Zonoskar's Rocky Mountain Element 970 (12 jaar oud)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Volgens mij heb ik je rond een uur of 1 vanmiddag zien fietsen toen ik bij het stoplicht stond bij het maxima. Echt een hele mooie fiets!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

RoelS schreef: Volgens mij had je in je Ventana echt een verkeerde Lefty zitten, want het stuurgedrag wat jij beschrijft heb ik, gelukkig, nog nooit meegemaakt.
Wat voor verschillende Lefty's zijn er dan? Gelukkig was ik door de bochtjes toch even snel als een maat van me, dus heel erg was het niet. Maar ik had het gevoel dat het sneller kon.
mtbdriver schreef: Ook vraag ik mij af of een stuur hier wel op gebouwd is? Je duwt de "V" nu omlaag, zal in de praktijk denk ik wel meevallen verder mwaja.
Dat zat ik me ook af te vragen. Ik hoop dat het niet veel uitmaakt. Anders komt er een recht stuurtje op met een -17 graden stuurpen.
DaanCramer schreef:Volgens mij heb ik je rond een uur of 1 vanmiddag zien fietsen toen ik bij het stoplicht stond bij het maxima. Echt een hele mooie fiets!
Dat kan kloppen ja. Ik was rond 1 uur in het citycentrum (thuis).
RoelS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 17 januari 2011, 14:57
Mijn mountainbike: Planet X Dirty Harry

zonoskar schreef:
RoelS schreef: Volgens mij had je in je Ventana echt een verkeerde Lefty zitten, want het stuurgedrag wat jij beschrijft heb ik, gelukkig, nog nooit meegemaakt.
Wat voor verschillende Lefty's zijn er dan? Gelukkig was ik door de bochtjes toch even snel als een maat van me, dus heel erg was het niet. Maar ik had het gevoel dat het sneller kon.
Er zijn wel verschillende versies, maar de dingen die jij beschreef (zoals het slingeren e.d.) horen bij geen enkele Lefty.
Het enige wat ik met vrijwel elke Lefty mee maak waarmee ik nu gereden heb, is dat ik met losse handen iets meer naar links moet hangen om de balans te houden. Maar daar merk je met de handen aan het stuur niets van.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hele gave fiets, maar de oplossing stuur op zijn kop doet er toch echt afbreuk aan. Moet toch wel anders kunnen... Als je flatbar neemt zal je misschien geen -17 gr. nodig hebben en het met een iets subtielere stuurpen kunnen regelen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Hele strakke fiets! Misschien wel de mooiste 29'er fully.
Ik vind alleen de demper ophanging vreemd, heb toch het idee dat de demper andere krachten te verwerken krijgt dan normaal.
Maarja, RM zal het wel beter weten, ze lopen al wel even mee.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

RoelS schreef:Het enige wat ik met vrijwel elke Lefty mee maak waarmee ik nu gereden heb, is dat ik met losse handen iets meer naar links moet hangen om de balans te houden. Maar daar merk je met de handen aan het stuur niets van.
Ja, dat links hangen had ik ook, komt door de kabels die tegen de vorkpoot drukken. Maar jij hebt niet dat de vork stuurt als je tijdens het fietsen vol je gewicht erop gooit? Dat had ik al bij de Cannondale die ik op de Eurobike getest heb. Misschien ben ik daar gewoon gevoeliger in. Ik voel gewoon in snel genomen off-camber bochtjes de vork verbuigen en hij drift dan naar buiten, lijkt me vreemd dat jij dat niet hebt, het is gewoon inherent aan het design van de vork. Ik vond het klote, jij bent er misschien aan gewend. Dat slingeren had de monteur bij Knoops ook op zijn Moots, dus zo heel gek is dat niet. Anders zou ik niet zo weten wat er mis is met mijn Lefty, hij voelt heel stevig en strak aan en veert goed, daar ligt het niet aan. En het is de alu versie met OPI, dus zou stijf genoeg moeten zijn.

@de rest: Ik probeer de zit van mijn 26er Titus te evenaren. Het stuur daarvan staat nu nog 4cm lager dan dat van de Rocky. Als ik een -17 graden pen neem win ik weer 2cm, maar helemaal de zit van de Titus na maken gaat niet. Ik vind hem zo wel aardig sturen overigens, dus ik ga proberen een zo'n mooi mogelijke oplossing te vinden om deze positie te handhaven, dit was gewoon om te proberen. Als ik het stuur omdraai heb ik het gevoel alsof hij heel hoog is aan de voorkant. Dat stuurt niet heel fijn. Een flatbar met een -17 graden stuurpen zou kunnen werken, maar waar vind ik een flatbar met 12 graden backsweep?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hier: http://www.bike-discount.de/shop/k786/a ... 318mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://www.bike-discount.de/shop/k786/a ... 12%B0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Vnadaag een tochtje gereden in St. Oedenrode. Camera mee en het zonnetje scheen lekker, dus wat glamour shots genomen. De nieuwe wielen zijn er nog steeds niet, importeur had ze naar de verkeerde winkel gestuurd. Hoe dom kun je zijn :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu met -16 graden stuurpen. Ik denk dat ik het stuur wel nog omdraai, dit zat al redelijk diep. Dus een keer proberen met het stuur in de goede positie.
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Eindelijk goede fotos van deze mooie bike!

zonoskar schreef:Nu met -16 graden stuurpen. Ik denk dat ik het stuur wel nog omdraai, dit zat al redelijk diep. Dus een keer proberen met het stuur in de goede positie.
-16 graden stuurpen en een rizer stuur, een beetje rare combinatie in mijn ogen. Ik denk dat een flarbar hier mooier zou staan. Al kan ik dan weer niet zeggen wat dat doet voor de zitpositie welke jij zoekt.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

Mooie shots. Werk je het stokje waarmee hij rechtop blijft staan weg in photoshop ?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
XTC999
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 894
Lid geworden op: zo 16 april 2006, 13:29
Mijn mountainbike: is bijna altied smerig
Contacteer:

NICEEEEE
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

@Willem12: Ja, ik gebruik het clone brush tool in Photoshop om het stokje weg te werken. Het kan wel zonder, maar dan moet je met z'n 2en zijn en dan een goed getimede shot nemen. Maar dan worden het close-up shots want anders heeft degene die de fiets omhoog houdt geen tijd om weg te rennen voordat de fiets omvalt :) Het weg werken van het stokje is 2 min werk, dus dat is geen probleem. Het blauw van de lucht heb ik ook een beetje opgekrikt trouwens.


@Demo8pro rider: Ik heb mijn Titus en deze over elkaar heen gelegd in Photoshop en het blijkt dat op de Rocky het stuur een goede 5cm hoger stond met -6 graden en de Syntace Vector riser (met maar 1 cm rise, maar wel 12 graden backsweep). Dus met die -16 graden win ik 2 cm.

Ik weet alleen niet of ik er wel goed aan doe om de zit van de Titus na te streven. Hoewel dit wel mijn fijnst sturende fiets is overigens. Ik kreeg na 50 Km toch wel lichtjes last van dode handen en stamme schouders op de Rocky. Dus misschien zit ik wel te diep.

/edit: Voor wie het interressant vind: foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 5D met 100mm macro f2.8 objectief.
Laatst gewijzigd door zonoskar op ma 12 maart 2012, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
ras8176
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2041
Lid geworden op: di 16 maart 2010, 23:29
Mijn mountainbike: scott spark 920
Contacteer:

Damn wat een bak :-q

Mooie details vooral de binnen kabels, maar de loop van de remleiding achter vindt ik nog het mooist opgelost.....
deze maakt zeker kans op de boty verkiezing 2012 :bier:
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Denk ik ook maar is proberen, zo'n -16degr. stuurpen, had verwacht dat het er extremer (lelijker) uit zou zien, maar dat valt dus nog wel mee. Blijft een prachtige bak!
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Blijft een onwijs vette bak!!

Heb trouwens hetzelfde probleem met de zit positie voor, heb de pen met -6graden zonder spacers ertussen en heb het gevoel dat het lager zou kunnen.
Plaats reactie