Pilot Titanium 29'er, Lefty en Rohloff ...Nu op 29x2.6" NoNi

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

Fantastisch mooie fiets, Lefty smoelt altijd goed...
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Wat een heerlijke fiets zeg... echt een mooie kleur..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Hele mooie fiets! Die mag wel gezien worden.
Sierens
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 22:27

mooie fiets
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Wat een pracht zeg! Ben wel erg benieuwd hoe die Rohloff zich houdt en hoe ruig je hem belast? Normaal geen fan van Lefty's (aaah nee niet schieten!!) maar dit is toch wel slick ;)
Gebruikersavatar
RoBo1234
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 09:07
Mijn mountainbike: Cannondale F600 (9.3KG) & F800 (10,5KG)
Contacteer:

DGR schreef:Inmiddels is de fiets bijna vier jaar oud... En ik kan me nog steeds geen betere/leukere/mooiere wensen! :D
De skinwall banden waren na bijna twee jaar alleen wel een beetje "schmutzig" geworden en het rubber op de wangen begon uit te drogen. Tijd voor nieuwe bandjes!

De keus is gevallen op de nieuwe Nobby Nic in 29*2.6. Heb destijds bij het bespreken van het frame ontwerp specifiek gevraagd naar voldoende ruimte in de achterbrug voor 2,4" banden... Dat verzoek hebben de heren van Pilot dermate serieus genomen dat zelfs de Nobby Nics in 2,6" nog passen! (en dat terwijl ze bij het nameten 78mm breed blijken, ofwel bijna 2,7" 8) )

De 35mm brede Salsa Gordo velgen blijken achteraf ook een goede keus voor deze bandbreedte. Nu nog even gaan experimenteren met de bandenspanning.

Paar plaatjes voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Super mooie bike, mijn complimenten :-q
https://robobiking.wordpress.com/
Test en verhalen Blog
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Stephen schreef:... Ben wel erg benieuwd hoe die Rohloff zich houdt en hoe ruig je hem belast? ...
Wat zou er mis kunnen gaan? Die naven zijn gemaakt om maar door te gaan. Schakelkabels af en toe vervangen, eens per paar jaar een beetje nieuwe olie, on de zoveel jaar een nieuwe seal en dan doen ze het probleemloos 100.000 kilometer!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Dank voor alle complimenten! :-D

@ Stephen: De Rohloff doet het perfect, heb niet het idee dat ik hem echt "ruig belast" met 90kg en een XC rijstijl.
Het enige onderhoud tot dusver is elk jaar de vloeistof even wisselen. Seals en schakelkabels heb ik nog niet hoeven te vervangen.

De nieuwe bandjes moet ik nog even aan wennen. Ze geven vooralsnog iets minder vertrouwen dan de Ardent's wanneer ik met een flinke hellingshoek de bocht in ga. Daar staat tegenover dat ze comfortabeler zijn en dat ze qua rolweerstand zelfs iets beter lijken te rollen, ondanks de extra breedte!
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Hele mooie fiets!! En die bandjes staan em prima, heb er ook 1 als voorband en die geeft in de bochten wat meer vertrouwen dan mijn Rocket Ron in 2.25. Niet gek ook.
Maar deze begint al aardig voor een 29+ bike door te gaan :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

RoBo1234 schreef:... Dat verzoek hebben de heren van Pilot dermate serieus genomen dat zelfs de Nobby Nics in 2,6" nog passen! (en dat terwijl ze bij het nameten 78mm breed blijken, ofwel bijna 2,7"
78mm is op mijn excell sheet rond de 3" :o

Ik heb hier Panaracers waar 3" op staat maar ook na enkele weken niet boven de 66mm komen en dat is wel precies 2,6"

Hoe zwaar zijn die Nobby Nics? En waar zijn die verkrijgbaar?

Hoe intensief heb je die Lefty in gebruik? Na 4 jaar alleen de lager-reset en beetje smeren zonder andere kosten?
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

@ skidje; Scherp! Dat is een typfout en moest 68 zijn ipv 78mm.
In het nieuwstopic over deze band werd ik er bovendien op gewezen dat ik die 68mm gemeten had met 4bar (om de band goed te laten zetten en oprekken).
Als je vervolgens de druk weer verlaagt neemt de breedte ook af dus heb ik ze nogmaals gemeten. Na het verlagen van de druk tot 1,2 voor en 2,0 achter kwam ik op 64 en 67mm.

Nu ik er eenmaal een paar rondjes mee heb gereden op een wat lagere druk geven de banden ook voldoende vertrouwen. De "sweet spot" lijkt voor mij ergens tussen de 1,5 en 1,8bar te liggen.

Ik heb mijn set gewogen op 866 en 837 gram.
Ze waren na de introductie als eerst te koop bij bikehit.de, maar zijn inmiddels overal wel verkrijgbaar denk ik.

De Lefty geef ik eens per jaar een reset en doet 't nog uitstekend. (Het scheelt wellicht ook dat ik extreme bagger en hogedrukspuiten vermijd) Het voorwiellager begint wel wat speling te ontwikkelen na 4 jaar, maar dat kan ik de vork niet aanrekenen.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Thx. Duidelijk... Deze zijn dus netjes 2,6"

Mag ik vragen wat jou gewicht is? Ik overweeg een lefty supermax 160 maar twijfel of dit allemaal wel goed gaat met een grove 105 kg op een fietske...
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

@ skidje; dat heb ik op deze pagina al eens genoemd :wink:

Een supermax is nog robuuster dan de normale dus 105kg zal geen enkel probleem zijn.
Thecrow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 28 augustus 2016, 22:19

Wat een super mooie fiets.
Mooi titanium frame en die lefty...
Als of het voor elkaar gemaakt is
A bad day on my mountainbike...
...is always better than a good day in the office.
Plaats reactie