Het grote LTHT topic!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

De Sektor is gewoon een goede vork, zeker voor het geld. Als je echt steil naar beneden gaat en dan bijvoorbeeld erg krappe haarspeldbochtjes moet maken dan merk je dat de Sektor veel meer flext dan bijvoorbeeld de Yari, Pike of Lyrik. Maar voor gewoon gebruik zeker geen probleem.

Wil je xtremer gaan rijden, dan is de meerprijs van de alternatieven het zeker waard.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het verschil tussen een 32mm en een 34/35mm is toch wel behoorlijk.
Wellicht merk ik het meer omdat ik niet de lichtste ben, maar remmen en sturen in de afdaling gaat veel gecontroleerder.
Niet dat ik ineens alles aan kan, maar ik merk dat de fiets beter doet wat ik wil.

Het is eigenlijk net als bij een dropper.
Je hebt heel lang zonder gedaan, je kan nog steeds zonder, maar als je eenmaal hebt gevoeld wat het doet...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.
Afbeelding
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Toch nog best wel XC georiënteerd, niet echt long & slack... wel gaaf.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Niek-XRAIL schreef:Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.

He Niek, dan heb ik jou waarschijnlijk even gesproken bij de testdag van de Silverback fietsen van NextBikeParts in Best.

Ziet er mooi uit :-q

@TSTM: Tuurlijk zit er verschil in 32 of 34/35 of meer. Het is ook wat ik schreef dat je het vooral gaat merken bij steile afdalingen, het zelfde wat jij aangeeft. Maar inzet op de meest voorkomende NL'se routes en als het budget daarbij een issue is, dan zou ik wel een Sektor durven monteren. Ik zelf ben ook wat zwaarder dan gemiddeld en heb er toch een 1 1/2 jaar plezier aan beleefd. Zit nu in de fiets van mijn zoon....

Maar zoals je mooi wist te verwoorden, als je eenmaal beter weet.... :winkie: :winkie: :winkie:
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

mud mate schreef:
Niek-XRAIL schreef:Ik weet niet ofdat 120 mm onder LTHT valt, maar zoja: mijn nieuwe Votec VC Comp 2017, er komt nog een nieuwe drivetrain aan, XT derailleur+shifter met Sunrace 11 speed cassette (11-40). Misschien dat er dan ook nog een eigen SYS aankomt.

He Niek, dan heb ik jou waarschijnlijk even gesproken bij de testdag van de Silverback fietsen van NextBikeParts in Best.

Ziet er mooi uit :-q

@TSTM: Tuurlijk zit er verschil in 32 of 34/35 of meer. Het is ook wat ik schreef dat je het vooral gaat merken bij steile afdalingen, het zelfde wat jij aangeeft. Maar inzet op de meest voorkomende NL'se routes en als het budget daarbij een issue is, dan zou ik wel een Sektor durven monteren. Ik zelf ben ook wat zwaarder dan gemiddeld en heb er toch een 1 1/2 jaar plezier aan beleefd. Zit nu in de fiets van mijn zoon....

Maar zoals je mooi wist te verwoorden, als je eenmaal beter weet.... :winkie: :winkie: :winkie:
Dat zou inderdaad zomaar kunnen, dacht al dat ik die blauwe Moondraker herkende. :o
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Yup that's mine... LTST :lol:
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Telt deze mee?! 120mm 34 fox
Trampoline heeft meer veerweg :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

-1 voor de vaste zadelpen
+1 voor de extra veerweg mbv de trampoline
+1 voor de dikke poten vd trampoline

:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

:lol: Hier was de fiets net in huis. Om deze voor de zomer Alpen proof te maken staat een droppr en een meer passend verzet op de planning. Verzet is nu 32 voor en 11-36 achter. Binnenkort even uitproberen in het Reichswald maar denk dat dit te zwaar is... Al gaan we het klimwerk in de Alpen tot een minimum beperken :tong
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

laat ik die van mij er ook maar een in slingeren;
de foto was van de eerste keer dat ie daglicht zag, inmiddels is ie al weer wat gewijzigd.
Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

One Only schreef::lol: Hier was de fiets net in huis. Om deze voor de zomer Alpen proof te maken staat een droppr en een meer passend verzet op de planning. Verzet is nu 32 voor en 11-36 achter. Binnenkort even uitproberen in het Reichswald maar denk dat dit te zwaar is... Al gaan we het klimwerk in de Alpen tot een minimum beperken :tong
Hm, ik heb 11-42 met 32T voor, en ik zou het in de Ardennen al zwaar hebben gekregen - laat staan in de Alpen. Maar: gaaf ding! Met een kleiner voorblad kom je voor klimwerk al weer een stukje verder :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Luc151 schreef:laat ik die van mij er ook maar een in slingeren;
de foto was van de eerste keer dat ie daglicht zag, inmiddels is ie al weer wat gewijzigd.
Afbeelding

Ook hier: een dropper zou niet misstaan - zeker met die lange poten van je, zo te zien. Dan wordt het nog een uitdaging een goed passende dropper te vinden... Ik zou kijken naar iets met 150-175mm drop.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Mooi hoor, die Dartmoor! Lekker blits kleurtje ook. Het eerste wat me inderdaad ook opviel was de zadelpen die flink uitsteekt, uit ervaring kan ik vertellen dat een dropper dan een hele fijne investering is!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Een droppen is een absolute pre. Als je al wil upgraden is dat eigenlijk het eerste wat je moet aanpakken. Pak ook zoveel mogelijk drop als het maar kan. 100mm is in de praktijk toch echt zonde als je ook 150 of meer kan pakken. Dat verschil merk je echt.

Mocht iemand een XT of SLX 8/7000 hebben. Dan kun je eventueel voor de Alpen nog een klein blad aan de binnenzijde monteren zonder schakelsysteem. Zo kun je hem dan even handmatig omleggen als je weet dat je een hele lange klim hebt.

Als je naar beneden gaat wil je ook weer niet een te klein blad voor hebben.
Plaats reactie