Ragley TD:1 29 ti rigid

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Affengeil !!

Vork oogt goed bij het frame in het frontaal aanzicht, Mooi man.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Mogen we meer foto's? :)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mooier weer en dus mooiere foto...... Nog niet helemaal af. Nog wat puntjes op de i......
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 16 oktober 2012, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 16 oktober 2012, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

extreem sober, daarom heel mooi.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Alweer te lang geleden dat ik wat geupdate heb, waarvoor excuses. Ik had helaas geen tijd want ik moest fietsen :wink:

First ride Sleen

Afbeelding
Voor de tweede keer in Sleen maar deze keer dus de eerste rit met de Ragley. Ik kan maar één ding zeggen: hij is in deze setup gemaakt voor Sleen. :-q :-q :-q Hij stuurt super (wat in Sleen wel erg wenselijk is) en hij vraagt continu om maar aan te blijven zetten. Wat is dit toch gaaf rijden !!!! Op de paar rechte stukken (die zijn in Sleen toch redelijk schaars aan het worden, waarvoor overigens hulde) heb ik nog de neiging om even op te schakelen (dit is mijn eerste SS ervaring, so excuse me....). Er zit niets anders op, gewoon sneller trappen.

Overal goed kunnen fietsen met de 33x18 setup. Daar was ik toch erg benieuwd naar (geen eerdere ervaring met 29 en SS), heb daarom ook lang na moeten denken over het verzet. Zoals gezegd ging dit overal goed (behalve bij afvallende ketting) en bij het haakse bochtje om een boom in het technischere deel (ik vermoed dat de Sleen rijders wel weten waar ik bedoel); blijkt vanuit stilstand omhoog iets te lastig.

Mijn doel om met een Single Speed te gaan rijden is in ieder geval geslaagd. Ik wilde meer gevoel met het terrein en vond dat ik op mijn fully eigenlijk maar "lui" aan het rijden was: alleen maar zitten en als het zwaar wordt terugschakelen.
Ik denk dat ik nu zo'n 60% van de tijd heb gestaan en heb lopen rammen. Ja, je voelt de hobbels wel wat meer dan op een fully (verassend hoor), maar 29 wielen en dikke banden halen toch heel wat hobbels weg........ Al met al een hele fijne first ride....

Toch nog een paar "bugjes" ondervonden in de huidige setup:
- Zadel lijkt na een rondje aardig gezakt (ondanks dat ik veel gestaan heb)
- Ketting knalt er bij echt hard aanzetten een keer of vier af. Aangezien het mijn eerste SS is, dacht ik dat dit een kwestie van instellen zou zijn.

Zakkende zadel
Het is blijkbaar wat lastig om de zadelpen vast te houden. In het ti frame zit een alu shim en ik vermoed dat het daardoor wat meer kracht kost om een zadelpin in te klemmen. Ik heb getest met montagepasta, zonder montage pasta, ben overgeschakeld op een Thomson zadelpenklem (als dat niet lukt, wat dan wel :-? ). Maar nog steeds zakken hoor...... Inmiddels ingespoten met Haarlak en een klein stukje tape geplakt. Hij lijkt nu te blijven zitten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat eigenlijk kan werken? Iemand een mooie wetenschappelijke verklaring waarom een klein beetje tape wel werkt :~

Afvallende ketting
Het ketting probleem lijkt te komen door de "Wide Base Steel Sprocket" van Superstar. Deze is niet helemaal rond te zijn; de kettingspanning fluctueert hierdoor heel erg én de ketting kan ik er dus zo aftrappen. GEEN KOOPTIP! :evil: :evil: Tijd voor wat anders dus. Inmiddels is de Ragley voorzien van een "Gusset Double Six sprocket".
Afbeelding
Deze lijkt een stuk ronder en de ketting blijft er "vooralsnog" opliggen. Ik kon overigens de verleiding niet weerstaan om een Homebrewed Components tandwiel te bestellen.
Afbeelding
Deze zal hopelijk (gezien de werkwijze van en ervaring met HBC) ooit een keer op de Ragley verschijnen.

More pics en updates to follow.....
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 16 oktober 2012, 14:47, 2 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nog even wat plaatjes......

Een hele hoge concentratie bouten en moeren
Afbeelding

Ik had overigens op voorhand al gezien dat de originele slider constructie van Ragley/Lynskey wellicht niet de handigste in het veld zou zijn. Ik heb weliswaar een multitool, maar steeksleutels is zó 20ste eeuw. Opgelost met een DIN 913 RVS (inbus) stelschroef en een DIN 6334 RVS koppelmoer (met de hand). Bleek bij de eerste rit wel handig.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bouwpakket op di 16 oktober 2012, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

P R achtiggg
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Waarom zitten je trekkende spaken aan de linkerkant met de kop naar binnen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Schorem schreef:Waarom zitten je trekkende spaken aan de linkerkant met de kop naar binnen?
Goed gezien! Don't know. Zal eens navragen......
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

bouwpakket schreef: Ik kon overigens de verleiding niet weerstaan om een Homebrewed Components tandwiel te bestellen.
Afbeelding
Deze zal hopelijk (gezien de werkwijze van en ervaring met HBC) ooit een keer op de Ragley verschijnen.
Wat een prachtig spul maken ze toch.... Maar die verhalen op Mtbr weerhouden mij er toch van om iets te bestellen...
Maar ook zonder een Hbc tandwiel een prachtige fiets!
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

<maurice>> schreef:Wat een prachtig spul maken ze toch.... Maar die verhalen op Mtbr weerhouden mij er toch van om iets te bestellen...
Maar ook zonder een Hbc tandwiel een prachtige fiets!
Verhaal op Mtbr is steeds negatiever aan het worden over HBC...... Laatste keer dat HBC iets geleverd heeft is denk ik jan/feb dit jaar. :~ Geen reacties op e-mails..... :evil: Aan de andere kant, de mensen die ooit wat ontvingen hebben toch ook tot zo'n 6/7 maanden moeten wachten. Ik wacht gewoon nog even..... we zullen zien.....
Het houdt me gelukkig niet tegen; deGusset Double Six houdt het prima. Flink lopen raggen/rammen maar de ketting er niet afgekregen (zoals het hoort) :-q :-q


Gisteren 5 rondjes Amerongen. Ik was vooraf benieuwd wat het zwaarste deel zou zijn. Korte klimmen no problem, gewoon even staan en stampen. De lange klim moet ik toch écht vol gaan om snelheid te houden. Vol zitten of een groot deel staan... 5e ronde begonnen de bovenbenen toch een beetje te protesteren op de lange klime..... Lekker hoor :D
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Wat een prachtige fiets. Flink diepe zit of niet?
bouwpakket schreef: Overal goed kunnen fietsen met de 43x18 setup.
Ik schrok hier enigszins van! Gelukkig zag ik op pagina 1 dat het een 33x18 is!
Die arme knieën hebben het al zwaar genoeg op een SS :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

<maurice>> schreef:
bouwpakket schreef: Ik kon overigens de verleiding niet weerstaan om een Homebrewed Components tandwiel te bestellen.
Afbeelding
Deze zal hopelijk (gezien de werkwijze van en ervaring met HBC) ooit een keer op de Ragley verschijnen.
Wat een prachtig spul maken ze toch.... Maar die verhalen op Mtbr weerhouden mij er toch van om iets te bestellen...
Maar ook zonder een Hbc tandwiel een prachtige fiets!
Vers van de pers van de facebookpagina van HBC:
"As all of you know, I've had delivery and communication issues for a while now. I've completely screwed the pooch, and i apologize to anyone effected.
Long story short, a servo to ballscrew coupler came loose on the mill and it didn't show up until a customer complaint about roundness surfaced. The keyway in the coupler was enough to mask it from basic inspection, but it caused issues with circular interpretation, which is hard to pick up without a CMM. Generally, if the machine is running right, there are no problems with this. That last batch was unusable, and being a very large batch, it screwed me for both time and material, as well as caused a bit of a meltdown on my behalf as i had no clue what to do.
I have been working to replace the material and bad parts, and the screwed up batch is now replaced and ready to go out. After that, i will be doing many smaller batches to get the parts out sooner to the people who have been waiting longest and so i don't run into a huge issue like last time. Fortunately sales tanked a while ago so the most recent orders wont be too hard to handle.
As for communication, my last email address is spammed to hell probably thanks to some unhappy customer. I tried blocking it, but it just caused a big mess. I made a new domain for emails only, once the nameservers update it will be online. The domain is http://www.hbcsprockets.com" onclick="window.open(this.href);return false;, and the emails will be specific for PayPal, order inquiries, order issues, etc. so things will be more manageable. When this is all online, hopefully in the next few days, i will post up the specific emails here and on my site.
If you'd prefer a refund, i will try my best but most funds went to material and postage at this time. I am trying to sell a vehicle to help out, but it could be a little bit.
In regards to the future of HBC, the plan is to cut down the product line to basically supply people who cant get specific rings elsewhere, so that people aren't stuck with a crank they can't use. It will probably only be part time for me, which is fine, as that was the intention in the first place until it blew up to more than i could handle.
I'm really sorry to anyone who has been effected, especially to all the loyal customers who have supported me over the years.""

Het eerste nieuws van meneer Witlox sinds een paar maanden. Wie weet gaat het er toch van komen (over een paar maanden). Lets wait and see...... :~
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Schorem schreef:Waarom zitten je trekkende spaken aan de linkerkant met de kop naar binnen?
Nog even nagevraagd:

On the rear right side the spokes that take the load, must be on the outside!
On the rear left side, there are different philosophies:
- Some people think, that the spokes, that take the acceleration, must be on the outside.
- Other people believe, that the spokes, that take the braking load, must be on the outside!

De velgleverancier BOR doet geen uitspraak over wat hierin goed of fout is. Is blijkbaar afhankelijk van de wielbouwer zijn/haar opvattingen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie