Het grote LTHT topic!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Check dan ook deze even:
https://www.on-one.co.uk/i/q/WBI25EGRS/ ... snake-hubs" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dat mijn wielen eigenlijk gewoon best goed zijn...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

MacReal schreef:Check dan ook deze even:
https://www.on-one.co.uk/i/q/WBI25EGRS/ ... snake-hubs" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dat mijn wielen eigenlijk gewoon best goed zijn...
Tja, is die 25mm intern of extern. :~
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Intern
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Daar zal de I in I25 voor staan :)
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Ik dacht dat dit topic nog wel in gebruik was, maar dat bleek tegen te vallen, laatste bericht van 2017.. : Suprised : Of ik heb het verkeerde LTHT topic gevonden. :tong

Een vriend van me is sinds vorig jaar aan het mountainbiken geslagen. Gestart op een low budget 26", toen vrij snel mijn Trek Stache voor een paar maanden geleend en zo enthousiast dat hij zelf ook een fiets 'met dikke banden' wilde. Hoewel hij mijn Vantage ook erg gaaf vind, is voor zijn inzetbereik (thuisrondje = Zeist, regelmatig uitstapjes naar andere Nederlandse routes en vooral lol in technische stukjes, niet pure snelheid) een 'speelse' 29er meer geschikt.
Van het 1 kwam het ander en al snel kwam de vraag of ik voor hem niet een fiets op maat wilde samenstellen. En zo gezegd, zo gedaan. :winkie: Onderstaande fiets is dus niet van mezelf, dus geen SYS.

De opdracht was simpel: een 'speelse' 29er waar hij jaren mee vooruit kan. Begonnen met 'functie boven looks', maar al snel mocht het er toch ook wel beetje leuk uitzien. En dat allemaal voor een budget van +/- €1.500.

Het resultaat:
Een matzwarte Dartmoor Primal (2019) met als highlights
- volledige Eagle GX groep,
- RockShox Revelation Charger DebonAir (150mm - 2018)
- Magura Trail Sport remmen
- een paar blauwe details, aangezien dat z'n lievelingskleur is. 8)
- DT Swiss XM1900 (30mm intern) met Conti X-King en Trail King (2.4) combo.
- een blije 'klant'

Vanmiddag had het eerste rondje gereden moeten worden, maar de regen heeft roet in het eten gegooid. Daarom alleen wat foto's vanuit de tuin en geen actieplaatjes..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Zadel en pedalen zijn nog gewisseld, deze waren even voor een testrit in de straat)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erg fraai gelukt. Ook leuk met dat eigenwijze opvallende blauwe stuur :winkie:

Hoe bevallen de remmen? :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

T is niet de allermooiste foto, maar dit is mijn LTHT, vanmiddag in de stromende regen voor het eerst buiten NL mee gereden, en wel in les Hautes rivieres. Dat viel me helemaal niet tegen, alle stijle rollers gingen eigenlijk net zoals op de fully, en door de overvloedige regen lag de snelheid sowieso lager. Kortom ik had er wel fun mee :-q

2018 Dartmoor Hornet, Lyrik 170mm vork :D, slx remmen met voor een 4zuiger xt caliper en voor de gelegenheid hope/ flow wielen met Magic Marry & hans dampf met een Huck Norris in t achterwiel.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door paulus1981 op vr 9 augustus 2019, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik was al verbaasd, geen oranje, maar het is voor een vriend.
Leuke bike, niks mis mee.

En idd dacht ik ook dat er nog een ander LTHT topic was...

Nope, dit schijnt m toch te zijn...

Maar er is ook een AM HT topic.
Lekker duidelijk
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Thnx!
MacReal schreef: vr 9 augustus 2019, 23:21 Hoe bevallen de remmen? :roll:
Ten opzichte van mijn MT5 set is het achter iets minder krachtig, maar dat is logisch met 2 zuigers minder. Op straat deed het het verder meer dan prima. Goed doseerbaar en voordeel van de Trail Sport set is dat je er gelijk de fijne kleine hendels bij krijgt.
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 9 augustus 2019, 23:32 Ik was al verbaasd, geen oranje, maar het is voor een vriend.
Leuke bike, niks mis mee.
Ik heb me in gehouden. :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 9 augustus 2019, 23:32 Ik was al verbaasd, geen oranje, maar het is voor een vriend.
Leuke bike, niks mis mee.

En idd dacht ik ook dat er nog een ander LTHT topic was...

Nope, dit schijnt m toch te zijn...

Maar er is ook een AM HT topic.
Lekker duidelijk
Ja, door dat topic is deze een beetje in de vergetelheid geraakt.

Als topicstarter moet ik m’n nieuwe LTHT ook maar eens hier onder de aandacht brengen https://m.youtube.com/watch?v=a7SapaH319Y :bier:
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Sinds kort rij ik ook een LTHT, en toevallig ook met de magura trail sport remmen. Mij viel juist op dat de achterkant lekker hard en strak remt, maar de voorkant progressief remt. Dus hoe harder ik de hendel intrek, hoe meer stopkracht hij levert.

Heel raar want achter is het alles of niets bijna, daar zit maar heel weinig tussen. En voor moet ik echt wel knijpen. Nu heb ik uiteraard wel al gecheckt, en er zit maar minimale speling tussen blokken en remschij, dus het is niet dat de blokken een grote afstand moeten afleggen.

Herken jij dit ook zo?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

mwouters91 schreef: za 10 augustus 2019, 08:13 Sinds kort rij ik ook een LTHT, en toevallig ook met de magura trail sport remmen. Mij viel juist op dat de achterkant lekker hard en strak remt, maar de voorkant progressief remt. Dus hoe harder ik de hendel intrek, hoe meer stopkracht hij levert.
*Knip*
Herken jij dit ook zo?

Afbeelding
Mooie fiets! :-q
En nee, herken ik niet direct, maar ik heb ook hooguit 5x de straat op en neer gefietst..
Remmen kan denk ik ook erg verschillen met je positie op de fiets. Met weinig druk op het achterwiel zal hij inderdaad vrij makkelijk blokkeren. Bij mijn tests hing ik er met mijn volle gewicht boven, omdat ik juist niet wilde dat hij zou blokkeren.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Thanks!
Klopt inderdaad, maar zelfs met mijn 95kg op het zadel blokkeeert hij zonder enige moeite. Waar ik voor het idee heb eerder iets door te schieten als het ware. Heb eerder nog geen 4piston remmen gehad, maar voor nu remt de achterzijde met 2 pistons beter als voor :-{
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

mwouters91 schreef: za 10 augustus 2019, 08:35 Thanks!
Klopt inderdaad, maar zelfs met mijn 95kg op het zadel blokkeeert hij zonder enige moeite. Waar ik voor het idee heb eerder iets door te schieten als het ware. Heb eerder nog geen 4piston remmen gehad, maar voor nu remt de achterzijde met 2 pistons beter als voor :-{
Vette remschijf/blokjes misschien?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Ok.. In mijn geval is 'mijn volle gewicht' nog geen 75kg, dus dat scheelt ook al iets.
Het klinkt dan alsof je de voorkant een keertje moet ontluchten. Misschien bij het inkorten van de leiding wat lucht gepakt. Het progressieve klopt wel, maar ik kan hem echt niet volle bak inknijpen zonder met een koprol te eindigen...
Plaats reactie