29" Canyon Lux 9,9 RS-1, 1x11 E13 9-46 -> 2e garantieframe

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@RealEpic, het frame dat ik nu krijg zou dus verbeterd/versterkt zijn tov het vorige garantieframe. Geometrie ongewijzigd, inwendig wel verbeterd, dus.
Het geheel nieuwe 'demoframe' waar MvdP en Lakata etc nu op rond rijden zal toch weer beter/steviger zijn, mogen we hopen...

En ik vind het zelf hier ook niet zo extreem, 't is maar wat je gewend bent, he? We delen dezelfde achtertuin.

Verder zullen die wedstrijdrijders rond rijden op het nieuwste materiaal, dat relatief snel vervangen wordt, in/uit elkaar wordt gehaald. Dus ik vraag me inderdaad af of Canyon daaraan wel kan aflezen hoe het zit met de lange duur kwaliteit van een frame. Dat 'gewoon' rondrijden 'hier' bij normaal (maar goed!) onderhoud zegt denk ik nog veel meer... Maar goed... ze zien natuurlijk vanzelf verschillende frames terugkomen die lijden aan dezelfde (garantiegeval-) mankementen, dus ze zullen de frames er ondertussen wel op aan kunnen passen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Daarom. De meesten rijden hier nog steeds op een HT en met 65kg zou je dit niet verwachten. Zelfs met mijn 100kg blijft de boel heel. (Alleen banden en latex zijn niet aan te slepen...)

Ze lossen het bij Canyon nog steeds netjes op. Alleen dat het naar 6 jaar ophoud klopt niet helemaal.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Is de garantie overdraagbaar naar een 2e eigenaar?
Ben van plan om een 2ehands Canyon lux te kopen, maar niet zonder garantie :)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee, alleen 1e eigenaar, check https://www.canyon.com/nl/service/faq/?category=8" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nog nooit meegemaakt dat garantie overdraagbaar is, ook niet bij de andere merken fietsen die ik eerder reed overigens.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Update:
Afgelopen zaterdag weer de eerste rit op de vernieuwde Lux gemaakt, maand zonder gezeten, dat viel tegen.

Me 'noodgedwongen' 'vermaakt' op een racefiets, erg goed voor de basisconditie, en na 3 jaar weer eens 2x gereden op mijn oude custom 650b krakende Tomac. Reed eigenlijk best lekker. Accelereerde als een malle, stuurde messcherp, klom verrassend goed, maar... minder tractie en veel minder controle bergaf... Jammer: mijn Tomac frame ging in tweeen na een pittige laatste afdaling in Bois Jullienne bij Vise :o . Gefixt met tiewraps als thuiskomertje, en het was gelukkig te plakken (2 alu bevestigingspunten waren los gekomen van het carbonnen frame).
29" vereist iets meer werk in de bochten, merkte ik ook, realiseerde ik me zaterdag weer.

Enfin, Lux en Tomac zijn weer als nieuw, voor zolang het moge duren :tong .
Ben benieuwd wanneer de nieuwe Lux uitkomt (nieuwe model waarop M vd Poel nu rondrijdt is nog steeds 'prototype')(en een Spark blijft trekken)...
Kan weer even vooruit...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed dat je weer echt kunt fietsen! :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

aurelius schreef:Nee, alleen 1e eigenaar, check https://www.canyon.com/nl/service/faq/?category=8" onclick="window.open(this.href);return false;.
Nog nooit meegemaakt dat garantie overdraagbaar is, ook niet bij de andere merken fietsen die ik eerder reed overigens.
Dan moet je ook een knap merk kopen. :wink:
Bij Liteville is de garantie wel overdraagbaar....
Laatst gewijzigd door baron062 op di 8 mei 2018, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Liteville is ook een uitermate knap merk! Heb me er ook in verdiept, ben ooit langs gegaan in Aken, stukje getestfietst... maar iets te exclusief/duur, vond ik, en Liteville vond ik iets te AM-achtig, alu... toen (301, nog niet de '1').
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4126
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Inderdaad niet te vergelijken met een Lux kwa performance en inzetbereik.
PaganiProductions

Gelukkig heb op mijn Orbea frame levens lange garantie.
Misschien zaterdag eens Lux testen nog wat meer van die fulll sus fietsen.
Vind de lux nog altijd een erg mooie fiets maar zelf niet meer zo snel gaan voor een online fiets.
In principe denk gewoon dat als je zo'n fiets gebruikt als wedstrijdfiets moet je misschien een of twee jaar ermee en dan weer inruilen voor een nieuwere model.
Zeker omdat je toch wel redelijk gekke dingen ermee kan doen en dat natuurlijk ook een belasting voor het frame kan zijn.
PaganiProductions

Orbea heeft ook mooi fully's ook voor de moderne xc wedstrijden/tochten.
Prijstechische vergelijkbaar met Canyon maar dan uit een lbs.
https://www.orbea.com/nl-nl/brands/oiz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie