On-One Lurcher

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

WhattheWhattheF*ck!

Quesque est Ca poer uun grande Merde Toerist bak !

De tering hee, en volgens is de kleur weer niet op camera vast te leggen (zoals vele On-One kleurtjes)

Maar is dit een geheim wapen voor de Roc?
Had ik al gezegd dat ik nu heel snel na de vakantie op de Cafe Ole kom? Want dit beest moet irl gezien worden!
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

shiverer schreef:Heb ik eieieieindelijk een wat ingetogener frame, komt monneer met deze schreeuwbak aanhobbelen.

Ik voorzie XT naven, mavic velgen, XT'ig schakelgerei en afgesleten panaracer banden die ghetto-tubeless gemaakt zijn. En een stemcap met een chouffedop of een kronenbourg-dop. Of 1667 dop.

Is het wel carbon àla On-One? Bij staal kijken ze al niet op een grammetje (doe maar gewoon veel materiaal, dan zit het altijd goed), dus hier voor de zekerheid een laagje of 4 extra?

Overigens hoef je van dit frame de binnenzijde niet te verduurzamen :D (tis maar dat je het weet, voor je het weet ben je alweer aan het gieten met weet-ik-wat-voor-goedje)
philip92 schreef:Mooi :)
wat weegt dat frame?
Frame weegt 1624g incl de alu achterpatten. (maat 19.5")
Da's niet bijzonder licht dus ik vermoed dat One One niet op een carbonmatje meer heeft gekeken.
De Racer is het lichtere broertje.
Volgens goed gebruik betaal je dan ook iets meer voor minder gewicht.
Nu mocht het een paar centen kosten, dus nog wel even de Racer overwogen, maar ergens op hun site staat dat de Racer een limiet heeft van 90kg.
Nu weeg ik dat nog niet, maar met volle bepakking... Leek me in ieder geval niet handig de grenzen op te zoeken.

Ja, ik zal in het begin de geur van Tectyl wel een beetje missen, die hoort ondertussen wel bij het nieuwe-fiets gevoel.
Misschien dat ik er toch wat in spuit, alleen voor de geur ;)
hhrbosch schreef:Mooi frame.
Fijn om te horen dat contact met GB goed is.

Leverde het bestellen nog problemen op wat betreft betalen en naheffing bij de douane?
Nieuw vorkje is onderweg, dus dat is prima geregeld.

De douane bemoeid zich hier niet mee, is binnen de EU.
Schorem schreef:De opbouw gewoon volledig XT in combinatie met DT240S, Competition en Arch velgjes, RR 2.4 en Thomson spullekes en een Jones-bar?

Lekker zorgeloos goed werkend fietsje dan! :-q
Jones-bar is niet mijn ding, Stan's velgjes ook niet.
Maar zorgeloos wel, dus dat komt goed !
Pat. schreef:WhattheWhattheF*ck!

Quesque est Ca poer uun grande Merde Toerist bak !

De tering hee, en volgens is de kleur weer niet op camera vast te leggen (zoals vele On-One kleurtjes)

Maar is dit een geheim wapen voor de Roc?
Had ik al gezegd dat ik nu heel snel na de vakantie op de Cafe Ole kom? Want dit beest moet irl gezien worden!
Ja, de kleur is lastig vast te leggen, metalic geel (bijna oranje) op glanzend zwart. De automatische stand vd camera heeft er moeite mee.
Kom maar eens op de koffie ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Koffie? Lekker :tong

Mooi frame, wel een verrassing. Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje :-q
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

Wat is nu precies het verschil tussen de On One Dirty Harry en deze Lurcher? Het zijn beide carbon 29 inch frames namelijk. Ook zitten ze beide op hetzelfde prijsnivaeu (net boven de 600 Euro).
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

De Dirty Harry is lichter (als het goed is) en meer race georienteerd. Ik heb gelezen dat de Lurcher wat comfortabeler is en de DH vooral erg stijf. De geometrie is iets anders, maar dat verschilt volgens mij niet radicaal.

Ik kreeg zojuist het bericht dat mijn DH verstuurd is, dus volgende week kan ik er meer over vertellen ;)
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

De Dirty Harry hebben ze ook wat minder moeite voor gedaan om hem optisch te onderscheiden van de direct uit China te bestellen modellen ;-).

Volgens mij zijn ze zeer oppertunistisch daar: "Vrachtje carbo frames opkopen en voor niet te veel op de site zetten? Doen." Gaat zonder blikken of blozen naast de modellen die wat meer aandacht en vormgeving mee krijgen.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De DH heeft ook andere patten, ander BB en ander balhoofd en een andere geometrie.
Behalve dat 't carbon en 29" is zit er weinig overeenkomst tussen, denk ik.
Zou dus best kunnen dat ze die hebben besteld om de ruimte tussen de alu en carbon modellen te overbruggen.

