Canyon Grand Canyon AL 29 7.9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

:-q Ik ken het ;)
dodojuice1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 26 september 2012, 19:04
Mijn mountainbike: Canyon Yellowstone AL 6.9 2013

Prachtige fiets !

Ik overweeg ook een Canyon te kopen, ofwel een Yellowstone AL 6.9 of de Grand Canyon 7.9 zoals deze..

Het probleem is een beetje de maatvoering van Canyon, bij de Yellowstone kun je kiezen uit M (18,5 inch) of een L (20 inch), terwijl de Grand Canyon wel weer in 19 inch (maat L) leverbaar is ..

Ook zal ik uitleggen waarom dit lastig is, ik heb op een Specialized Rockhopper Pro gezeten en daarvan moest ik een maat L hebben, daarna nog op een Trek Cobia gezeten, eveneens maat L en allebei 19 inch.

Als ik dat PPS erop nasla kom ik zelfs uit op een maat S, maar dat ga ik vanavond de vrouw nog eens na laten meten want jezelf meten is niet handig :-q

Tot slot misschien nog een brutale vraag: zou ik misschien eens kunnen zitten op jou fiets voor de maat? De afstand is natuurlijk wel enigzins bindend, maar alles is dichterbij dan Koblenz :wink:
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Hi, strakke bike.
Ben je die Crank Bros spullen al kwijt? Ik heb misschien wel belangstelling.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hele mooie fiets, maar wel erg vreemd dat je geen andere schijfdiameter mag plaatsen... :~
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

en een setje crest wielen ? ik weeg ook net zoveel als jou maar dat is echt wel merkbaar. Ik weet niet wat de set crossrides weegt maar met acceleren ga je het zeker merken. in mijn geval scheelde het met de originele wielset ruim 650 gram een grote bidon vol. Lijkt niet veel maar ik heb het uitvoerig getest vooral met klimmen gaat het beter. verder een erg mooie fiets en voor de prijs krijg je heel veel waar voor je geld.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

arjan174 schreef:en een setje crest wielen ? ik weeg ook net zoveel als jou maar dat is echt wel merkbaar. Ik weet niet wat de set crossrides weegt maar met acceleren ga je het zeker merken. in mijn geval scheelde het met de originele wielset ruim 650 gram een grote bidon vol. Lijkt niet veel maar ik heb het uitvoerig getest vooral met klimmen gaat het beter. verder een erg mooie fiets en voor de prijs krijg je heel veel waar voor je geld.
ZTR Crest is inderdaad een optie, waar de gewichtswinst flink s tov Crossride. Alleen ZTR Crest wordt geadviseerd tot 85kg. met (fiets)kleding zit ik hier ruim boven.
http://www.bikeboosting.nl/cms_tmp/thum ... THuHsV.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Zie nu ZTR Arch ex, bredere variant van Arch, die tot 95kg. gaat. Eens rekenen...
!! 26inch en dikke banden !!
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Hallo Knerbert ik heb je een pb gestuurd.
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

@dodojuice; afgelopen zaterdag heb ik de 7.9 ook gekocht. Net als jij twijfelde ik tussen de Yellowstone en de Grand Canyon 7.9. De rit naar Koblenz heb ik wel gemaakt en daar ben ik ook wel blij om. Prijstechnisch had ik wel de voorkeur voor de Yellowstone maar op basis van twee testritjes uiteindelijk toch gekozen voor de Grand Canyon. De zit is iets sportiever. Uiteraard is het een kwastie van voorkeur. Maar omdat ik een sportieve zit gewend ben van de racefiets was de keuze voor mij snel duidelijk. De maatvoering die ik op basis van het systeem op de site bepaald heb, bleek ook de goede maat (zowel in Yellowstone als Grand Canyon). Daar kun je dus echt wel van op aan.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker eens naar Koblenz afreizen. Er zijn meerdere potentiële Canyon-kopers op dit forum dus wellicht kun je met meerderen gaan en de kosten delen. Of inderdaad een rondje rijden op de fiets van iemand uit de buurt. Mocht je in de buurt van Eijsden zijn. Geef een PB. Je mag gerust een rondje fietsen.
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Knerbert schreef:
arjan174 schreef:en een setje crest wielen ? ik weeg ook net zoveel als jou maar dat is echt wel merkbaar.
ZTR Crest is inderdaad een optie, waar de gewichtswinst flink s tov Crossride. Alleen ZTR Crest wordt geadviseerd tot 85kg. met (fiets)kleding zit ik hier ruim boven.
http://www.bikeboosting.nl/cms_tmp/thum ... THuHsV.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;. Zie nu ZTR Arch ex, bredere variant van Arch, die tot 95kg. gaat. Eens rekenen...


Met jouw gewicht de Crest laten liggen en gaan voor de Arch geen probleem en dan moet je kunnen uitkomen op een setje van rond de 1700 gram
De Crossride set weegt volgens de fabriek rond de 2020 gram dus ruim 320 gram winst. Dus de Crosride verkopen en gaan voor een mooi nieuw setje want dit is de beste investering in je bike en jezelf en dat merk je echt wel. 8)

succes
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
dodojuice1980
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 26 september 2012, 19:04
Mijn mountainbike: Canyon Yellowstone AL 6.9 2013

Prachtfiets!

Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de Yellowstone AL 6.9, mede om de vrede in huis te bewaren haha
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Mijn fiets in bikepacking modus:

Afbeelding

Bovenbuistassen en zadeltas via Bikepack, triangle bag van Roseversand.
Nog net plek voor 2 bidonhouders (wel exemplaren met zijdelingse greep) in de framedriehoek, evt. 3e bidonhouder komt onder de downtube. Zadelpenklem nog vervangen voor iets minder kleinere "hendel". om de zadelpen/bovenbuis tas goed te laten passen.
Afhankelijk van de lente van de rit een waterzak in de trianglebag.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Setup moet zich nog gaan bewijzen in de praktijk, echt misbruikt zullen ze niet gaan worden.
Op de agenda staan:
• Heel de Heuvelrug offroad
• Utrecht – Enschede offroad
• Den Bosch – Maastricht offroad
- Zwolle - Utrecht offroad
• Weekje fietsen in het Karwendelgebergte (vanuit Seefeld - Scharnitz)

Op termijn
- Stuurtas erbij en spullen om de nacht door te komen (tent, slaapzak, matje)

Ervaring met Bikepack is zeer positief.Website is duidelijk, Pawel leest zeer frequent zijn mail en is erg dienstbaar ingesteld!
Order geplaatst, betaald middels overschrijving en 2,5 weken later ‘t pakket thuis.

Bikepack heb ik gevonden via Google, links en rechts staan wat reviews, vooral uit The UK.
!! 26inch en dikke banden !!
Dubber
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2392
Lid geworden op: za 2 januari 2010, 23:38
Mijn mountainbike: too much to list :)

En straks... een caravan achter je bike? :)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Met imperiaal...

Maar ziet er netjes uit zo die pakketten. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden met veelvuldig gehobbel.
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

mud mate schreef:Met imperiaal...
Maar ziet er netjes uit zo die pakketten. Ben benieuwd hoe ze zich verhouden met veelvuldig gehobbel.
Ik hoop dat aankomend weekend te gaan testen... verslag volgt:

Rit met bovenbuistassen: Utrecht - Gooimeer offroad en terug. Conclusie: tasjes ziten zeer stabiel!
Tasje stuurbuis - bovenbuis "staat" op de brede bovenbuis, klittebandje om de stuurbuis is op 3 hoogtes te plaatsen en past goed om mijn spacerstack.
Tasje zadelpen - bovenbuis staat zo mogelijk nog stabieler en is geen moment hinderlijk voor de, van baggy fietsbroek voorziene, bovenbenen.
Onderweg openen en sluiten van de ritsen gaat super, tas zit zo vast dat het soepel, in een ruk te doen is.

Mijn frame is deels gelakt en ja er zijn schuurplekken zichtbaar van de tassen, stukje Tesa biedt uitkomst.
Laatst gewijzigd door Knerbert op zo 11 augustus 2013, 11:10, 2 keer totaal gewijzigd.
!! 26inch en dikke banden !!
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Dat tasje voor in het driehoek hield ik laatst ook nog in handen, maar vond
hem te slapjes aanvoelen, ben benieuwd naar je bevindingen.
Let je wel op dat de boel niet teveel bewegt, niet dat op alle contactpunten
straks de lak eraf ligt.

Mooie fiets btw :-q
Plaats reactie