29" Canyon Lux 9,9 RS-1, 1x11 E13 9-46 -> 2e garantieframe

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

zeroground schreef:Ik dacht dat Mathieu v.d. Poel een wel nieuwe Lux, of zit ik er dan naast?
Dat klopt ook wel, maar Canyon heeft m nog niet officieel gemaakt.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ah, dus een wedstrijdlicentie aanvragen, 30+ TV-crossen in een seizoen winnen en je krijgt zo'n nieuwe Lux gratis met zelfs een salaris erbij.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Balen.

Misschien valt met Canyon iets te regelen. Heel lang zal het toch niet duren voordat de nieuwe LUX komt. Wie weet kun je tijdelijk een leenfietsje krijgen van ze?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
v_schultinge

Dat is mooi balen! Ik hoop dat Canyon snel een vervangend frame levert en je er weer op uit kunt. Ik denk niet dat je het nieuwe model frame zult krijgen. Proberen kan altijd natuurlijk.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Of dan maar een Exceed frame ipv ‘oud’ model Lux... en straks een nieuwe Lux?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gisteren te horen gekregen dat ik een nieuw 'oud model' Lux krijg, het nieuwe model is nog demo, releasedatum onbekend. En bovendien wordt je oude frame vervangen door een identiek frame in het geval van garantie (dus een Exceed zat er ook niet in).
Maar goed, netjes opgelost, en omdat ik nu de 2e x pech had met het frame neemt Canyon de ombouwkosten voor haar rekening, keurig. Dit oude model zou overigens wel verbeterd zijn, al oogt het verder hetzelfde, inwendig had het op bepaalde punten verstevigingen gekregen, onder andere bij deze lagerbus die los was komen te liggen.
Nu nog even geduld hebben en wachten op binnenkomst frame, da's nog wel het lastigste met dit mooie weer!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6135
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

aurelius schreef:Gisteren te horen gekregen dat ik een nieuw 'oud model' Lux krijg, het nieuwe model is nog demo, releasedatum onbekend. En bovendien wordt je oude frame vervangen door een identiek frame in het geval van garantie (dus een Exceed zat er ook niet in).
Maar goed, netjes opgelost, en omdat ik nu de 2e x pech had met het frame neemt Canyon de ombouwkosten voor haar rekening, keurig. Dit oude model zou overigens wel verbeterd zijn, al oogt het verder hetzelfde, inwendig had het op bepaalde punten verstevigingen gekregen, onder andere bij deze lagerbus die los was komen te liggen.
Nu nog even geduld hebben en wachten op binnenkomst frame, da's nog wel het lastigste met dit mooie weer!
Over 2 jaar weer een nieuwe :-q

Mooi weer? Jij vind volgens mij alles mooi weer :lol:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik ben een Believer :winkie: . Vandaag was het hier ff wat minder, ja. Weekend weer 20 graden 8) .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
v_schultinge

Ben toch blij dat er online retailers zijn die er nog zo in staan. Nemen hun verantwoordelijkheid en houden blije klanten.

We zien het nieuw opgebouwde fietstje wel voorbij komen denk ik :-q
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Kan je weer een voorderailleur monteren.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien dat je voorkeur om trail/am-achtige zaken te rijden met een xc-frame toch niet helemaal de optimale combinatie is Aurelius ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
v_schultinge

aurelius schreef:Gisteren te horen gekregen dat ik een nieuw 'oud model' Lux krijg, het nieuwe model is nog demo, releasedatum onbekend. En bovendien wordt je oude frame vervangen door een identiek frame in het geval van garantie (dus een Exceed zat er ook niet in).
Maar goed, netjes opgelost, en omdat ik nu de 2e x pech had met het frame neemt Canyon de ombouwkosten voor haar rekening, keurig. Dit oude model zou overigens wel verbeterd zijn, al oogt het verder hetzelfde, inwendig had het op bepaalde punten verstevigingen gekregen, onder andere bij deze lagerbus die los was komen te liggen.
Nu nog even geduld hebben en wachten op binnenkomst frame, da's nog wel het lastigste met dit mooie weer!
Ben benieuwd hoe ze dat zouden doen als een frame stuk gaat dat niet meer leverbaar is......
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

bouwpakket schreef:Over 2 jaar weer een nieuwe :-q
Dat is dan wel de laatste, Canyon geeft 6 jaar garantie :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Scott Spark, ik houd het bij 1x11 of 1x12, net voldoende bereik. Met voorderailleur meer kans op chainsuck, 1x schakelt foutlozer. En bij een groter bereik kan ik weer harder naar beneden, is mijn frame weer eerder 'versleten' :wink: .

@Kermit, je hebt helemaal gelijk!
Maar... zolang de fabrikant vindt dat de bike uitermate geschikt is voor cape epic achtige dingen dan moet 'ie Zuid L eo ook kunnen overleven, en zolang de garantie zo goed geregeld is vind ik het best.
Met een scheef oog kijk ik nog steeds wel eens naar een Scott Spark, evt met 120mm, die met lockouts en dropper nog steeds -naar mijn smaak dan- XC/Marathon genoeg gericht is. Tegelijk let ik echter altijd ook erg op het gewicht, omdat ik nogal wat klim en dat niet mijn sterkste punt is (vorig jaar >100.000 hm), ik veel maten op racehardtails een beetje bij wil kunnen houden op het verharde. En een bike die dan aan alle wensen voldoet, ook de gewichtswens, heeft dan meestal een prijskaartje dat niet meer aan alle wensen voldoet...
Zoals het er nu naar uitziet rij ik even door met de dadelijk vernieuwde Lux, en tzt wordt het nieuwe model Lux dan waarschijnlijk de opvolger. Rijdt voor mij perfect, goede garantie backup, relatief zeer betaalbaar... dan valt met deze gebreken te leven.

@Daan, klopt... Mijn 'oude' Lux wordt mijn reservefiets, en gaat naar zoontje lief. Die past er met zijn 50kg prima op, rijdt verstandiger bergaf dan zijn papa, de boel zal dan wat langer heel blijven, verwacht ik.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

DaanCramer schreef:
bouwpakket schreef:Over 2 jaar weer een nieuwe :-q
Dat is dan wel de laatste, Canyon geeft 6 jaar garantie :wink:
Dan heeft aurelius genoeg aangetoond dat het frame van slechte kwaliteit was en dus een ondeugdelijk product was waarvan je een langere levensduur mag verwachten. Canyon moet dan gewoon met een oplossing komen.
kermit schreef:Misschien dat je voorkeur om trail/am-achtige zaken te rijden met een xc-frame toch niet helemaal de optimale combinatie is Aurelius ;-)
Maar zo extreem is het hier toch niet.... :bier:
Plaats reactie