Niner RIP9 "Tang", mega upgrade (naar carbon) P9.......

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Afgelopen week in de Ardennen uit kunnen proberen, en dat smaakte naar meer !!

We zaten aan het meer van Robbertville, vlak aan de route Malmedy 3 (38km). Ik heb deze route eerder gefietst, en er zitten 2 behoorlijke klimmen in. De afdalingen zijn snel maar niet echt spectaculair. Toch een leuke route om de fiets te leren kennen.

Om de achterdemping goed in te kunnen stellen, heb ik de demper de hele tijd open gezet, dus niet op 1 van de propedal standen. Opvallend was dat de fiets tijdens asfaltklimmen gewoon als een HT aanvoelt. Ook op de lange klim Malmedy uit geen wipbewegingen. De achterkant voelt stijf aan. Niet zo stijf als m'n Scalpel, maar beter dan de Rush.

De crank voelt ook erg goed aan. Qua stijfheid komt hij in de buurt van de Hollowgram van C'dale. De Fox is echt fantastisch. De terralogic functie werkt zonder dat je het in de gaten hebt, en spreekt direct en soepel aan. De voorkant voelt ook erg goed. De 15mm steekas en tapered stuurbuis bevallen uitstekend, hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal met deze fiets heb zonder. Stuurt gewoon erg direct en nauwkeurig.

Hier nog een paar foto's. Het oranje schitterd in de zon, dus is erg lastig goed te fotograferen.

Afbeelding

Bij de stuwdam in Butchenbach:

Afbeelding

Afbeelding

Met de Trek van m'n broer:
Afbeelding

En nog wat detailfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de Reverb erin zetten, en dan is hij klaar.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Dat ziet er leuk uit Jan! Ik zou bijna de plannen van een 'eigen auto' uit m'n hoofd zetten :oops:
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

prachtige fiets zoals deze foto's maar weer bewijzen. heb je een een foto met de fox op de hoogste stand of heb je die niet gebruikt?
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

GijsJUH schreef:Dat ziet er leuk uit Jan! Ik zou bijna de plannen van een 'eigen auto' uit m'n hoofd zetten :oops:
Thanks, tsja, je moet dan maar denken dat je een Hummer gekocht hebt op 2 wielen :winkie: . Maar als je alles op gaat tellen, kun je er een aardige auto voor kopen :-? .

mountainbiker93 schreef:prachtige fiets zoals deze foto's maar weer bewijzen. heb je een een foto met de fox op de hoogste stand of heb je die niet gebruikt?
De Fox staat op alle foto's op 120mm. De 95mm gebruik je eigenlijk alleen maar bij heel steile klimmen. Op het vlak voelt hij op 95mm een beetje raar, maar hij klimt op 95mm zeer gemakkelijk. Het "steigeren"' wordt goed onderdrukt en je kunt door de vele grip achter makkelijk op het puntje van je zadel zitten.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

oh dat lijkt het een stuk minder door die grote wielen. zag er voor mij uit als 95 namelijk. maar mooi dat hij zo goed bevalt
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Super jan. 29-ers zijn niet zo mijn ding maar dit is toch wel echt top!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maartenv schreef:Super jan. 29-ers zijn niet zo mijn ding maar dit is toch wel echt top!
Thanks :-q . Het rijdt op top.

Afgelopen zondag met de kids even wezen MTB'en en hij is ook gewoon inzetbaar voor XC. Hij is dan niet de snelste, maar je kunt er wel leuk mee spelen, en kun je wat alternatieve lijnen nemen :winkie:

De Reverb geinstalleerd, en dat ging erg gemakkelijk. De set is erg compleet, met materiaal om te ontluchten (met vloeistof erbij) en allerlei bevestigingsmateriaal. Zelfs een matchmaker, waardoor het stuur opgeruimd blijft.

Inkorten van de leiding was erg gemakkelijk, zonder te klooien met nieuwe klemmetjes en verloopstukjes. Hij werkt uitstekend, en je zou er bijna ook één in m'n XC bike stoppen. Veel meer controle bij lastige stukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Hesse
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 02:09

Past mooi bij een oranje ford focus st
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Hesse schreef:Past mooi bij een oranje ford focus st
Ja, of speciaal voor Koninginnedag..! :~

Wat een prachtbak is dit geworden Jan. Helemaal met die Reverb een fiets die alles lijkt aan te kunnen. Al die oranje en rode details staan goed bij elkaar zonder druk te worden. Enige wat me blijft afleiden is de relatief steile balhoofdhoek, maar dat komt denk ik meer door de vele balhoofden met meer slack die je de laatste tijd ziet :)
Wat vind je van de banden trouwens? Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik zou vooral het voorwiel graag bekleden met een band met wat meer 'echte' noppen, helemaal als dit de fiets is voor trips naar de bergen.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

pvdh schreef:. Enige wat me blijft afleiden is de relatief steile balhoofdhoek, maar dat komt denk ik meer door de vele balhoofden met meer slack die je de laatste tijd ziet :)
M'n Rush had ook zo'n "luie" balhoofdhoek, en dat is wel stabiel, maar je levert toch wendbaarheid in. Deze fiets is erg wendbaar, en door de grote wielen boet je niet in in stabiliteit.
pvdh schreef:Wat vind je van de banden trouwens? Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik zou vooral het voorwiel graag bekleden met een band met wat meer 'echte' noppen, helemaal als dit de fiets is voor trips naar de bergen.
De Kenda Nevegal vind ik minder geschikt voor achter (veel rolweerstand). Wel heel veel grip. Nu ligt hij voorop, en dat bevalt uitstekend. Erg veel grip in de bochten, en mocht je gaan schuiven, voel je dat goed aankomen en dus makkelijk te corrigeren. Achter komt er nu een WTB Wolverine op om te proberen.
De Kenda is wel een echte AM band, ik zou hem er voor XC niet op willen leggen. Wat mij in 26" erg goed beviel als AM band was de Conti Rubber Queen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Het effect van 29" had ik niet over nagedacht in dit geval. Zo klinkt het nog verleidelijker, zo'n grote-wielen-fiets!

Nevegals lijken me ook leuk om nog eens te proberen. Gewoon vanwege z'n reputatie. Lijkt me een stuk beter om vóór te hebben dan de Mountain King! En een Small Block als achterband dan, om ook een beetje te matchen met de Nevegal?

Je oordeel over Rubber Queen kan ik alleen maar bevestigen, beste band 'voor een beetje extra' die ik ooit heb gereden. Rij momenteel een fiets met Michelin Wildgrip'r 2.1a / 2.25v, deze komt gevaarlijk dicht in de buurt van Rubber Queen! Vooral wat betreft gewicht en prestaties, slijtage weet ik nog niet.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Eerste update 8) . De voorrem (X2) is vervangen door een M4 rem. Direct op maat gemaakt door Rob van Bikeboutique :-q .

Tevens de borecaps "Tech" vervangen door het Engelse vlaggetje.

Afbeelding

Afbeelding

Tevens wat foto's van vanochtend in de sneeuw. Lekker spelen en veel grip :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En bij de Olifant welke m'n dochtertje geschilderd heeft in het tunneltje tussen het Bennekomse bos en Landgoed Hoekelum.

Afbeelding

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Mooie remmen Jan, kon je vanochtend het verschil al merken? Of heb je daar meer hoogteverschil voor nodig?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Retep87 schreef:Mooie remmen Jan, kon je vanochtend het verschil al merken? Of heb je daar meer hoogteverschil voor nodig?
Voor het echte verschil zullen hogere snelheden een beter beeld kunnen geven. Inremmen van de blokken ging ook niet zo geweldig (op één of ander manier koelden de schijven snel af :o :winkie: ).

Wat wel lekker was dat de remmen net zo goed te doseren blijven als de X2's. Ik was toch wat bang dat ze bijteriger waren vanwegen het grotere contactoppervlak, zeker met de 203mm schijven. Maar niets daarvan, gewoon intiutief remmen zonder rare schuivers te maken door een onverwacht blokkerend voorwiel (bergaf in verse en platgelopen sneeuw is dat snel gebeurd, zoals ik voor me zag gebeuren).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Blijft een mooi totaal plaatje :-q

Zeg Jan, je bent nu van X2 naar M4 gegaan, maar je bent ook van staalflex naar een normale remleiding gegaan. Wat zijn je bevindingen? Kun je verschil merken tussen beide remleidingen?

Groet,
Plaats reactie