Afgelopen week in de Ardennen uit kunnen proberen, en dat smaakte naar meer !!
We zaten aan het meer van Robbertville, vlak aan de route Malmedy 3 (38km). Ik heb deze route eerder gefietst, en er zitten 2 behoorlijke klimmen in. De afdalingen zijn snel maar niet echt spectaculair. Toch een leuke route om de fiets te leren kennen.
Om de achterdemping goed in te kunnen stellen, heb ik de demper de hele tijd open gezet, dus niet op 1 van de propedal standen. Opvallend was dat de fiets tijdens asfaltklimmen gewoon als een HT aanvoelt. Ook op de lange klim Malmedy uit geen wipbewegingen. De achterkant voelt stijf aan. Niet zo stijf als m'n Scalpel, maar beter dan de Rush.
De crank voelt ook erg goed aan. Qua stijfheid komt hij in de buurt van de Hollowgram van C'dale. De Fox is echt fantastisch. De terralogic functie werkt zonder dat je het in de gaten hebt, en spreekt direct en soepel aan. De voorkant voelt ook erg goed. De 15mm steekas en tapered stuurbuis bevallen uitstekend, hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal met deze fiets heb zonder. Stuurt gewoon erg direct en nauwkeurig.
Hier nog een paar foto's. Het oranje schitterd in de zon, dus is erg lastig goed te fotograferen.
Bij de stuwdam in Butchenbach:
Met de Trek van m'n broer:
En nog wat detailfoto's
Nu nog de Reverb erin zetten, en dan is hij klaar.
Ciao,
Jan
Niner RIP9 "Tang", mega upgrade (naar carbon) P9.......
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- mountainbiker93
- Extreme Biker
- Berichten: 740
- Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
- Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
- Contacteer:
prachtige fiets zoals deze foto's maar weer bewijzen. heb je een een foto met de fox op de hoogste stand of heb je die niet gebruikt?
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Thanks, tsja, je moet dan maar denken dat je een Hummer gekocht hebt op 2 wielen . Maar als je alles op gaat tellen, kun je er een aardige auto voor kopen .GijsJUH schreef:Dat ziet er leuk uit Jan! Ik zou bijna de plannen van een 'eigen auto' uit m'n hoofd zetten
De Fox staat op alle foto's op 120mm. De 95mm gebruik je eigenlijk alleen maar bij heel steile klimmen. Op het vlak voelt hij op 95mm een beetje raar, maar hij klimt op 95mm zeer gemakkelijk. Het "steigeren"' wordt goed onderdrukt en je kunt door de vele grip achter makkelijk op het puntje van je zadel zitten.mountainbiker93 schreef:prachtige fiets zoals deze foto's maar weer bewijzen. heb je een een foto met de fox op de hoogste stand of heb je die niet gebruikt?
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- mountainbiker93
- Extreme Biker
- Berichten: 740
- Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
- Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
- Contacteer:
oh dat lijkt het een stuk minder door die grote wielen. zag er voor mij uit als 95 namelijk. maar mooi dat hij zo goed bevalt
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Thanks . Het rijdt op top.maartenv schreef:Super jan. 29-ers zijn niet zo mijn ding maar dit is toch wel echt top!
Afgelopen zondag met de kids even wezen MTB'en en hij is ook gewoon inzetbaar voor XC. Hij is dan niet de snelste, maar je kunt er wel leuk mee spelen, en kun je wat alternatieve lijnen nemen
De Reverb geinstalleerd, en dat ging erg gemakkelijk. De set is erg compleet, met materiaal om te ontluchten (met vloeistof erbij) en allerlei bevestigingsmateriaal. Zelfs een matchmaker, waardoor het stuur opgeruimd blijft.
Inkorten van de leiding was erg gemakkelijk, zonder te klooien met nieuwe klemmetjes en verloopstukjes. Hij werkt uitstekend, en je zou er bijna ook één in m'n XC bike stoppen. Veel meer controle bij lastige stukken.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- pvdh
- Extreme Biker
- Berichten: 803
- Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
- Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
- Contacteer:
Ja, of speciaal voor Koninginnedag..!Hesse schreef:Past mooi bij een oranje ford focus st
Wat een prachtbak is dit geworden Jan. Helemaal met die Reverb een fiets die alles lijkt aan te kunnen. Al die oranje en rode details staan goed bij elkaar zonder druk te worden. Enige wat me blijft afleiden is de relatief steile balhoofdhoek, maar dat komt denk ik meer door de vele balhoofden met meer slack die je de laatste tijd ziet
Wat vind je van de banden trouwens? Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik zou vooral het voorwiel graag bekleden met een band met wat meer 'echte' noppen, helemaal als dit de fiets is voor trips naar de bergen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
M'n Rush had ook zo'n "luie" balhoofdhoek, en dat is wel stabiel, maar je levert toch wendbaarheid in. Deze fiets is erg wendbaar, en door de grote wielen boet je niet in in stabiliteit.pvdh schreef:. Enige wat me blijft afleiden is de relatief steile balhoofdhoek, maar dat komt denk ik meer door de vele balhoofden met meer slack die je de laatste tijd ziet
De Kenda Nevegal vind ik minder geschikt voor achter (veel rolweerstand). Wel heel veel grip. Nu ligt hij voorop, en dat bevalt uitstekend. Erg veel grip in de bochten, en mocht je gaan schuiven, voel je dat goed aankomen en dus makkelijk te corrigeren. Achter komt er nu een WTB Wolverine op om te proberen.pvdh schreef:Wat vind je van de banden trouwens? Ik weet dat het persoonlijk is, maar ik zou vooral het voorwiel graag bekleden met een band met wat meer 'echte' noppen, helemaal als dit de fiets is voor trips naar de bergen.