Voor mij ging de keuze voor de Lurcher of de Race, ook omdat die qua geometrie met de Scandal overeenkomen.
En die Scandal is weer de alu versie van de Inbred, die ik dan weer heel lekker vind rijden.

Ondertussen:
B-C heeft besloten mijn bestelling over 4 pakketjes te verdelen, altijd goed voor een beetje verwarring.
1e pakketje werd thuis afgegeven.
2e pakketje werd bij de buren afgegeven.
Maar de buren waren op vakantie, toevallig was de poetsvrouw aanwezig en die heeft 't gedachtenloos in de gang gezet :evil:
(Buren zijn inmiddels thuis, en ik heb mn pakketje. pffff)
3e pakketje is onderweg (hoop ik dan toch...)
4e pakketje is een velg, die wordt nageleverd.
wachten duurt lang...

Pakketje 3 bevat mn voorvork.
Zonder voorvork hangt het stuur los, met een los stuur is 't weer lastig shifters en remmen op z'n plek te zetten enz...
Dus de vaste voorvork is onderweg vanuit de UK en de verende voorvork is onderweg vanuit D.
Nu dus voorvorkloos.
Binnenkort weer wat foto's, zodra er wat onderdeeltjes op zitten.
Nu dus maar het achterwiel spaken...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: za 6 juni 2009, 13:46
Mijn mountainbike: Voodoo

ThaSingleTrackMastah schreef:Ja, ik zal in het begin de geur van Tectyl wel een beetje missen, die hoort ondertussen wel bij het nieuwe-fiets gevoel.
Misschien dat ik er toch wat in spuit, alleen voor de geur ;)
Dacht dat de ketting bij jou altijd al voor genoeg geur sensatie kan zorgen :tong

Maaruh, Chinees, Taiwanees, USAaaaaa's of from the English place... gewoon een gave bak hoor :-q
Voodoo Dambala 29

"Adopt the pace of nature. Her secret is patience" - Ralph Waldo Emerson
bullfocus
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 10 april 2012, 17:08
Mijn mountainbike: trek 6700/ focus /trek fuel ex7

mooi frame, aparte kleuren
zonden van de beschadeging op de voor vork
beter modder op je bril dan in je ogen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een nieuwe (hopelijk onbeschadigde) voorvork is onderweg.
Ergens tussen Aken en Helmond zweeft ook een pakketje met mijn verende voorvork.
Dit weekend kwam ik er achter dat daar ook mn spaaknippels (DT messing zwart) in moeten zitten...
Ik kon dus nog niet beginnen met het spaken vh achterwiel.
Gelukkig heb ik een setje reservewielen in de schuur, pfff.
En ik vond ook mn reserve vork, een Salsa Cromoto.
Toen dus maar begonnen met de bouw, lekker in de tuin in het zonnetje.
Er zijn slechtere manieren om de zaterdag door te brengen 8)

Het On-One balhoofd heeft nogal een flinke stach-height.
Samen met de iets hogere balhoofdbuis zorgt dit ervoor dat mn reserve vork net te kort was.
Gelukkig lag er nog een oude FSA in de schuur, waarvan ik de bovenste helft kon gebruiken.
Dat scheelde 7mm en dat was precies genoeg om mn reserve vorkje in te kunnen bouwen.
Theoretisch zou de Fox F29 uit mn stalen Inbred nu ook passen, maar er is een Reba onderweg.
Salsa vorkje ingebouwd, het ziet er niet uit, maar we konden verder.

Daarna het crankstel.
Het Pressfit lager van Shimano paste zonder moeite in het frame, kon 'm gewoon met de hand stevig aanduwen.
Hopelijk is de passing precies goed en niet te ruim, ik had verwacht dat 't lastiger zou gaan.
De crancks zijn van SLX, omdat ik die net iets mooier vond dan de XT en omdat ik 36-22 wilde rijden.
Dus een 46-36-26 besteld en daar de 46 van weggemikt.
De 26 omgewisseld voor een 22.
De voorderailleur is een XT opschroefding, volgens Shimano is die bedoeld voor 38-26, maar hij doet 't ook prima met

36-22. Op 't frame kon 'ie ook ver genoeg naar beneden gemonteerd worden voor de iets kleinere voorbladen.
De 36 was van staal, dus die heeft even kennis gemaakt met de zwarte spuitbus.
De bladboutjes waren te lang, geen zin om ze in te korten, dus een paar pootjes van een oud voorblad gezaagd

Eigenlijk liep de opbouw gesmeerd.
De integratie van Shimano remhendels en shifters ziet er netjes uit, maar de positie vd shifters is lastiger af te stellen dan

bij de Matchmakers van SRAM.
Wanneer het spul niet lekker op z'n plek zit is on the trail adjustment niet aan te raden...
Je hebt 3 handen nodig en het risico dat je een boutje of een moertje laat vallen is erg groot.
Maar eenmaal op 't stuur ziet 't er netjes uit.
De voorremleiding kort ik pas in wanneer de verende voorvork er in zit. De achterrem heb ik al ingekort.


