Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Exision schreef:Erg mooie fiets! Past nét zo te zien
Zelf rij ik op een Spark met 650b/RR en dat geeft ongeveer dezelfde clearance.
In de praktijk heb ik nog geen problemen gemerkt met stenen oid.
Ik heb een Scott Spark 50 uit 2009, gaat daar ook een 650B set inpassen denk je?
Even googelen, en..... Jawel hoor...
650B Palace: 650B from 26" Convertible…Deze pagina vertalen
650bpalace.blogspot.com.au/2011/10/650b-from-26-convertable-list.html
Just fitted Stans 650b Crest wheels to my Scott Spark 10 2009, brilliant conversion and has breathed new life into this 26" which was just hanging in my garage.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Update: vele modderritten verder kan ik alleen maar zeggen dat de wielen prima bevallen.
Alle bekende steile glibberige klimmen zijn nu echt makkelijker door de duidelijk toegenomen grip, ik slip veel minder snel door met mijn achterwiel.
Klaring modder bij de achterbrug is ook geen enkel probleem. De band slijt gewoon een geultje in eventuele opgehoopte modder, ik ondervind geen enkele hinder of iets dergelijks. Ook geen last van klem zittende steentjes etc.
En diepere langere modderstroken doorrollen de banden veel beter. Kwam ik voorheen eerder plots tot stilstand in een modderpoel, nu blijft het rollen, houd je tractie.
(Ps: Ik was hier zelf al een tijdje niet meer geweest, maar zien jullie nog foto's afgebeeld? Ik zie op mijn Mac Book Pro alleen nog blauwe vraagtekens waar voorheen plaatjes stonden, ra ra... Ligt dat aan mij misschien ?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
heeft niks met je mbp te maken hoor, de link werkt niet meer... er is dus iets mis aan de bronkant.
laatste plaatje verwijst naar http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5679_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; en die bestaat dus niet...
Krijg de plaatjes maar niet zichtbaar: dan dit nieuwe linkje maar, hopen dat 'ie werkt: http://www.pinkbike.com/photo/9028617/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Yep... Eerst die hele steile klim vanaf het liftstation naar de top zo'n 100m erboven, en dan de afdaling via de Hacklberg Trail vanaf de Westgipfl! Mooi hè?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius schreef:Krijg de plaatjes maar niet zichtbaar: dan dit nieuwe linkje maar, hopen dat 'ie werkt: http://www.pinkbike.com/photo/9028617/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanwege een kapotte shifter weer even gereden op de 120mm 26" Nerve XC van mijn ega, ook een heerlijke bike. Wat viel op:
Tov mijn 100mm 27,5" vond ik de tractie van de 26" 120mm wielen veel minder op de gladde glibberige modderige stukken bergop, gladde wortels bergop. Geen last van een slippend wiel met 27,5", met de 26" en 120mm toch een paar keer noodgedwongen moeten afstappen.
Hard en ruig bergaf wint de 26" 120mm het wel zodra er grotere drops komen, een lange trap af gaat met 120mm met nog wat meer reserve. Maar op de gemiddelde oneffenheden rijdt 27,5" icm 100mm weer lekkerder, wat efficiënter, voor mijn gevoel.
Voor Zuid Limburg en Voerstreek, waar ik 90% van de tijd rij, is 100mm icm 27,5" dus prima: geen plek waar je niet bergop komt, geen helling of afdaling te steil.
Voor mij geldt dus: liever grotere wielen icm 100 mm veerweg, dan 26" icm 120 mm veerweg.
En wat de modder clearance betreft bij de achterbrug: geheel geen issue, ook nooit last van klemzettende steentjes etc., als antwoord op een vaker gehoorde vraag.
Laatst gewijzigd door aurelius op za 29 december 2012, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.