De Kenda is wel een echte AM band, ik zou hem er voor XC niet op willen leggen. Wat mij in 26" erg goed beviel als AM band was de Conti Rubber Queen.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- pvdh
- Extreme Biker
- Berichten: 803
- Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
- Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
- Contacteer:
Het effect van 29" had ik niet over nagedacht in dit geval. Zo klinkt het nog verleidelijker, zo'n grote-wielen-fiets!
Nevegals lijken me ook leuk om nog eens te proberen. Gewoon vanwege z'n reputatie. Lijkt me een stuk beter om vóór te hebben dan de Mountain King! En een Small Block als achterband dan, om ook een beetje te matchen met de Nevegal?
Je oordeel over Rubber Queen kan ik alleen maar bevestigen, beste band 'voor een beetje extra' die ik ooit heb gereden. Rij momenteel een fiets met Michelin Wildgrip'r 2.1a / 2.25v, deze komt gevaarlijk dicht in de buurt van Rubber Queen! Vooral wat betreft gewicht en prestaties, slijtage weet ik nog niet.
Nevegals lijken me ook leuk om nog eens te proberen. Gewoon vanwege z'n reputatie. Lijkt me een stuk beter om vóór te hebben dan de Mountain King! En een Small Block als achterband dan, om ook een beetje te matchen met de Nevegal?
Je oordeel over Rubber Queen kan ik alleen maar bevestigen, beste band 'voor een beetje extra' die ik ooit heb gereden. Rij momenteel een fiets met Michelin Wildgrip'r 2.1a / 2.25v, deze komt gevaarlijk dicht in de buurt van Rubber Queen! Vooral wat betreft gewicht en prestaties, slijtage weet ik nog niet.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Eerste update . De voorrem (X2) is vervangen door een M4 rem. Direct op maat gemaakt door Rob van Bikeboutique .
Tevens de borecaps "Tech" vervangen door het Engelse vlaggetje.
Tevens wat foto's van vanochtend in de sneeuw. Lekker spelen en veel grip
En bij de Olifant welke m'n dochtertje geschilderd heeft in het tunneltje tussen het Bennekomse bos en Landgoed Hoekelum.
Ciao
Jan
Tevens de borecaps "Tech" vervangen door het Engelse vlaggetje.
Tevens wat foto's van vanochtend in de sneeuw. Lekker spelen en veel grip
En bij de Olifant welke m'n dochtertje geschilderd heeft in het tunneltje tussen het Bennekomse bos en Landgoed Hoekelum.
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Voor het echte verschil zullen hogere snelheden een beter beeld kunnen geven. Inremmen van de blokken ging ook niet zo geweldig (op één of ander manier koelden de schijven snel af ).Retep87 schreef:Mooie remmen Jan, kon je vanochtend het verschil al merken? Of heb je daar meer hoogteverschil voor nodig?
Wat wel lekker was dat de remmen net zo goed te doseren blijven als de X2's. Ik was toch wat bang dat ze bijteriger waren vanwegen het grotere contactoppervlak, zeker met de 203mm schijven. Maar niets daarvan, gewoon intiutief remmen zonder rare schuivers te maken door een onverwacht blokkerend voorwiel (bergaf in verse en platgelopen sneeuw is dat snel gebeurd, zoals ik voor me zag gebeuren).
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
- Mijn mountainbike: N + 1
- Contacteer:
Blijft een mooi totaal plaatje
Zeg Jan, je bent nu van X2 naar M4 gegaan, maar je bent ook van staalflex naar een normale remleiding gegaan. Wat zijn je bevindingen? Kun je verschil merken tussen beide remleidingen?
Groet,
Zeg Jan, je bent nu van X2 naar M4 gegaan, maar je bent ook van staalflex naar een normale remleiding gegaan. Wat zijn je bevindingen? Kun je verschil merken tussen beide remleidingen?
Groet,