Gisteren een proefritje gemaakt rond het 3Landenpunt.
Dat verliep probleemloos, op 2x balhoofdspeling afstellen na.
Blijkbaar had ik het balhoofd net niet diep genoeg in het frame getikt.
bij gebrek aan een pers had ik het met een plankje en een hamer op z'n plek getikt. dat leek goed te gaan, maar

blijkbaar had ik nog een paar tikken extra moeten geven.

Na de 1e en de 2e serieuze afdaling speling op het balhoofd. Daarna bleef het weg, de zaak zal nu we op z'n plek zitten.
De rest werkte vlekkeloos, en de 2x10 setup werkt goed.
De Shimano shifter blijt wazig aanvoelen in vergelijking met SRAM.
Doordat de klikjes minder voelbaar zijn druk je nog wel eens een stukje te ver door, met een hoop herrie als gevolg.
De integratie van XT remhendels en XT shifters ziet er netjes uit, maar de positie vd shifters is lastiger af te stellen dan bij

de Matchmakers van SRAM. De verstelling is beperkt tot verschuiven van links naar rechts. Verdraaien t.o.v. je

remhendels is niet mogelijk.
Wanneer het spul niet lekker op z'n plek zit is on the trail adjustment niet aan te raden...
Je hebt 3 handen nodig en het risico dat je alsnog een boutje of een moertje laat vallen is erg groot.
Maar eenmaal op 't stuur ziet 't er netjes uit en ik had geen moeite met de bereikbaarhied vd knoppen.

Genoeg gezeurd, plaatjes:
Afbeelding
Direct mount bevestiging op de zitbuis

Afbeelding
Triple wordt double met een paar stukjes van een oud voorblad

Afbeelding
Het begint al ergens op te lijken.
Salsa vorkje is wel erg iel.

Afbeelding
Headtube met spetterend logo

Afbeelding
Engels vlaggetje op de Chinese zitbuis

Afbeelding
Klaar voor de 1e testrit, buiten is 't al donker

Afbeelding
detailfoto vd achterpat en achterderailleur

Afbeelding
detailfoto van crank en voorderailleur

Afbeelding
WTF is Tha Noz carbon ???
Net zoiets als DN6 steel ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

Nice! Ziet er goed uit (op de vork na dan ;) ).
Heb je tijdens de proefrit al iets van een verschil kunnen merken met de Inbred?
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

En nu maar hopen dat ie heel blijft,ziet er wel snel en gelikt uit met Mc.Gyver improvisatie(ben niet anders van jou gewend).Ik zal maar alvast wat meer gaan trainen.

Gr. Eric B.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, tot nu toe wel tevreden met het resultaat. Rijdt lekker, vooral omhoog. Staand op de pedalen voelt ie stijver dan de Inbred. De Salsa vork toont iel vergeleken met het frame.
Ook voelt ie stuiterig aan. Dat herken ik niet vd carbon vork in de Inbred.
Maar vandaag is de OnOne vork gearriveerd, ditmaal zonder beschadiging!
Zodra die er in zit maak ik nog een paar foto's.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijd voor een update.
Vanmiddag de Lurcher even in het zonnetje gezet.
Afbeelding
Met de nieuwe wielen.

Afbeelding
De Reba RL 2013.

Afbeelding
Zonder stickers, maar met hoogglans.

Afbeelding
Creatief met plakplastic.

Nu nog wachten op de extra tapered baseplate.
Het leek me achteraf niet zo'n goed plan 'm van de carbon vork te verwijderen, bang voor lakbeschadiging.

Tot die tijd star, of misschien tijdelijk de oude Fox er in.
O ja, ook nog een nette chainstay protector zien te vinden, tot die tijd een oude binnenband.

Spec listje dan maar ?

Frame One-One Lurcher Orange maat 19.5
Vork On-One monococue Orange.
Derailleurs en shifters Shimano XT
Cassette XT 10speed 11-36
Crank SLX double 36-22
Naafjes Shimano XT
Remmen Shimano XT 180-160
Velgen Mavic tn719
Spaken DT Comp zwart
Zadel Fisik Gobi xm
Zadelpen Thomson Elite 31.6x400
Zadelpenklem Hope QR
Stuur Ritchey Pro low riser
Stuurpen Ritchey WCS 100mm
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

Ziet er goed uit met de carbon vork! Echt een stuk mooier dan andere Lurchers die ik (online) gezien heb.
Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet met de custom Reba.
Plaats reactie