Alleen op pad, (solo rides).

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja het is wel goed om er even bij stil te staan. En een discussie is altijd goed om te hebben, zeker over dit soort dingen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vaak fiets ik met een clubje, soms en dan vaak 's avonds, alleen. Ook op vakantie in het buitenland ga ik vaak alleen. M'n vrouw kan me via Endomondo of Strava 'volgen'. Maar ik geef altijd duidelijk aan hoe lang ik weg denk te zijn en in welke richting / welke route. Als het tegenzit laat ik dat optijd weten. Scheelt stress en zorgt ervoor dat ze het nog steeds prima vindt dat ik alleen op pad ga.
Alleen op pad betekend wel wat relaxter rijden, al is het alleen al omdat ik niet op hoef te scheppen hoe hard ik afdaal ;)
Wat me op het volgende brengt.... risico's nemen als je in een groep rijdt...
Ik heb op de eerste dag van een week Gardameer met vrienden moeten afhaken vanwege een grote beenwond en (bleek achteraf) een gebroken knie. Mijn week in puin want een dag ziekenhuis en direct het vliegtuig naar huis, maar ook week van mn vrienden (deels) in puin, want afgebroken tocht, 2x van/naar ziekenhuis gebracht, minder fun want ik ben er niet bij ;), steeds 1 bier teveel besteld en rest van de week gereden met angst tussen de oren.....
In een groepje is mss veiliger ivm te nemen actie bij een crash, maar hebben we dan ook spulletjes mee om ehbo toe te passen? Ik moest nog 9 km op die fiets verder met een handschoen op de wond (kon er bijna in) afgebonden met een mouwstuk. Werkte ook, maar next time toch echt een klein ehbo setje in de rugzak. Zeker in erg afgelegen gebieden.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie