On One Inbred (Re-build vanaf pag.3)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

kermit schreef:Even voor de goede orde, met "budget" bedoel ik niet goedkoop met een negatief bijsmaakje hè, meer een goed produkt voor een scherpe prijs. Soms denk ik wel eens waarom je in godsnaam een smak geld aan een mtb zou moeten uitgeven als je voor dit soort bedragen al zo'n goed rijdende fiets kunt opbouwen. Ik ken meerdere mensen met een On One en ze zijn allemaal lovend over het stuurgedrag.
Nee, ik begreep je wel. Was alleen een beetje aan het plagen :wink:

Soms is het inderdaad moeilijk voor te stellen dat je voor weinig geld, een heel goed sturend fietsje kan opbouwen. Zeker als ik soms de bedragen zie waar sommige fietsen voor te koop staan.
De Inbreds (26 en 29) krijgen inderdaad al jaren lovende kritieken. Ik heb zelden een verhaal gelezen dat iemand de handling compleet ruk vond (al zullen die er best wel zijn; zoveel mensen, zoveel meningen). De meeste kopen er gewoon een fiets naast.

Voorlopig is de 80mm stuurpen onderweg. Als deze erop zit gaan we maar eens het echte werk uit proberen. :-q
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

frankrs6 schreef:Hoe bevalt de on one mary bar? Is een stuurtje dat je hier niet vaak ziet, maar veel vaker aan de overkant van het water als ik mij niet vergis.
De Mary is een stuurtje wat je moet proberen om te begrijpen. Bij On One zelf noemen ze het een riser met enorme backsweep. Alleen door de aparte vorm compenseren ze de enorme backsweep, zodat je niet ineens een andere maat stuurpen moet monteren.
Voor mij is het een oplossing voor pijnlijke polsen. Op de 1 of andere manier voelt het nu natuurlijker, al heb ik ook wel even moeten wennen. Ik ben daarbij ook geen hardcore racer, maar meer iemand die zijn rondjes trapt en daarbij geniet van de omgeving en het fietsen zelf.

Ik heb wel het idee dat de meeste mensen het niets vinden vanwege de looks, zonder zelf de functie te hebben ervaren. Het staat natuurlijk ook niet echt "cool" zo'n soort cruiser stuur. :wink:
Ik zou zeggen; als je wilt weten wat het nu precies is, proberen die hap. Bij On One zijn ze nu nog maar een euro of 19 (excl verzenden), maar je ziet ze ook nog wel eens 2e hands. Wie weet gaat er een wereld voor je open.

P.S. Sommige fabrikanten zien er waarschijnlijk ook wat in, want Answer levert nu ook een dergelijk stuurtje in carbon. Wel ietsjes duurder..... :tong
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kermit schreef:...Bianchi Celeste is toch een heel stuk lichter ....
Kniesoor die daar op let. :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Ik heb wel bijpassende fietskleding gevonden. :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Scaryhead schreef:Ik heb wel bijpassende fietskleding gevonden. :winkie:
YES !!!
En dan een zwart/wit OnOne shirt er overheen en je bent helemaal het heertje !

Ritchey heeft ook een riser met extra backsweep, alleen niet zo (extreem) veel als de Mary.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Dus.... Jeetje... Haha.

Bike ziet er in ieder geval beter uit dan zo'n dingespak.
Mary Bar blijft toch een aparte verschijning. (Y).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Pat. schreef:Bike ziet er in ieder geval beter uit dan zo'n dingespak.
Ik vind eerlijk gezegd dat iedereen die het lef heeft om een Teal fietsje aan te schaffen, zich verplicht in zo'n pak moet hijsen.

Uhmm, wie zijn SYS had ik nou ook alweer bekeken voor de kleur keuze? Ene Pat. geloof ik. :winkie:

Vwb de Mary...het ziet er inderdaad vreemd uit. Maar ik denk altijd maar aan de slogan van Rivella. Een beetje vreemd, maar wel lekker. :-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

On topic maar weer? :P
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Das ook toevallig, mooie fiets trouwens. ik heb ook net zo`n frame gekocht in dezelfde "teal"kleur, zit nog even op een paar onderdelen te wachten maar zou hem toch in het weekend grotendeels af moeten hebben, heb ook naar dat mary stuur gekeken maar uiteindelijk toch een fleegle gekocht, prijzen zijn inderdaad heel schappelijk,ben erg benieuwd hoe dat gaat rijden
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Fleegle wil ik ook nog wel eens proberen, maar dan wel de gewone versie en niet de pro. Gewone is namelijk wat breder. Ben benieuwd naar jouw opbouw. Star of toch verend vorkje?
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

ik rijd al star op een niner maar die inbred knal ik eerst een verende onder, ziet er gelikter uit vind ik, heb nog wel een stalen liggen dus kan alle kanten op, heb een gewone fleegle bijna 72 cm breed, gaat wel lekker sturen, gooi er een rotorblad voorop 34 en 9 speed cassette achter,m 1 x 9 lijkt me wel geinig, heb er ook een paar crossmax wielen ingezet altijd leuk om te zien:-) de fotos komen na het weekend
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Nieuwe stuurpen gemonteerd van Superstar Components. Nu 80mm en maar 6 graden. Nu is de zit i.c.m. de Mary perfect. De fietscomputer past nu ook weer op de stem. Met On One top cap.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Scaryhead op za 11 mei 2013, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Persoonlijke touch aan de fiets gegeven.
Ik wilde graag een naamsticker in hetzelfde lettertype als het Inbred tekstje. Lang gezocht (o.a. op DaFont), maar nergens het juiste lettertype kunnen vinden. Dankzij forum member Woeker toch gekregen wat ik wilde. Had de stickers al een tijdje binnen, maar het was steeds te koud om ze goed te kunnen plakken. Maar nu het zonnetje weer begint te schijnen was het moment eindelijk daar;
Afbeelding
Ik ben er zeer content mee. Woeker, nogmaals bedankt :-q
Laatst gewijzigd door Scaryhead op za 11 mei 2013, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Graag gedaan hoor! was een behoorlijk klusje, maar ik vind het resultaat ook wel mooi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Scaryhead schreef:Persoonlijke touch aan de fiets gegeven.
Ik wilde graag een naamsticker in hetzelfde lettertype als het Inbred tekstje. Lang gezocht (o.a. op DaFont), maar nergens het juiste lettertype kunnen vinden. Dankzij forum member Woeker toch gekregen wat ik wilde. Had de stickers al een tijdje binnen, maar het was steeds te koud om ze goed te kunnen plakken. Maar nu het zonnetje weer begint te schijnen was het moment eindelijk daar;
plaatje1
plaatje2
Ik ben er zeer content mee. Woeker, nogmaals bedankt :-q
Erg geslaagd !
(wil ik ook...)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie