Zwarte aap -> alive and kicking

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Nieuw in mijn stal maar nee, het is geen Blacksheep, sorry...

Verder niet zo moeilijk, ik verwacht dan ook niet dat dit lang duurt maar het leek me wel eens leuk om als 'teaser' een complete foto te plaatsen en geen wazig zoekplaatje ;)

Afbeelding
Wonky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 16:30
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro 100 K18 2008

Mooi zwart is nie lelijk ....
Je kan beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen .....
Gebruikersavatar
lopezmobile
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: wo 29 september 2010, 18:05
Mijn mountainbike: Vassago, Voodoo, Kona, Surly

Surly Karate Monkey, toevallig gisteren zelf ook gekocht.

Erg stoer trouwens, helemaal zwart!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Juist, dat duurde nog best lang maar het is inderdaad een Monkey, oude model, met dank aan Erikje die hem (na enig aandringen van mijn kant :oops: ) aan me heeft willen verkopen. Ik heb (op de headbadge na) alle decals verwijderd. Ik ben nog wat aan het experimenteren met de setup maar lekker rijden doet het al.

Afbeelding

Op het moment met een 34-18 aandrijving en de as maximaal naar voren in de dropouts. Dat rijdt goed maar is wel wat krap voor de achterrem, nog even naar kijken dus...

Afbeelding

Specs:

Frame: Surly Karate Monkey (18" volgens Surly maar stiekem een 19")
Vork: Standaard, star en hard.
Wielen: Custom set op budget, Mavic A319 velgen, DT comp spaken en Deore naven. De QR as achter is vervangen voor een massief exemplaar met moeren.
Banden: Rara's 29er, 2.25, latex biba's
Stuur- zadelpen: Thomson Elite
Stuur: Titec flattracker (vrij breed, veel backsweep)
Zadel: Fizik Gobi
Crank: Sugino + 34 T Surly blad
BB: Shimano XT
Pedalen: Eggbeaters
Remmen: Avid SD7
Bidonhouder: BBB (staal)

Kransje word ook een Surly, die bevallen me goed maar ik heb geen 18T liggen, komt dan waarschijnlijk ook nog een 19T bij voor marathons met heuvels enzo. Ik denk dat ik een schakel aan de ketting toevoeg en hoop dan zonder ponsen te kunnen switchen. Verder komt er vroeg of laat een King in zodra ik er eentje over heb en ik denk dat ik ook de zadelpenklem vervang voor een zwarte. Groen is ook nog een optie (vind ik niet lelijk) voor King en klem maar dat heeft geen haast...

Verder ga ik nog wat met het stuur experimenteren, de huidige stuurpen heeft een rise van +5 graden en is 110mm. Ik ga ook nog een 100mm 0 graden pen monteren met een nog wat bredere lowriser. Uiteindelijk komen er ESI grips op het ook voor m'n handen leuk te houden en natuurlijk ga ik de vork uiteindelijk ook netjes afkorten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi sober hoor!
Hoewel ik zelf iets meer van de kleurtjes ben begrijp ik wel wat de charme van deze look is.

Waarom heb je de Voodoo 29-er verkocht en deze ervoor in de plaats gekocht?
Maatvoering, looks, rijeigenschappen? Of een andere minder voor de hand liggende reden?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ik kan je herinneren als een klein ventje.. correct me if i'm wrong :tong
Helmpie op... we go to war !
the0jokers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 426
Lid geworden op: zo 12 april 2009, 20:02
Mijn mountainbike: Cube Stereo // Lynx Singlespeed

Heh, jammer, ik had me al verheugd op een Blacksheep...

maar, mooie bak hoor! :)
~Cube Stereo '10 Te koop!
~Lynx Singlespeed '96
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

kermit schreef:Waarom heb je de Voodoo 29-er verkocht en deze ervoor in de plaats gekocht?
Maatvoering, looks, rijeigenschappen? Of een andere minder voor de hand liggende reden?
Dit is niet de vervanger van die Voodoo, die heb ik al een hele tijd niet meer (bijna 3 jaar denk ik). De reden dat die wegging was heel simpel eigenlijk. Ik woonde klein, had meer ruimte nodig en had (samen met mijn wederhelft) meer dan 9 fietsen. De Voodoo was eenvoudigweg goed te verkopen. Inmiddels ben ik verhuisd maar los daarvan, ik vind het gewoon leuk om fietsen op te bouwen en dat betekend dat er ook af en toe exemplaren weer weggaan. Er zijn er overigens maar weinig die maken dat ik m'n On-One laat staan maar bij deze is dat op het moment toch echt het geval.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Aha, ik had (ten onrechte dus) in mijn hoofd dat je de Voodoo nog niet zo lang kwijt was.
En dat van te klein wonen, veel fietsen hebben, leuk vinden om op te bouwen... oei wat klinkt dat bekend in de oren :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is dat mijn Voodoo toevallig? In mooi net niet kermit metallic groen ?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Zou kunnen, 19" Frame/vork en wielen zijn via het forum verkocht en daarna weer doorverkocht. Ik denk echter dat yeoman mijn voormalige heeft, die plaatste deze foto: http://lp1.pinkbike.org/p4pb7314476/p4pb7314476.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; en ik geloof dat ik de wielen herken...

Maareh, beetje sneu voor mijn (sch)aapje om het steeds over die fraaie voorganger te hebben ;)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Is het toch een andere denk ik. Maar je zwarte schaap mag er zeker ook zijn! Sterker nog, als ik de voodoo niet had gekocht had ik waarschijnlijk dit zwarte beest van Erikje overgenomen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mu``
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1332
Lid geworden op: wo 9 september 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Close to Jedi.
Contacteer:

Eerlijk is eerlijk, ik ben onwijs jaloers!!! Zou goed staan bij m'n zwarte outfit : D
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Tugnutt en vaste as is een beetje dubbelop.
De shimano remmen komen hooger uit 107mm
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

kermit schreef:Mooi sober hoor!
Sober? Da's een ander merk hoor ;)

Niet helemaal mijn cup-of-tea, maar in ieder geval geen overbodige plooiingen of andere vervormingen die momenteel gemeengoed zijn, en dát kan ik altijd wel waarderen. Bij singlespeed denk ik altijd "ballbearing 7", misschien overwegen? Lost meteen dat V-brake-kabeltje-zit-erg-dicht-op-de-band op.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie