On One Inbred (Re-build vanaf pag.3)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Sta op het punt ook zo'n Inbred frame met Salsa vork te bestellen. Ik ben heel benieuwd of het in de praktijk bevalt?
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Tja, wat zal ik zeggen. Het is mijn eerste 29er, en ook weer voor het eerst sinds een jaar of 15 terug naar star en staal. En dan ook nog eens 2x9.... Echt duidelijk vergelijkings materiaal heb ik dus niet. Maar het bevalt mij tot nu toe errug goed.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik rij sinds afgelopen najaar star&staal (Surly Karate Monkey) en dat is inderdaad erg veel fun :-D
Geinspireerd door jouw mooie foto's zat ik te denken aan een Inbred erbij.......maar dat slaat natuurlijk nergens op :((
Wel een ERG mooie fiets!
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

MonkeyRider schreef: Geinspireerd door jouw mooie foto's zat ik te denken aan een Inbred erbij.......maar dat slaat natuurlijk nergens op :((
Ach, slaat het uberhaupt ergens op om meer dan 1 fiets te hebben? Ik zeg; waarom meer dan 1 fiets? Omdat het kan!
Het is dat ik de ruimte er niet meer voor heb, maar anders had er hier ook meer dan 1 mtb gestaan.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Het vervelende is dat ik die ruimte in mijn schuur nog wel heb...... :(
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Afbeelding
Decathlon Rockrider 5.0 for girls.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Update: nieuwe vork geplaatst; Suntour Raidon X1 RL-R 29.
Afbeelding
(Crapy Phone pic. Maakt de fiets blauw.)

Edit: zag op de foto dat ik de leiding van de voor rem buitenlangs heb laten lopen. Inmiddels veranderd naar binnen langs. :oops:
Laatst gewijzigd door Scaryhead op wo 16 oktober 2013, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Wow die vork staat em ook zeer goed....Hoe zijn de rij-eigenschappen? Wil mijn El Mar na de winter ook eens met een verende vork opbouwen en het hoeft geen dure Fox of RS te zijn.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Vuurdoop komt volgende week pas. Vanochtend even snel gemonteerd.

Ik ben eerlijk gezegd ook erg benieuwd naar de rij eigenschappen. Ik heb diverse reviews gelezen over de Epicon/Raidon (Raidon is het goedkopere broertje van de Epicon), maar alleen maar positieve geluiden. Ook naar aanleiding van de nu lopende topics over SR, de gok maar genomen. Prijs/kwaliteit/gewicht verhouding is op het eerste gezicht niet verkeerd.
Had eerst een Epicon willen kopen, maar die zijn alleen nog maar leverbaar met steekas. Alleen de Raidon is nog verkrijgbaar in QR en 29".
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

AfbeeldingAfbeelding

Kleine updates:

- On One fleegle stuur aangeschaft. Op technische singletracks vond ik de One One mary net niet scherp genoeg sturen. Waarschijnlijk toch door de enorme backsweep. Vanochtend eerste rit mee gemaakt en stuurt net ff wat scherper.

- Na het verliezen van twee bidons, een bidonhouder gezocht die wel de bidon goed omklemt. Het is een Lezyne Flow Cage HP geworden. Als ik nu nog een bidon verlies :~

- Om een natte spleet te voorkomen een ass saver gekocht. Vanochtend getest, en het werkt voor mij.


Verder heb ik nu al aardig wat km's gemaakt met de SR Raidon. De vork bevalt mij meer dan prima. Makkelijk in te stellen en doet wat hij moet doen.

Aangezien ik hiervoor met een starre vork (Salsa CroMoto) reed, gebruik ik de lock out ook redelijk veel. Vooral op de vlakke stukken en het nodige asfalt. En bij deze vork is de lock out ook een "echte" lock out. Daar komt bij dat de remote een voorbeeld is van eenvoud.

De vork heeft wel wat inloop tijd nodig gehad om soepel aan te gaan spreken, maar nu werkt hij voorbeeldig. Ik speel zelfs met de gedachte om de Salsa in de verkoop te zetten.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4076
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat blijft het toch een mooie fiets, zo'n teal inbred :-D :-q
Heb je ook een kortere stuurpen gemonteerd ivm de fleegle?
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Stuurpen was al een 80mm i.c.m. de Mary. Maar volgens mij is mijn houding niet veel veranderd met de Fleegle. Beide sturen compenseren namelijk door hun vorm de backsweep. De Fleegle is alleen wat breder.

Tot nu toe heb ik nergens last van, maar dat was nog maar 1 rit. We gaan het meemaken.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Tijd voor een Re-build van mijn On One Inbred. Na wat jaartjes gebruik was de lak niet helemaal tip top meer. Ook waren er wat kleine plekjes roest zichtbaar onder de lak. Frame is gestraald en voorzien van koperkleurige metallic poedercoat met daaroverheen een blanke poedercoat (dankzij PCW de Lier). Vandaag opgehaald en bijzonder content met het resultaat. Morgen beginnen met de opbouw.
Frame wordt weer opgebouwd met de bestaande onderdelen, aangezien de fiets lange tijd heeft stil gestaan.
Er komen geen stickers meer op en ook van mijn vork zijn alle stickers verwijderd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nice.
Ben nog steeds enthousiast over de Inbred, ondanks het iets te hoge gewicht.
Als je er op rijdt voel je dat niet en heb je gewoon een lekker fietsje onder je reet.
Het 1 1/8” balhoofd lijkt wel een kleine domper op de eeuwige feestvreugde, maar zolang deze vork het doet. ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Afbeelding
Na 4 uur opbouwen en een uurtje fine tunen is ie klaar.

Spec list is ongewijzigd, maar er is wel het nodige gebeurd;
- Binnenkant frame voorzien van Fuchs Anticorit.
- Vork geserviced en luchtkamer voorzien van 10ml 80W olie (rij nu met dezelfde sag, maar minder druk). Alle transfers verwijderd met nagellak remover.
- Naven voorzien van nieuwe kogels en vet.
- Balhoofd lagers voorzien van nieuw vet.
- SPD pedalen geserviced.
- Nieuwe versnellingskabels gemonteerd.
- Trapas lagers voorzien van nieuw vet.
- Alles gereinigd en gepoetst.

Morgen een "shake down" ritje maken om daarna nog eens alles na te lopen / na te trekken.
Plaats reactie