Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1612
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

update: deze week wordt de salsa el mar singlespeed bij jelle verwacht, met een beetje mazzel zit ik er zondag op:-)
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi fonzie, half 10 bij het zweefvliegveld moet voor jou geen probleem zijn???? Check ff de SS let's ride :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nieuwe updates om er dan ook maar helemaal een winterfiets van te maken;
Bandjes met meer profiel en van Lopezmobile heb ik een setje BB7 mechanische schijfremmen op proef om eens kijken of ze bevallen :-q

De banden gaven me in ieder geval wat meer vertrouwen en grip dan de rara's die er op zaten, zeker in de bochten gingen de rara's meer hun eigen weg en kan ik dus wat strakker sturen met de noni's. Zijn wel wat smaller, 2.25 en ik vind ze zelfs nog smaller vallen dan de 2.25 rara/roro van de Spearfish :~

Aan de remmen moet ik nog wel even aan wennen, was nogal van remmen met alleen de wijsvingers maar bij de achterrem moet ik toch bij een stevige afdaling met twee vingers aan de bak.
Op zich remt het niet verkeerd, zeker de voorrem niet, achter is het nog niet zo dat ik snel ff het wiel kan blokkeren, maar dat zal nog wel een afstel kwestie zijn.
Iig het slepen tijdens het fietsen is me zeker meegevallen tov mijn XX remmen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het op zich ook nog wel leuk staan, en nu ben ik blij dat ik de rode stickers nog steeds niet van de velgen gehaald heb :D
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Ziet er goed uit!

Neem rustig de tijd om te kijken of je ze naar je zin afgesteld krijgt, ik heb er momenteel toch geen bestemming voor.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Rilson schreef:en nu ben ik blij dat ik de rode stickers nog steeds niet van de velgen gehaald heb :D
Tip: Ik heb voor m'n vrouw d'r fiets zwarte decalls van NT Crest besteld, en dat staat veel rustiger:

Afbeelding

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
vin100
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 561
Lid geworden op: do 24 november 2011, 10:21
Mijn mountainbike: Transition Sentinel, Nordest Bardino, Genesis Longitude

ik denk, wat doet mijn fiets nou in rilson zijn post haha... maar die rode spider klopte niet ;-)

@rilson; elke rem remt toch weer anders. Ik heb nu deore remmen die zo verschrikkelijk prettig remmen dat verwacht ook niemand.
Het is dat ik weet wat er allemaal voor een moois op die fiets gezeten heeft, maar de remmen misstaan hem in ieder geval niet.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Het blijft een erg stijlvolle fiets :-q Die bb7 remt uitstekend, maar ff blokkeren zoals bij goede hydrolische remmen zit er niet in. Met 200mm voor en 180mm achter (max in mijn frame) kom je wel in de buurt.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Mooi inderdaad, stuur ziet er erg comfortabel uit, zit ook nog een beetje te twijfelen om er een Vector op te zetten omdat het zo'n ontzettend fijn stuur is, alleen carbon op een stalen fiets, twijfel twijfel :tong
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Ook in mechanische remmen zit weer een wereld van verschil. Gebruik nu Hayes mechanische stoppers op mijn Singlespeed skookum en dat remt weer een stukkie beter....(zuigers gaan ook beide naar schijf toe). Maar natuurlijk moet je geen Hope X4 of zo hiermee gaan vergelijken. Wat ik ook niet doe. Trouwens ik heb ook deore stoppers op mijn singlespeed Genesis en heb daar ook geen problemen mee. Pas echt in de alpen......
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

MonkeyRider schreef:Het blijft een erg stijlvolle fiets :-q Die bb7 remt uitstekend, maar ff blokkeren zoals bij goede hydrolische remmen zit er niet in. Met 200mm voor en 180mm achter (max in mijn frame) kom je wel in de buurt.
Dat ik er qua remkracht ( en bediening ) tov mijn Sram XX remmen op in zou leveren had ik wel ingeschat, het gaat mij meer om de afstelling van de rempads. Bij de XX remmen staan deze zo minimaal van de schijf af dat slijtage in de modder gewoon te kostbaar wordt.
Voorbeeld; de SS meet bij Nijmegen had ik nieuwe blokken en die kon ik dus na 1 modderrit weggooien.
Gewoon door het continu slepen van de blokken met modder. Ik hoop dat dat bij deze remmen wat minder is omdat de blokjes verder van de schijf afgesteld kunnen worden.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Knakker29 schreef:Mooi inderdaad, stuur ziet er erg comfortabel uit, zit ook nog een beetje te twijfelen om er een Vector op te zetten omdat het zo'n ontzettend fijn stuur is, alleen carbon op een stalen fiets, twijfel twijfel :tong
Ik ben ook erg tevreden over dit stuur, zit lekkerder dan de flatbar die ik voorheen had, en ook voor carbon vind ik deze zeer netjes geprijsd. En ach, of je nu een carbon of alu stuur op je stalen fiets hebt :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Over die BB7's, ik had geen probleem met 160mm achter en 180 voor.
Wel is de kabel heel belangrijk, die moet de kracht overbrengen.
Halfords of standaard kabels vd lbs doen het 'm niet.
Maar het hoeft ook niet heel duur te zijn, Shimano System-M deed 't bij mij erg goed.
(Het rode knopje op de hendel is ook belangrijk, hoewel ik 'm eigenlijk op max. slag had staan, niet op max hefboom)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Na nog wat aan de afstellingen gepield te hebben, zondag deze fiets weer uitgelaten op het Nijmeegse rondje.....Inmiddels heb ik ze al zo afgesteld dat ik het achterwiel met alleen de wijsvinger al geblokkeerd krijg, ik word dus steeds meer vrienden met deze remmen en ik vermoed dat het wel eens een blijvertje kon worden :wink: ( voor de wintermaanden dan hè :winkie: )
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
StalenRic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: zo 11 november 2012, 22:15
Mijn mountainbike: SingleBe 1x1=;-) Genesis Tarn, noname carbon, en zo
Contacteer:

Nog even en ook voor de zomermaanden ;)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ff een gebruikerservaring tussendoor. De Noni's op de El Mar hebben het veld weer geruimd. Ik werd er dus geen vrienden mee. Op zich in de dikke modder wel voldoende grip maar op 90% van de routes veel te grof, voelde mijn fiets gewoon over de noppen glijen /schuiven. Na twee of drie ritjes de banden weer geruild met de oude vertrouwde Rara's en het was gewoon perfect. Had veel meer het gevoel dat ik controle over de fiets had. Voorlopig dus geen uitstapjes meer naar andere banden. :roll:

De Spearfish heb ik helemaal uit elkaar gehad en de PF30 lagers vervangen, die waren nu naar 1 jaar toch wel verrot. Verder alles weer helemaal klaar voor het mooie weer, deze komt in de modder niet meer buiten :winkie:
Maar gelukkig bevalt het SS rijden nog altijd prima :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Plaats reactie