december 2018, 23:41
deefdeef schreef: di 25 december 2018, 22:26 Van zo'n cross als Namen kan erg genieten. Qua parcours en spanning is het voor mij net zo spannend als een gemiddelde mtb xc wedstrijd.
Op een parcours als Namen zijn die jongens en meiden waarschijnlijk ook gewoon sneller op een mountainbike!
Geloof daar maar niets van, behalve als ze op e-bike zouden rijden :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tsjibiti schreef: wo 26 december 2018, 20:43
Lars TB schreef: di 25 december 2018, 23:41
Op een parcours als Namen zijn die jongens en meiden waarschijnlijk ook gewoon sneller op een mountainbike!
Geloof daar maar niets van, behalve als ze op e-bike zouden rijden :-D
Het is in ieder geval duidelijk dat jij er geen kijk op hebt!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Vanmiddag weer een mooie TV-sport middag in het verschiet: DeAzencross van Loenhout rechtstreeks vanaf 13.30 uur in Sporza op één.
Nog wat vrouwen veldrijden info:
https://sporza.be/nl/2018/12/27/laura-v ... izoen-uit/
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... t-vrouwen/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Weer genoten van de mooie Azencross in Loenhout. 20 jaar na de eerste damesveldrit ooit ook daar nu een winnares met bijna dezelfde achternaam.
Door het tijdklassement wat als en rode draad door de wedstrijd heen liep een boeiende koers bij de profs.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie