Gaspedaal's Focus Black Forest

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gaspedaal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 10 februari 2011, 17:02
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 One

Na 2 jaar lekker fietsen op een oldskool Gary Fisher Joshua fully nu maar iets moderners gekocht.
Heb het mountainbike virus goed te pakken na deze tijd en wilde een fiets waar ik weer een poosje mee vooruit kon.
Het is een zo goed als nieuwe Focus Black Forest uit 2008 geworden.

Vind het persoonlijke een stoere bike en ik kan er nog het een en ander aan upgraden.
Momenteel vind ik het eerst wel goed, we gaan eerst wat km's maken.
De Gary Fisher heeft nu rust.

Eerst wat foto's:

Toen ik hem net had gelijk maar wassen :-D
Afbeelding

Weekendje Emmen en gelijk de bar-ends eraf
Afbeelding

De blauwe handvatten zijn ietsjes 'te', binne kort vervangen voor witte
Afbeelding

Frame : Focus Black Forest
Voorvork : FOX F32 100 RL
Remmen : Tektro Auriga Pro
Voorderailleur : Shimano SLX
Achterderailleur : Shimano SLX
Shifters : Shimano Deore
Cranck : Shimano SLX
Wielen : Alexrims EN24
Banden : Continental Raceking Supersonic 2.2
Grips : Specialized blauw


Er zijn dus wel wat dingen die ik wil vervangen.
Ik zal hier een bijhouden wat ik zoal ga vervangen en geregeld een plaatje posten.
Laatst gewijzigd door Gaspedaal op di 6 maart 2012, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
..One Liter Duc Eater..
wey76
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 14:14
Mijn mountainbike: Centurion Backfire Ultimate

Mooie fiets hoor
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Lekker bakkie hoor.
Welke handvatten gaan het worden? Esi Chunkies kun je denk ik wel waarderen. Die zijn er ook in het wit én lekker compfi. (Echt origineel ben je dan niet, het halve forum rijdt er geloof ik nu mee :lol:)

Als je nog eens tijd/zin hebt zou de remkabel binnendoor ipv buitenlangs de vorkpoot gelegd kunnen worden. Nu kan ie achter een tak blijven haken.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

uuuuuhhhhhhh had ik al gezegt mooie bak :tong bij deze dan :-q

@ben een stuk fietsen :-q maar vergeet de ergons niet :-q
Gaspedaal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 10 februari 2011, 17:02
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 One

ben een stuk fietsen schreef:Lekker bakkie hoor.
Welke handvatten gaan het worden? Esi Chunkies kun je denk ik wel waarderen. Die zijn er ook in het wit én lekker compfi. (Echt origineel ben je dan niet, het halve forum rijdt er geloof ik nu mee :lol:)

Als je nog eens tijd/zin hebt zou de remkabel binnendoor ipv buitenlangs de vorkpoot gelegd kunnen worden. Nu kan ie achter een tak blijven haken.
Bedankt voor de reacties tot nu toe! :-D
Zijn Esi Chunky's zachte foam handvatten? Dit is wat ik zo even zag op google.
Hou zelf meer van wat hardere handvatten, het liefst die je vast kun zetten met een inbusje.

Als ik de remleiding binnen door leg, moet ik hem ook inkorten zeker?
Anders zou hij in de spaken komen. Of misschien een extra tywrap eromheen?
..One Liter Duc Eater..
Gaspedaal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 10 februari 2011, 17:02
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 One

Ook nog een foto van de voorganger.
Past ook wel in het Oldskool topic thuis. :lol:

Afbeelding
..One Liter Duc Eater..
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Esi Chunkies zijn van siliconen. Dit is steviger dan foam maar weer zachter als het rubber wat je er nu op hebt zitten.
Ik gooi de Esi's altijd even in een teiltje warm water omdat je ze anders nauwelijks om je stuur heen krijgt. Als ze droog zijn dan zitten ze muurvast.
Ik heb ook Ergon's gehad maar kreeg daarmee sneller last van tintelende vingers en handen.

Als je de kabel binnendoor legt dan hoeft ie niet ingekort te worden hoor. Kabelbinder er omheen (zit vaak om die brug tussen de twee poten waar ie nu ook vast zit) en de kabel zal je band niet meer raken hoor.

Heb je je oude bike nog? Leuk om erbij te houden en als je hem wilt verkopen dan levert het toch ook niet veel meer op.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gaspedaal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 10 februari 2011, 17:02
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 One

ben een stuk fietsen schreef:Esi Chunkies zijn van siliconen. Dit is steviger dan foam maar weer zachter als het rubber wat je er nu op hebt zitten.
Ik gooi de Esi's altijd even in een teiltje warm water omdat je ze anders nauwelijks om je stuur heen krijgt. Als ze droog zijn dan zitten ze muurvast.
Ik heb ook Ergon's gehad maar kreeg daarmee sneller last van tintelende vingers en handen.

Als je de kabel binnendoor legt dan hoeft ie niet ingekort te worden hoor. Kabelbinder er omheen (zit vaak om die brug tussen de twee poten waar ie nu ook vast zit) en de kabel zal je band niet meer raken hoor.

Heb je je oude bike nog? Leuk om erbij te houden en als je hem wilt verkopen dan levert het toch ook niet veel meer op.
Oke, dat is dan nog wel een optie. Eens even Googelen waar ik ze kan vinden.

Mijn Gary heb ik nog steeds, was ook niet van plan om hem weg te doen.
Blijft ook een leuke fiets, ook goed afgemonteerd, alleen je merkt dat alles wat zwaarder is als de Focus.
Hij is wel volledig XT afgemonteerd, remmen, enz.
Alleen de achterveer is aan een revisie toe, deze dempt niet meer, en de coating van het frame laat los.
..One Liter Duc Eater..
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

De handvatten zijn bij Next Bike Parts altijd wel gunstig geprijst.

Het zou wel een leuk projectje zijn om de oude bike eens van een nieuw verfje te voorzien misschien.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
funlovin biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 22:01
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7
Contacteer:

Als je kleine handen hebt (zoals ik), zou je ook de ESI racers edge grips kunnen overwegen. Deze zijn dunner dan gemiddeld waardoor, ik in ieder geval, minder tot geen last meer heb van 'dove' handen. Wat betreft comfort vind ik de racers edge zeer aangenaam.
Gaspedaal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: do 10 februari 2011, 17:02
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 One

Gisteren stickers binnen gekregen van AlexRims. Op mijn voorvelg misten deze en wou ze wel weer erop hebben.
Focus kon ze niet leveren en de importeur hier in NL van AlexRims ook niet.
Toen maar een mailtje naar hun zelf gedaan, volgende dag keurig een berichtje terug dat ze verzonden waren.
Kreeg een hele envelop vol.

Mocht iemand dus nog een paar nodig hebben dan kan ik ze zo doorsturen.
Zal vanavond een foto plaatsen, ziet er weer wat frisser uit.
..One Liter Duc Eater..
Plaats reactie