2 Surly Karate Monkey's uit 2011; in 2024 weer eentje SS&SS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Thanx.......ketting moet inderdaad nog ff strakker :wink:
Ben wel benieuwd hoe slijtvast/schadebestendig die Motip is, het lijkt nu wel mee te vallen.
Wat betreft nieuwe fietsen......het stond intussen al aardig vol :roll: (binnenkort komt er wrsch een Ragley Big Wig en Pinnacle Arkose frameset te koop).........en ik heb net een nieuwe Trek Emonda ALR4 racert gekocht.....maar dat is natuurlijk vloeken in de kerk hier :oops:
NB: ik ben via mijn Mango gravelracer wat "afgegleden" richting asfalt en heb mijn buitenland ambities met de mtb wat bijgesteld.........gewoon een Alpencolletje overploeteren met de racefiets heeft toch ook wel wat :winkie:
Maar mijn Karate Monkey's hebben niets te vrezen, gewoon een superspeels fietsje waar ik elke keer dat ik er op rij weer blij van word :-q
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooi gedaan :-q goede kleur in combi met blank alu
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Welke pannenkoek rijdt er nou een Krampus en een KM...

Afbeelding
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zou niet kunnen kiezen tussen beide, dus allebei inderdaad.
Mooi duo :-q

Krampus...what else?.......KM dus :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Fraai gelukt kerel. Ik wacht nog op de dag dat er een KM voorbij komt op MP op hier. Voor nu heb ik alleen een KM vork :-p
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

maverick76 schreef:Fraai gelukt kerel. Ik wacht nog op de dag dat er een KM voorbij komt op MP op hier. Voor nu heb ik alleen een KM vork :-p
Er staat een L op MP.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Inderdaad zeg. Maar voor die prijs heb ik ze bijna als complete fiets zien langs komen.

En einde jaar komen ze in Engeland ook wel weer in de sale. Zeker nu de steekas ook in Surly land is doorgedrongen.

Bedankt voor de tip in iedergeval.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Jelle justpedal.nl heeft een complete te koop staan in L. 750,- euro. Zelfde frame wat ik heb.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Die marktplaats ad is een 2011 model met v en disk nokken (heb ik ook)" va 300€ bieden " staat in de tekst.
Ik ben wel erg nieuwsgierig naar het nieuwe 27plus-29er model, maar frameset is stevig aan de prijs en boost voorvork kost me een nieuw voorwiel. Vraag me af wat de nieuwste KM geo me meer biedt tov oud model Krampus of KM? Ben nog steeds erg fan van het speelse XC gedrag van de oude KM, star of met 100mm vork.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor mij hoeft het ook niet allemaal steekas en boost te zijn wat er blinkt. Ineens blijken mensen niet meer te kunnen rijden zonder die gekkigheid :-P Net als dat de locale XC rondjes ineens niet meer bedwongen kunnen worden met een -140mm vork.

Ik ga eens kijken bij Jelle en wie weet.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afgelopen maandag mijn zwarte KM maar weer eens uitgelaten, 43km rondje LDD zwart en groen. Doodstil op de route, maar een paar mtb-ers tegen gekomen.
Intussen wat onderdelen uitgewisseld en geupgrade nu mijn Ragley frameset te koop staat en deze KM mijn enige geveerde mtb blijft. Blunt 35 wielset erin met Nobbi Nic 2.6 voor en Rock Razor 2.4 achter voor maximaal "plus". Deore remset en 2x9 XT 36-22 x 11-34 achter. 9speed dus, zodat ik nog wat halfgebruikte kettingen en cassettes kan oprijden die ik heb liggen. Nieuwe Ritchey Trail 76cm rizer en Sixpack grips erop maken het af. Blijft een heerlijk speels fietsje voor de meeste routes......intussen behoorlijk "old school" met 2x9 sp, 72gr stuurhoek en non-tapered 100mm Reba....maar dat is zn baasje intussen ook :bier:

Afbeelding
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Er is toch niets mis met deze bewezen techniek die gemonteerd is? :D

Ziet er uit als een goed fietsend stuk speelgoed. :-q
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Monkey is back :wink:

Na een tijd focus op gravel en racebikes toch maar weer eens op mijn twee oude Karate Monkey's gestapt.
De zwarte medium als "old school" speelse XC-er met Reba 100mm er en de medium (nu) paarse als dropbar "monstercrosser" Beiden nog steeds heerlijke fietsjes voor resp lokale rondjes Dorst eo of rustige/saaie bospaden routes.
Daarnaast doet mijn oude large Krampus (nu weer lekker star) nog steeds zijn werk als ultieme fun plusbike.
What else do you need?

En toch is er weer een grote doos onderweg......
Van Surly.....
Large dit keer.......
Onweerstaanbare kleur.......
2019 model......toevallig ergens op voorraad :-D
Voor mijn stofhappende Manitou Magnum boost vork......( geveerde Krampus werd toch teveel monster-truck)

Kortom: mijn derde Karate Monkey :)

Klaar staan:
Blunt 30mm 29er wielset met 2.4 en 2.6 banden
40mm 29plus voorwiel met 3.0
Manitou Magnum pro boost plus voorvork
Onderweg:
Sram GX/NX mix 1x12 met Sunrace 11-50 cassette
Deore 6000 remset
TranzX dropper
En nog een zootje boostadapters, headsetspullen, sturen, pennen en ander overgebleven spul wat is verzameld in alle jaren.
Plaatjes komen zodra er iets binnen is.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je leeft nog! Goed om te horen dat je nog steeds op de fiets zit. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zekers....60plus maar still alive and biking :lol:

Ik ben een beetje gestopt met buitenland (lees echt lastig) mtb-en omdat ik wat te veel viel / geblesseerd raakte en het klimwerk me steeds meer tegen viel (60plus dus...) de fun ging er behoorlijk van af. Intussen via de gravelracer ook eens op een echte racer terecht gekomen en daarmee eens wat klimwerk gedaan in de vakanties. Nu gaat dus de gravelaar en racer mee op vakantie.... De Tourmalet opklimmen..bakkie koffie en met ruim 60km/u naar beneden heeft ook wel wat :winkie: Gaat allemaal als een slak...maar het plezier is er er niet minder om. Jammergenoeg is er hier voor mij over 5-6000 wegkmrs/yr niet zo veel te melden en een Trek aluminium en carbon racert "kunnen" hier nou eenmaal echt niet :winkie:
Plaats reactie