Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Rilson schreef:Ik zie dat ik deze fiets volgende maand alweer een jaar in mijn bezit heb!
Je bedoelt vier jaar toch?
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ha!! Super sticky die Mariachi's, je wilt er niet meer vanaf :bier:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Cyclist schreef:
Rilson schreef:Ik zie dat ik deze fiets volgende maand alweer een jaar in mijn bezit heb!
Je bedoelt vier jaar toch?
Idd, 4 jaar, die numlock toets ook altijd :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

En dan te bedenken dat ie uit het programma van Salsa gaat :((
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

MonkeyRider schreef:En dan te bedenken dat ie uit het programma van Salsa gaat :((
Wat zeg je me daar? Niets van meegekregen..
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Echt? Dus we hebben een collectors-item? :lol:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

http://salsacycles.com/culture/introducing_timberjack" onclick="window.open(this.href);return false;

las ik in de comments onderaan.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

De el mar zal wel onvoldoende aansluiten bij baarddragende barista hipsters waar Salsa nogal vol van is (geworden) :lol:
Maar goed, mocht het nodig zijn is een handgebouwd stalen frame met el mar geo nog een optie... :tong
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Nou vind ik die Timberjack er zeker niet slecht uitzien :oops: ........in 29er versie zou het maarzo een ltht kandidaat kunnen zijn voor mij............maar jammergenoeg geen staal inderdaad.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dat klopt Monkey, lijkt me ook een leuke fiets, maar om het alom gewaardeerde 'standaard' model te schrappen vind ik toch erg jammer. Het lijkt me dat er voldoende markt voor is/blijft en er andere overwegingen een rol spelen. Een el mar is natuurlijk geen LTHT maar een lekker speels XC toerfietsje, daarvoor zou ik geen Timberjack aanschaffen.

En... inderdaad geen staal meer, dan houdt het op :tong

Op naar het retrohoekje Rilson! :)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

De trend bij veel merken is blijkbaar steeds meer "trail" en minder "old school" XC 29er geo, terwijl ik bv mijn Karate Monkey met vergelijkbare geo als de El Mar nog steeds een van de fijnst rijdende fietsen vind op een gewoon Nederlands rondje. Ook Surly's nieuwe KM gaat over op Timberjack-achtige geo.......blijkbaar niet te stoppen vernieuwing ..........of worden we misschien gewoon (te) oud :~ .........(ik intussen zeker :-{ )
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Bekijk het maar van de zonnige kant, weer extra argumenten om tzt eens een frame te laten bouwen. Ben echt geen tegenstander van verniewing, maar wel van eenheidsworst, alu 27+ fietsen heeft elk merk tegenwoordig staan, maar een lekker rijdende stalen 29er met dito vork :-{ Gelukkig hebben we er nog 1 :)

Ik moet dit nieuws nog even verwerken :lol:
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ja, wel jammer maar aan al t goede komt een end! Maar idd wel jammer dat er een alu versie als vervanger komt voor zo'n fijn staal framepje :~
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Het SS seizoen begint er weer ( meer ) aan te komen voor mij. De buitenlandse tripjes zullen mede door het weer ( wat nu nog verbazend goed is ) binnenkort toch echt afgelopen zijn. ( ga tenminste geen 2+ uur in de auto zitten om in een grote modderpoel te rijden )

Gister ook weer een fijn ritje gemaakt op deze fiets, daarbij kwam ik tot een paar conclusies;
-stuur is te smal ( 700 is toch echt een stuk smaller dan de 750 op mijn andere fietsen )
-BB7 remmen zijn toch minder fijn dan een setje SLX / XT, op zich power genoeg alleen de doseerbaarheid is te weinig, het is of volle bak in de ankers of niets, er tussenin zit naar mijn idee te weinig
-voorband van 2.25 Rocket Ron is me ook een beetje te smal, hier komt een 2.4 Nobi Nic op.

Binnenkort maar weer eens gaan upgraden dit oude beestje dus.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Update;

Zoals al vaker gezegd; deze fiets doe ik nooit meer ( vrijwillig ) weg. Blijft de ideale stalen starre singlespeed voor mij!! Daarom een paar kleine aanpassingen om het geheel nog completer te maken.

Als eerste heb ik het stuur vervangen, zat een 700 brede op, maar mijn andere fietsen heb ik 750 en 775, dus hier ook maar 750 opgezet.

De BB7 remmen waren op zich prima maar kwam soms wat remkracht tekort en omdat ik overal Shimano's op heb voor het gemak nu maar de SLX versie gemonteerd. Heerlijk te doseren en parts zijn makkelijk uitwisselbaar met de ander remmen.

Als laatste de beste upgrade sinds jaren aan deze fiets, de 2.25 rocket ron vervangen voor een 2.60 nobby nic, wat een grip in de bochten en ook nog eens lekker comfortabel. Zit op de 25 mm interne Flow EX velg dus valt net mooi, wellicht zou een bredere velg nog beter zijn maar dit gaat nog net naar mijn idee, geen gevoel gehad dat het gaat rollen in de bochten.

en natuurlijk wat fotootjes;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo kan deze fiets er weer even tegenaan....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie