Salsa El Mariachi, dropbar-mtb

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zo, net nog ff snel met de Salsa op pad geweest. Eerste keer was ff wennen en aftasten, nu de tweede keer volle bak gegaan, maar man wat wil deze bike hard gaan!!! Berg op gaat ie ook als een dolle naar boven! Echt nog geen spijt van de stalen vork, op zich filtert die in combi met de grote wielen aardig wat oneffenheden weg. Ben benieuwd zondag hoe het gaat met een rit van +3 uur.....
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Zo nu de foto's van de de definitieve set-up;

pedalen binnen en gemonteerd
Afbeelding

En stuurpen definitief ingekort, ik had er een Hope headdoctor bij maar die draaide steeds mee en zat me niet vast genoeg voor mijn gevoel, na de definiteve lengte bepaald te hebben toch maar een traditionele starnutt geplaatst.
Afbeelding

En weer lekker schoon 8)
Afbeelding

Enige wat nog moet gebeuren is de remleidingen iets inkorten, het is nu eigenlijk net wel / net niet....ik stoor me er nog niet aan dus het zal nog wel even zo blijven en waarschijnlijk ga ik voor toch een 180 schij plaatsen voor meer remkracht. Banden vielen niet tegen op de gladde modderige paadjes gisteren. Al met al zeer tevreden over het eindresultaat :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Strakke bak geworden ! Id verstandige banden keuze ook, exotische merken zijn zeker niet altijd beter ;)
Vermoedt wel dat je op de vork op termijn nog terug gaat komen. Weet uit mijn retro tijd nog dat t id prima ging in t voor en najaar, maar zodra de grond harder werd in de winter, rammelde ik mijn fiets af, met lamme polsen en dodelijk vermoeide schouders en handen..
T zal wel zeker fris fietsen :D met zo'n lichte voorkant.

Veel lol met je prachtige bike.

Cluc
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Blijft mooi, een puntje wel: de bidonhouder! Is dat een witte?

Heb er zelf een King Cage op zitten, staat imo net wat mooier :wink:

Ach, en die vork dat zal wel los lopen :-q
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nee Paul, bidonhouder is een zilverkleurige. ( nu je het zegt, lijkt wel op de foto een witte ) Deze had ik nog liggen, als ik ooit weer een bestelling moet doen bij een webshop wil ik er wel een andere bij bestellen ( orginele Salsa misschien ) maar om voor de helft van de waarde van een product verzendkosten neer te tellen gaat me nu net wat te ver :oops:

Tja en de vork bevalt top op heden nog top :-q Dat wat clucluc zegt zou natuurlijk een puntje kunnen zijn, maar ach dan denderen we gewoon wat minder hard over de hobbels :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
ABC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 407
Lid geworden op: di 8 februari 2011, 22:04
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Dit topic van het begin gevolgd, maar wat een mooie bike! Heel erg mooi opgebouwd :-q .... Mooiste 29-er van het forum
JSM
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 8 januari 2010, 21:39
Mijn mountainbike: is van mij

Echt een prachtige fiets geworden! Mooiste aan deze Salsa's vind ik de rechte buizen (het kan dus wel op een 29er) en de dropouts (het frame lijkt er korter door en het ziet er 'technisch' uit).

Hoe bevallen je de middleburns?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is mooi geworden! Vindt je alleen niet je stuurpen te lang? Ik heb een 80mm op de Voodoo, en dat rijdt stukker lekkerder dan de 100mm die ik eerder had. Ben het ook wel eens met de commentaren hier dat rechte buizen mooier zijn (maar dat heeft mijn Voodoo dan ook ;-) ) enige wat iets minder stalig is is je oversized balhoofdbuis, die is wel wat dik voor een stalen frame.
Maar de dropouts zijn dan wel weer heel erg mooi :-q

Ga jij naar de bikerdag? Is bij je om de hoek, en dan kan ik de Salsa ook eens naast de Voodoo zetten.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Thanks guys,

@JSM, de Middleburns bevallen prima, lekker stijf, wellicht komt er nog een kleiner "grote" blad op, maar het gaat nog net zo. Was tijdens het samenstellen van de bike ( en daar heb ik lang over gedaan :oops: ) ook wel een twijfelpuntje, de cranks is vrij kostbaar maar ik ben wel blijdat ik ervoor gegaan ben, op een stalen frame vind ik een Middlebrun altijd wel mooi matchen.

@Suravida, de stuurpen valt me eigenlijk niet te groot uit, ik heb nu precie dezelfde afstand van hart zadelpen tot hart stuur, als op de Scalpel en dan zit ik ook nog iets rechterop. Tja en dat dikke balhoofd is bij ( bijna ) alle frames tegenwoordig. Is het jullie opgevallen dat bij de dropouts Salsa het "pepertje" niet meer in haar frames heeft opgenomen bij de nieuwe frames? Htet is maar een detail maar het viel me op toen ik foto's aan het maken was....

Afbeelding

Afbeelding

Ohja en de bikersdag moet ik nog even kijken, lijkt me wel leuk, heb jij je al opgegegeven dan?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

mooi detail he, dat pepertje :wink:

Afbeelding

mooi fietsje...rijdt nog beter!
enige enige sneue is de zwarte vork (smaken verschillen) en die 'drukke' velgen
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

haha, idd rijdt super, ik dacht echt dat ik meer "last" zou krijgen van het star rijden met de mooie zwarte stalen vork :wink: En de velgen vind ik nog niet te druk persoonlijk, en ach als ik ze zat ben ( of de stickers zijn beschadigd ) kan ik ze er gewoon afhalen 8) Maar waarom Salsa het detail van dat pepertje niet meer in het frame heeft opgenomen?? :-{
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Afbeelding

Nenenenenene :winkie:

Zullen we een actiegroep beginnen: Haal het pepertje terug! :lol:
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nee Paul,

Ik vind het juist "strakker" staan zonder dat rare pepertje :winkie: Dat pepertje is zoooooo 2011 :tong haha
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb me nog niet officieel ingeschreven voor de bikersdag, maar ik heb stiekem wel het plan om te gaan. Ik hou er gewoon niet zo van om ergens aan vast te zitten ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Mooi geworden.... :-q
Plaats reactie