Veldrijden op Televisie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: za 20 oktober 2018, 19:16 Ging niet helemaal soepel via procycling maar toch het einde van de vrouwen wedstrijd gezien en de complete wedstrijd van de mannen. Verrassende winnares bij de vrouwen, bij de mannen niet :tong . Jammer dat van der Haar een foutje maakte en niet meer bij de kopgroep kwam. Pidcock liet zich ook alweer vooraan zien, in Gieten kwam hij er nog niet echt aan te pas.
Een heel goede David van der Poel. 8e vandaag , in Gieten 7e en 5e in de tussenstand van het SP-klassement.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

WB Bern nu gewoon rechtstreeks op de NOS.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Beetje ongewoon voor een cyclocross parcours, las ook al dat niet iedereen het leuk vond. Veel nederlandse vrouwen vooraan, gelukkig kon Worst nog met Vos mee anders was er niet veel aan. Bij de mannen was de strijd ook alweer snel beslist. Toon deed er goed aan op het eind toch nog derde te worden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: zo 21 oktober 2018, 17:40 Beetje ongewoon voor een cyclocross parcours, las ook al dat niet iedereen het leuk vond. Veel nederlandse vrouwen vooraan, gelukkig kon Worst nog met Vos mee anders was er niet veel aan. Bij de mannen was de strijd ook alweer snel beslist. Toon deed er goed aan op het eind toch nog derde te worden.
Ik heb in de tijd van Albert Zweifel , Peter Frischknecht en Willi Lienhard enz. ( toen CH nog het mekka van het veldrijden was) jaarlijks een aantal cyclocrossen in CH gereden. (Ik had verwacht Zweifel , 5-voudig WK , even te zien bij de ceremonie maar dat was jammer genoeg niet het geval)
Dit was een atypisch Zwitsers parkoers wat ook door de voortreffelijke co-commentator Richard Groenendaal werd aangehaald.
Het niveau van de vrouwen is erg laag. Vos bereikte na 6 ronden de aankomst in 41.00 min. In dezelfde tijd had Marhieu van der Poel 7 ronden afgelegd. Een niveauverschil van 14% terwijl het niveauverschil tussen mannen en vrouwen in andere sporten rond de 10% ligt. De omstandigheden waren in beide wedstrijden gelijk zodat in de vergelijking die parameter gelijk was.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ach... ik kijk ook niet naar de wedstrijd maar naar de vrouwen :tong
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En ik maar naar Eurosport kijken (reclames!!) terwijl ik niet wist dat het ook op de NOS was.

Op Eurosport vertelden ze dat het een mooi parcours was en graag terug mag komen.

Persoonlijk vond ik het een flut parcours, inspiratieloos en totaal niet wat je verwacht als je Zwitserland noemt.
Enige grappige waren de hoge balken en de stoepranden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanavond om 22:30 stukje op SBS 6 over het EK veldrijden.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Speedfreak98 schreef: do 25 oktober 2018, 19:12 Vanavond om 22:30 stukje op SBS 6 over het EK veldrijden.
Even gekeken via uitzending gemist. Kort , aardig , stukje over broer en zus uit de stucadoorsfamilie Heywin uit Schaijk. Zelfde "beroepsgroep" als Richard en Rein Groenendaal. Dat beloooft.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het EK in Rosmalen is een mooie gelegenheid om zo'n wedstrijd in het exht te zien.
Jammer genoeg net iets te ver rijden om een hele middag in de kou te gaan staan 😛
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Rayb81 schreef: vr 26 oktober 2018, 19:38 Het EK in Rosmalen is een mooie gelegenheid om zo'n wedstrijd in het exht te zien.
Jammer genoeg net iets te ver rijden om een hele middag in de kou te gaan staan 😛
Voor mij is het 12 km van mijn deur. Het EK op zondag kijk ik toch thuis op de buis.
Wel ga ik vrijdagmiddag daar naar de parkoersverkenning. Met als doel op een wat gemoedelijker moment (oude) bekenden weer eens te ontmoeten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Zojuist boeiende Soudal-cross van Neerpelt gezien. Althans bij de mannen (vrouwen westrijd was niet de moeite waard) Boeiend mededoor de afwezigheid van de grote drie in deze sport. Voor wie er belang aan hecht : ( ik niet :-D ) het podium was bijzonder internationaal: 1. Laurens Sweeck 2. Marcel Meisen 3. David van der Poel.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Leuk voor Betsema dat ze won, had niemand verwacht denk ik. Met afwezigheid van Worst, Vos en Cant was het toch iets lager nivo.
Ook bij de mannen de grote namen afwezig en daardoor heel andere cross. Knap van Laurens Sweeck voor derde keer winst in Neerpelt.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Morgen traditioneel op 1 nov. begint voor veel het cyclocrossseizoen pas echt met de Koppenbergcross. In ieder geval de eerste keer dit seizoen dat we niet zijn aangewezen op een livestream om rechtstreeks te kunnen kijken. Sporza begint om 13.30 uur met uitzenden.
Nog wat van de Sporza-site:
https://sporza.be/nl/2018/10/30/nys-ove ... bergcross/
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... arde-1-11/
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd.
Vorig jaar gemist en ook nergens een herhaling kunnen vinden.
Morgen dus maar live voor de buis!
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Tsjibiti schreef: wo 31 oktober 2018, 16:04 Morgen traditioneel op 1 nov. begint voor veel het cyclocrossseizoen pas echt met de Koppenbergcross. In ieder geval de eerste keer dit seizoen dat we niet zijn aangewezen op een livestream om rechtstreeks te kunnen kijken. Sporza begint om 13.30 uur met uitzenden.
Nog wat van de Sporza-site:
https://sporza.be/nl/2018/10/30/nys-ove ... bergcross/
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... arde-1-11/

Hmmm, die mogen wij vanuit NL blijkbaar niet zien. Iemand een idee waar ik het nogmeer kan volgen?
Plaats reactie