Kona Honzo ST 2019, pag 12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Spank stuff op de plank?

en wat Knakker29 zegt :-q
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
svaiy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 11:26

Super vette Honzo! Mooie foto's en verhalen in dit topic. Wel jammer dat het geen groene is :lol:

Mijn Honzo is nog (bijna) standaard, kan je van die van jou niet meer echt zeggen! De eerste upgrades die ik op korte termijn wil doen zijn een dropper en een OneUp 42T. Maar wat een vette bikes die Honzo's!
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

dizzasta schreef:Spank stuff op de plank?
Nee, het Spank Spike stuur dat er eerst op zat is verkocht en zit nu op een hele fraaie blauwe Pipedream die ook hier op het forum geshowd is.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

svaiy schreef:Super vette Honzo! Mooie foto's en verhalen in dit topic. Wel jammer dat het geen groene is :lol:

Mijn Honzo is nog (bijna) standaard, kan je van die van jou niet meer echt zeggen! De eerste upgrades die ik op korte termijn wil doen zijn een dropper en een OneUp 42T. Maar wat een vette bikes die Honzo's!
Dank u! Zo'n groene is inderdaad ook heel vet. Van die geplande upgrades ga je veel plezier beleven, ik ben iig heel erg blij met mijn droppert en extra klimverzetten.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Afgelopen zondag tijdens een prachtige rit rond Malmedy heb ik voor het eerst met de nieuwe, grotere remschijven gereden. Ik kan niet echt zeggen dat ik duidelijk meer remkracht heb gevoeld t.o.v. de vorige schijven, mogelijk komen de grotere schijven met name tijdens echt lange afdalingen tot hun recht.


Afbeelding
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Maar wel een gave foto :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb in ieder geval grotere schijven om inderdaad lange afdaling beter door te komen. En die foto is zeker heel vet, is ook wel absurd steil stukje! :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Knakker29 schreef:Maar wel een gave foto :-q
Heej, Sjef en ik waren er zondag ook, chickenway uiteraard ;)
Was een mooie dag.

Ik heb V+A 180mm (jij waarschijnlijk 203 - 180).
Achter was eerst 160 maar speciaal voor de langere afdalingen een maatje groter, kan ik iets slordiger remmen.
Remkracht was met 180V en 160A al genoeg.
Maar grotere schijven helpen wel, je hoeft minder hard te knijpen en hebt daardoor meer gevoel.
Minder snel lamme vingers ook.
Alleen als je in paniek de remmen inknijpt is het 100% zeker OTB :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Mbt tot de Guides; heb jij ook het idee dat jou voorrem sponsiger is ten op zichte van achter? Of in ieder geval voor mijn gevoel minder remkracht. Als ik op straat met achter rem krijg ik hardere schoo qua remmen dan met voor zegmaar. Zou dat andersom moeten zijn? (Heb trouwens Guide R, bevallen verder super!)
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Nou heb ik over de remkracht absoluut geen klagen hoor, die Guides zijn echt fantastische ankers. Ik had alleen verwacht een duidelijker verschil in remkracht te merken tussen de 185/160 mm voorheen en 200/180 mm nu. Maar dat een grotere schijfdiameter meer reserves biedt zal inderdaad tijdens langere afdalingen beter merkbaar zijn. Wat wel duidelijker opviel is dat ik nu mijn achterwiel nog makkelijker kan blokkeren.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

datang schreef:Mbt tot de Guides; heb jij ook het idee dat jou voorrem sponsiger is ten op zichte van achter? Of in ieder geval voor mijn gevoel minder remkracht. Als ik op straat met achter rem krijg ik hardere schoo qua remmen dan met voor zegmaar. Zou dat andersom moeten zijn? (Heb trouwens Guide R, bevallen verder super!)
Nee, die ervaring heb ik absoluut niet. Beide remhendels geven hetzelfde remgevoel. Maar omdat ik voor een grotere schijf heb dan achter, is de voorrem wel wat krachtiger. Als je remmen sponzig aanvoelen is dat toch vaak een teken van lucht in de leiding. Waarschijnlijk zal het na goed ontluchten beter aanvoelen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Qua algehele remkracht merkte ik ook niet zoveel na achter gewisseld te hebben van 160 naar 180, scheelt natuurlijk ook dat ik relatief licht ben, slepen voelt wel duidelijk beter qua gevoel met een grotere schijf.
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Afgelopen maand hebben we met een aantal forumvrinden een fantastische week in de Italiaanse/Zwiterse Alpen doorgebracht. Voor mij was dat mijn eerste echte Alpenervaring, en ik kan niet anders zeggen dan het echt geweldig was. Dat smaakt naar meer! Alleen al het rijden door die geweldige omgeving maakte het de moeite waard, alsof je door een ansichtkaart of reclamefolder fietst. Onze gids Suravida loodste ons bovendien over prachtigste tracks, echt een super ervaring.

Ook de Honzo heeft zich daar uitstekend vermaakt. Hij heeft zich, op een dag zonder achterrem na (eigen foutje), uitstekend gehouden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Vanwege de komst van een nieuw project (Banshee Prime: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=121771" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft de Honzo wat onderdelen af moeten staan. Maar door het strippen van mijn Vassago Bandersnatch frame (die nu als muurdecoratie een plekje in huis heeft gekregen) kwamen de benodigde parts vrij om hem weer compleet te maken.

De aanpassingen:
- Wielen: DT 240s / DT Comp / Flow met Maxxis Ardent
- Remmen: Avid Elixir CR
- Aandrijving: weer terug naar 1x10 d.m.v Sram X9 crankset met X-sync narrow-wide chainring

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is er toch niet heel veel op achteruit gegaan zo te zien. Maar de Pike blijft in de Honzo?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie