Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Gisteren een dagje Bikepark Winterberg gedaan met mijn dochters van 7 en 4 jaar en de vrouw ging ook mee.
We hebben ons prima vermaakt op de kids/oefenbaan. De oudste heeft ook nog op de slopestyle baan gereden en de flowtrail een stuk gedaan. :-q

Slopestylerun van de oudste. :winkie:
https://www.instagram.com/p/BlpX5c2hqDE ... _copy_link

Aanrader! en er zijn genoeg andere dingen te doen naast het fietsen, die van mij wilde er echter niets van weten.. :lol:
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kingjoop schreef:samen met mijn oudste (12 jaar en voor het eerst op de mountainbike(huur)) stukje wezen braapen in Alpe 'd Huez 8) Kwamen zijn BMX skills prima van pas :-q

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Prachtig! momenten om te koesteren :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zal ook eens een paar actiefoto's posten. Mijn zoon is 15 en ging al mee het bikepark in toen ie nog een mountainbike met 20" wielen had. Nu is de tijd aangebroken dat ie gewoon een medium DH bike rijdt.....al is deze Giant een rental.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een paar bewegende beelden staan hier:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p2334102" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 5#p2334107" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gisteren de Sellaronde Clockwise gedaan (in de Dolomieten) met mijn zoon, 13.
Wat hebben we een lol gehad!

Rondje van 58km, 4000hm, 330 netto klim-hm's, rest met de lift (dagkaart volwassene 46,-, kinderen (t/m 13) 32,-voor onbeperkt gebruik alle liften (7 stuks). Wij hadden er wat trails (en liften) aan vast geplakt (64km, 4615hm).
Conditioneel naar boven niet zwaar dus, maar je hebt wel voldoende technische bagage nodig voor het bergaf deel. Vooral de afdaling naar Canazei is echt pittig. De rest bestaat vooral uit flowtrails, gewone singletrails, schotter. Fan-tas-tische panorama's!
We hadden echt tijd zat. Lift open 0830, laatste lift naar boven 1730, vanuit Wolkenstein, Danterciepeslift (maar je kunt op het hele rondje instappen natuurlijk waar je wilt). Wij zaten om 09.30 in de lift, waren 16.30 weer terug, met extra trails, foto's en filmpjes maken, pauzes, uitgebreide lunch, geheel geen tijdstress dus.

Technisch onderlegde ervaren volwassene kan het al met een 100mm hardtail, ideaal is een, pak en beet, 100-130 mm fully. En vooral een dropper, ongeacht de fiets, geeft extra veel fun en controle. Ik reed een 100mm marathon/racefully met dropper, zoonlief een 120mm 26" Canyon Nerve met korte stuurpen, zijn zadelpen zetten we steeds omlaag mbv de snelspanner. En er zijn volop 'potente' fietsen te huur in alle dorpen, evt met beschermende gear! (Meerderheid verhuur betreft e-bikes overigens, iedereen kan de berg op... af is weer een ander ding).

Ons trainingsgebied in Nl is Zuid-L, Voerstreek, Pietersberg, Vise, Wood15, da's meer dan zat om hier een hele dag heeeeeel veel plezier bergaf te beleven! Techniek moet wel een beetje op orde zijn.

Rondje kun je ook anti-clockwise doen, meer XC gericht: 55km, 3620hm, netto 1020 klim-hm's, 6 liften.
Prima kaart is te krijgen bij de VVV, gids heb je dan echt niet nodig, GPS ook niet overigens.
Bij de liften hebben ze de kaart niet en verwijzen ze naar de VVV, of nog liever de verhuur- en gidsbedrijven bij elk groot liftstation, in elk dorp.
Maar met fietservaring in de bergen heb je aan die prima kaart dus echt voldoende!
Echt een tip, ook evt zonder kids natuurlijk. Maar met is wel een heel unieke belevenis!

Alle waardevolle info vind je hier:https://www.sellaronda-mtb.com/en/clock ... k-tour.php
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef:Gisteren de Sellaronde Clockwise gedaan (in de Dolomieten) met mijn zoon, 13.
Wat hebben we een lol gehad!

Rondje van 58km, 4000hm, 330 netto klim-hm's, rest met de lift (dagkaart volwassene 46,-, kinderen (t/m 13) 32,-voor onbeperkt gebruik alle liften (7 stuks). Wij hadden er wat trails (en liften) aan vast geplakt (64km, 4615hm).
Conditioneel naar boven niet zwaar dus, maar je hebt wel voldoende technische bagage nodig voor het bergaf deel. Vooral de afdaling naar Canazei is echt pittig. De rest bestaat vooral uit flowtrails, gewone singletrails, schotter. Fan-tas-tische panorama's!
We hadden echt tijd zat. Lift open 0830, laatste lift naar boven 1730, vanuit Wolkenstein, Danterciepeslift (maar je kunt op het hele rondje instappen natuurlijk waar je wilt). Wij zaten om 09.30 in de lift, waren 16.30 weer terug, met extra trails, foto's en filmpjes maken, pauzes, uitgebreide lunch, geheel geen tijdstress dus.
Lekker bezig :-q

Alleen:
aurelius schreef:..., foto's en filmpjes maken, ...
Waar zijn die? :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Gaaf, afgelopen maandag met mijn zoon van 14 in het bikepark van La Bresse geweest.

Ik had een downhill bike compleet met uitrusting voor mijn zoon gehuurd.
Met harnas, beenprotectie, fullface helm en reclameshirt van de verhuurder was het een imposante verschijning.

Hij vond het geweldig en ik kon hem op zijn onsloopbare tank niet bijhouden op mijn Canyon Nerve.

Het was die dag bloedheet en de groene route lag er slecht bij vond ik.
Een stukkie afdaling op deze route was voor mij echt donker zwart...

De Vogezen hebben mij aangenaam verrast!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ook een weekje aan het afdalen geweest. Mijn kleine man van 11 begint nu echt snelheid te krijgen.
Afbeelding
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

:-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:Ook een weekje aan het afdalen geweest. Mijn kleine man van 11 begint nu echt snelheid te krijgen.
Da's niet gek met zo'n fiets! :wink:
Mooi te zien dat-ie goed gebruikt wordt :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Iemand tips voor full-finger handschoenen voor een ventje van 3? Ik kan niets vinden wat klein genoeg is...?
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Telt dit ook?
22maandjes oud.

Afbeelding
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

@bram87 mischien even op bmxkleding.nl kijken of ze daar wat hebben, haal ik voor mijn zoon ook z’n bmx spullen, en daar hebben ze speciale kindermaatjes
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

MadMax12 schreef:Telt dit ook?
22maandjes oud.
Zeker! Is offroad en een fietsje, dus prima! :-q
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Ze was de Hondsrug Classic alvast aan het verkennen voor 30-09.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

MadMax12 schreef:Telt dit ook?
22maandjes oud.
Begin maar vast met sparen! :lol:
MTB is niet goedkoop! :D
Plaats reactie