Zwarte aap -> alive and kicking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

En een stuk aerodynamischer door de bel eraf te halen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Grammen neuken!
Everybody bought a new bike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

asphaltdude schreef:En zie ik nou goed dat je ook andere ventieldopjes hebt dan op de vorige foto? Toe maar zeg! #upgraditis
Ik heb custom dopjes laten maken in de kleur van het frame :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik moet wel weer even aan de knutsel want want een beetje speling op de lagers van het voorwiel leek, bleek een gebroken as. Ik dacht al dat ik een 'krak' had gehoord :tong
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat was inderdaad 'krak'. Gelukkig heb ik nog (lang) niet alles opgeruimd en kon ik zo een vervangend exemplaar uit een oud wiel halen.

Afbeelding

Verder beginnen de velgen een beetje in te slijten, zijn de banden aardig op (en ben ik op zoek naar een maatje breder) en is de ketting wat aan de lange kant inmiddels maar al met al blijft het een verbijsterend onderhoudsarm geheel ondanks het bepaald niet zachtzinnige gebruik. Fijne fiets dus, die andere is ook geen straf maar dit is toch wel de ultieme singletrack machine voor gebruik in NL (voor mij dan ;) )
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Wordt tijd voor een fatsoenlijke as. schroefdraad aan uiteinden en verder glad. I.p.v. van bij wijze van spreken "een uitgeboord stukkie draadeind".
De doorlopende schroefdraad maakt het zwakker, as wordt dunner, en initieert een scheur. Het gebeuk op een SS. Vraagt om goede spullen op de juist de plaats.

Veel plezier verder van je Bike.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er zit nu een zonder doorlopende draad in, de gebroken as is inderdaad op de draad gebroken en is inderdaad vrij dun. Aan de andere kant rijd ik al heel lang star (en singlespeed) en is dit mijn eerste gebroken as ooit. Deze basic wielset (deore naven) heeft het tot nu toe prima gedaan dus zo zwak is het nou ook weer niet. Ik heb nu gewoon gebruikt wat ik had liggen en kijk dus even of het een gewoonte wordt om assen te breken, zo ja dan zien we dan wel weer verder ;)
Christiaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1762
Lid geworden op: za 20 december 2003, 18:43
Mijn mountainbike: Intense M6/Yeti DJ/GT Lopes 55/Yeti SuperX
Contacteer:

Je begint Hildo trekjes te vertonen baardmans
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Vandaag achterband, binnenband en velglint vervangen. Remblokken moeten binnenkort ook. Het is ook altijd wat met die fiets :(
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

George schreef: za 20 april 2019, 21:32 Vandaag achterband, binnenband en velglint vervangen. Remblokken moeten binnenkort ook. Het is ook altijd wat met die fiets :(
Pffffff.......jij ziet wat af met dat oude ding :-{
Zou je hem niet eens inruilen voor een carbon FS met tubeless banden en dropper ? .......en versnellingen...? :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Heb ik al (op het carbon na) maar daar rijd ik nooit op natuurlijk :winkie:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

George schreef: zo 21 april 2019, 10:53 Heb ik al (op het carbon na) maar daar rijd ik nooit op natuurlijk :winkie:
Alles wat ik na mijn eerste KM heb gekocht is eigenlijk ook minder gebruikt :oops:
.....en hij geeft met derdehands onderdelen nog steeds erg veel fun op mijn thuisrondje :-D
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Rijdt nou nog steeds met 4 soeplepels rond als rem... :~
Tijd voor een dikke upgrade met mechanische schijfremmen :bier:

Maargoed, na een nieuw velglint steken ga je niet zomaar een andere wielset aanschaffen :D
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dikke soeplepels :lol:

Maar nee, dat gaat niet gebeuren. Ik heb nooit, maar dan ook nooit behoefte gehad aan meer remkracht dan deze remmen leveren. Op de meeste NL routes heb je uberhaupt vrijwel geen remmen nodig en het gemak en de duurzaamheid van V brakes zijn een enorme meerwaarde. Let wel, deze remmen zijn al bijna 15 jaar oud en hebben al die tijd probleemloos gefunctioneerd. Kom daar maar eens om bij schijfremmen...
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heerlijk zo'n no nonsense fiets in tijden van constant nieuwe 'standaarden' en trends.
Zal wel de langst gebruikte fiets zijn van het forum.
Plaats reactie