Trek 6700 Disc (2011)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
grrard
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 20:55
Mijn mountainbike: giant cadex 1993,xt/slx2009 // trek 6700 2010//trek 8500 2011//stevens scope 2011//felt edict nine

Je remleiding is in ieder geval lang genoeg.
De boel gewoon wat opschuiven.
Op de brochurefoto zijn de leidingen en kabels
een stuk korter.
dwe
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: za 2 april 2011, 16:53

wie heet ervaring met afhalen beschermplaat bij cassette? vind het niet staan, zonder problemen er af te halen?
mvg Dick
Mudsplasher
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 18:25
Mijn mountainbike: Trek 8000 011
Contacteer:

dwe schreef:wie heet ervaring met afhalen beschermplaat bij cassette? vind het niet staan, zonder problemen er af te halen?
mvg Dick
Gewoon doorknippen met een tang, en dan kun je hem er zo afhalen.
Vaak buj te bange
Aj te bange bunt val ej
stefmans
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 14:21
Mijn mountainbike: X-trail XT mud 6.0 2011

dwe schreef:wie heet ervaring met afhalen beschermplaat bij cassette? vind het niet staan, zonder problemen er af te halen?
mvg Dick
volgens mij (was op mijn oude fiets zo) moet je de cassette eraf halen en dan kun je hem er zo afklikken.
trappen en niet omkijken
Xtrail mud 6.0
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

stefmans schreef:
dwe schreef:...
volgens mij (was op mijn oude fiets zo) moet je de cassette eraf halen en dan kun je hem er zo afklikken.
Dat was op mijn oude Trek 920 ook zo.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Roppie schreef:Leuke bike, vraag even een remleiding clipje bij de Lbs of beter nog een zwart ty-rapje en zet de achterrenleiding even op het laatste bevestigingspunt vast. Die zit los...
Is inmiddels gebeurd :D

Ben vandaag nl. (2e keer sinds aanschaf) terug geweest naar LBS. Dit omdat mijn achterrem aan bleef lopen (wiel liep merkbaar aan). De schijf liep bij volledig teruggeduwde zuigers tegen het buitenste remblok aan, en dat terwijl de remklauw reeds maximaal opzij verschoven zat (positionering remklauw). De schijf liep zelfs af en toe tegen de bevestigingsbeugel van de rem aan!

Het was me ook al een beetje opgevallen dat mijn achterwiel duidelijk uit het midden zat t.o.v. mijn zadelbuis. Wat bleek nou... bij de montage hadden ze het veertje van de quick release naaf aan de verkeerde kant gedaan (aan de cassette kant) daardoor zat het wiel een klein beetje scheef :evil:
Dat was de eerste keer niet opgevallen, maar nu gelukkig wel.

Nadat het veertje aan de andere kant is gezet zat het wiel weer mooi recht en de remschijf weer mooi in het midden van de remklauw. Heb ik mooi ook weer wat geleerd, en ik hoop de LBS ook :D
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Nieuwe foto's toegevoegd.
Mudsplasher
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 18:25
Mijn mountainbike: Trek 8000 011
Contacteer:

Mooie foto's.
Ik zou wel ff een chainstay aanbrengen op de achterbrug.
Zou jammer zijn als die beschadigt word door de ketting.
Vaak buj te bange
Aj te bange bunt val ej
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Mudsplasher schreef:...
Ik zou wel ff een chainstay aanbrengen op de achterbrug...
Gij bedoelt een chainstayprotector zekers :bier: ?

kan je ook gewoon een stuk binnenband om de chainstay draaien. Werkt als een tierelier en kost (bij voldoende lekke banden op voorraad) niets :winkie:
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Thanx voor de tip.

Ik had al beschermingsstickers gekocht maar die heb ik niet op de achterbrug geplakt omdat er al een (doorzichtige) sticker op zat. Leek me voldoende en als ik me aan geklapper van de ketting ga storen doe ik er een dikkere bescherming omheen.
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

Ik had al beschermingsstickers gekocht maar die heb ik niet op de achterbrug geplakt omdat er al een (doorzichtige) sticker op zat. Leek me voldoende en als ik me aan geklapper van de ketting ga storen doe ik er een dikkere bescherming omheen.
Wacht niet tot jij je gaat storen, want dan is er voldoende geklapper geweest om je frame te beschadigen....en dat zou echt zonde zijn. Die beschermingssticker voldoen hiervoor echt niet..
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
klimpetje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 613
Lid geworden op: za 5 juni 2010, 14:35
Mijn mountainbike: superlekkere trek 8700 carbon 1993, afmontage met XT opgewaardeerd, magura's SS en fijne axon 100
Contacteer:

mooie kleur en mooie materialen. Jammer van die gigantische koehoorns
DAMN!
Dex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: vr 31 augustus 2007, 16:12
Mijn mountainbike: Trek superfly 2017!
Contacteer:

+1 :-q
Trek Superfly 6 MTB 2018
Trek 1400 Race
thcvs
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 3 mei 2010, 18:31
Mijn mountainbike: rijdt 1 boterham met pindakaas op de 2 kilometer.

Vind het echt een prachtig frame!
The sky is the limit.
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Dex schreef:Wacht niet tot jij je gaat storen, want dan is er voldoende geklapper geweest om je frame te beschadigen....en dat zou echt zonde zijn. Die beschermingssticker voldoen hiervoor echt niet..
Ik twijfelde en twijfel nog een beetje. Met een chainstay protector voorkom je beschadigingen, maar zie je de achterbrug zelf niet meer en eerlijk gezegd vind ik de meeste chainstay protectors niet mooi staan.

Beschadigingen voorkomen is natuurlijk wel Weer beter voor de verkoopwaarde, maar zelf ben ik nog niet overtuigd om er een chainstay protector omheen te doen. Maar wie weet kom ik nog een mooie tegen! ;-)
Laatst gewijzigd door fmb op ma 2 mei 2011, 20:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie