Specialized Demo 7 - voorvork update

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Na mijn vakantie afgelopen zomer in Noorwegen met de Epic zijn bij mij de bikeparken toch wel erg gaan kriebelen. Vandaar dat de Epic plaats heeft moeten maken voor een Demo 7. Stuk beperkter qua inzetbereik maar naast de vakanties an sich vind ik het bouwen ook erg leuk om te doen.

Na veelvuldig PM-contact met Gangisalles van het forum zijn we tot een deal gekomen. Inruil van de Epic minus een paar onderdelen tegen de Demo minus een paar onderdelen.

Omdat we beiden van ver moeten komen, hebben we afgesproken op de gulden middenweg, namelijk de parkeerplaats van de Ikea in Breda.

Zo gezegd, zo gedaan. Deal rond gemaakt en ieder weer op weg naar huis.

Zodoende staat de Demo nu in de woonkamer te wachten op nieuwe spulletjes. Hieronder een foto van zoals het gevaarte er nu bijstaat.

Er staat aardig wat op de planning, waaronder een nieuw kleurtje van het frame. Sommige zullen het wellicht erg zonde vinden van deze Tattoo edition, echter is het niet mijn smaak en wil ik er graag een persoonlijk tintje aan geven. Qua kleurstelling heb ik al wat dingen in mijn hoofd maar nog niks definitief. Tips over de onderdelen zijn uiteraard welkom!

Speclist so far:

Frame: Specialized Demo 7 *
Voorvork: Fox 40 *
Achterdemper: Fox DHX 5.0 *
Derailleur: Shimano Saint 810
Crank + BB: Shimano Saint 810-1
Remmerij: Avid Elixir R (203 mm front & 185mm rear) *
Pedalen: Xpedo MX-Force *
Shifter: XT * of Saint (ervaringen welkom)
Wielen: Mavic Deemax *
Stuurpen: Truvativ Holzfeller *
Stuur: RaceFace Diabolous *
Zadelpen: RaceFace Diabolous *
Zadel: Da Bomb Azrael edition 2011
Zadelpenklem: Specialized *
Balhoofd: FSA Orbit *
Handvatten: Specialized *

Remmen zit er even op als test om te kijken of alles ging passen qua aansluiting / adapter schijf.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door memento-mori op zo 14 juli 2013, 01:45, 7 keer totaal gewijzigd.
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

mooi!, een breder stuur met meer rise zou hem wel goed staan en ook beter rijden denk ik
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

bikeruben schreef:mooi!, een breder stuur met meer rise zou hem wel goed staan en ook beter rijden denk ik
Meer rise? Zelf zou ik opteren voor minder rise, maar het zijn natuurlijk altijd de persoonlijke touches.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

Wicked DJ schreef:
bikeruben schreef:mooi!, een breder stuur met meer rise zou hem wel goed staan en ook beter rijden denk ik
Meer rise? Zelf zou ik opteren voor minder rise, maar het zijn natuurlijk altijd de persoonlijke touches.
hoeps, verkeerd. Minder natuurlijk. ook weer geen flatbar, maar gewoon een halve inch rise, een RF atlas ofzo ; ). Anders wordt het zo'n thomas vanderham 2003 bike :lol:
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Thanks voor de feedback. Eerst het geheel rijdend krijgen en eens testen. Daarna dan eens kijken voor een stuur met minder rise. Maar nog breder? Dit stuur zit nu op 71,5 cm, is toch al redelijk breed dacht ik?
bikeruben
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1655
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 22:26

ok, 71.5 is inderdaad al best prima. ik zelf ben nu uitgekomen op 760 voor DH, maar das natuurlijk heel persoonlijk. Afgelopen jaar met 780 gereden, maar dat was voor mij toch net teveel.
AllAboutSpeed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 25 april 2010, 17:59
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp '10 Reba XX

Mooi ding man! ;O Ik denk dattie door de grote rise wat korter lijkt dan hij is... Moge jij hem naar beneden knallen
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat een dikke bak, ik heb er zelf ook een paar keer naar gekeken, maar helaas niet de centen voor.
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Thanks Jamis. Inruil Epic deed voor mij ook wonderen hoor. ;)
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

Zo, het frame is uit elkaar. Nu op zoek naar een manier op de verf te verwijderen. Ik ben er nog niet uit of ik het laat stralen of chemisch laat ontlakken. Zelf met afbijt aan de slag heb ik weinig trek in.

Gelijk een nieuwe set lagers gevonden voor de Demo, ook niet voor zijn tijd. :)

Iemand trouwens enig idee waar ik originele Fox stickers & die rubber dempers kan bestellen?
spclzd
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 6 maart 2009, 01:21
Mijn mountainbike: S-works Enduro carbon

@memento-mori

waar heb jij die lagers vandaan?
ik moet namelijk nieuwe lagers hebben voor in mijn enduro
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Bumpers kan je bij Bike Components bestellen.
Decals ook, maar ik zou me wenden tot deze toko
Kan je ze in alle kleuren van de regenboog krijgen ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

memento-mori schreef:Zo, het frame is uit elkaar. Nu op zoek naar een manier op de verf te verwijderen. Ik ben er nog niet uit of ik het laat stralen of chemisch laat ontlakken. Zelf met afbijt aan de slag heb ik weinig trek in.
Ga je hem raw laten of een kleurtje?
Push Yourself Harder
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

NIce frame. Ik weet hoe je ktm terugkwam van de spuiter ds ben benieuwt ( of had je dat toen zelf gedaan)
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
memento-mori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
Mijn mountainbike: Liteville 601

@ spclzd; http://cgi.ebay.com/Specialized-Demo-8- ... 1e60e4c7ff" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze verkoper zal ook vast de Enduro bearings hebben. Ik heb eerder zaken met hem gedaan m.b.t. de Epic, mooie set lagers, goed contact met de verkoper en alles naar wens verlopen.

@ Wicked; thank you very much! Huidige bumpers zijn nogal droog naar mijn idee namelijk. Buitenpoten worden ook overgespoten dus dan een nieuwe set decals erg handig.

@ stevens; ik ga even kijken hoe ik het frame ga ontlakken en hoe mij dat bevalt qua looks. Ik hou zelf van raw maar op zo'n bak mag er wel ook wat gaafs opkomen natuurlijk. En maat van mij is autospuiter/airbrusher

@ mountainbiker93; indien hij wordt gespoten komt er sowieso ook weer een special paint op, zelfde soort als de KTM. Enkel wat donkerder en iets ruiger. :)
Plaats reactie