Niner RIP9 "Tang", mega upgrade (naar carbon) P9.......
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Thanks, als je van de fiets af donderd, hoef je hem in de sneeuw niet te zoekenmud mate schreef:Zeker in de sneeuw klapt die kleur van het frame er geweldig mooi uit!! Blijft een toppertje hoor...
Voor is moeilijk vergelijken, omdat het een ander type rem is. Achter is het gewoon de X2 gebleven met 183mm en nu idd kunststof leiding.Luuc91 schreef:Zeg Jan, je bent nu van X2 naar M4 gegaan, maar je bent ook van staalflex naar een normale remleiding gegaan. Wat zijn je bevindingen? Kun je verschil merken tussen beide remleidingen?,
Het lijkt alsof het iets indirecter aanvoelt, maar het rem net zo goed imho. Heb ze nog niet voor de volle 100% aan de tand kunnen voelen, dus in extreme omstandigheden weet ik het nog niet.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Ik zal maar niks zeggen....Jan the Man schreef:Thanks, als je van de fiets af donderd, hoef je hem in de sneeuw niet te zoeken
Maar het moet gezegd worden; Mooi apparaat hoor! Poffedikkie. Mag ik 'm hebben?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Hoezo, weer sleutelbeen gebroken?GijsJUH schreef:Ik zal maar niks zeggen....Jan the Man schreef:Thanks, als je van de fiets af donderd, hoef je hem in de sneeuw niet te zoeken
:
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ojaaaaaaaaa, die . Ik heb een heel selectief geheugenGijsJUH schreef:Nee, iets met een Jan the Man die valt.... (remember the Singular Swift meet?)
(heb nog wel een maandje last gehad van m'n hand, toch wat gekneusd).
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Update voor de vakantie in de Ardeche: 10 speed en andere grips.
Toch maar overgestapt op 10 speed, met X9 shifters en X) medium achterderrie (beide zwart). Ook zwarte CB lock on grips gemonteerd ipv de witte.
Ketting en cassette XT, crank en voorderrie (XTR) zijn gewoon 9-speed. Werkt perfect.
Ciao,
Jan
Het stuur met de zwarte grips en zwarte shifters:
De achterderrie:
Toch maar overgestapt op 10 speed, met X9 shifters en X) medium achterderrie (beide zwart). Ook zwarte CB lock on grips gemonteerd ipv de witte.
Ketting en cassette XT, crank en voorderrie (XTR) zijn gewoon 9-speed. Werkt perfect.
Ciao,
Jan
Het stuur met de zwarte grips en zwarte shifters:
De achterderrie:
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Mooie Bike
Vooral de kleur
Vooral de kleur
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Net terug gekomen uit de Ardèche, en wat een lol gehad met de RIP.
Het klimmen was erg technisch en erg steil en lang. Hier kwamen de grote wielen goed tot hun recht. Je merkt wel dat het geheel een vrij zware fiets geworden is, maar met de vork op 95mm kon het 'steigeren' goed voorkomen worden op de erg steile stukken.
Wat natuurlijk ook erg gaaf was, was de afdaling daarna. Veel rotsige en ruwe bodem, ook erg steil en technisch. Een paar keer met een groepje gaan fietsen. Was niet altijd als eerste boven, maar wel altijd als eerste beneden . Wat gaat hij goed naar beneden.
Bevindingen:
- De voorkant is met de steekas en tapered headtube erg stijf. Je kunt hem erg nauwkeurig langst de rotsblokken sturen op behoorlijke snelheid.
- De remmen zijn fenomenaal. Je kon hier wel goed het verschil merken met de M4 voor vs. de X2 voor, welke ik eerst had. De remmen blijven erg goed doseerbaar (ook de M4 met 203mm schijf).
- De Teralogic techniek werkt uitstekend met een AM fully. Geen moment gehad waarin ik dacht "waarom veert hij nu" of "waarom veert hij nu niet". Pakt alles goed op en houdt contact met de ondergrond.
Nu genoeg geluld, en een paar foto's:
Ciao,
Jan
Het klimmen was erg technisch en erg steil en lang. Hier kwamen de grote wielen goed tot hun recht. Je merkt wel dat het geheel een vrij zware fiets geworden is, maar met de vork op 95mm kon het 'steigeren' goed voorkomen worden op de erg steile stukken.
Wat natuurlijk ook erg gaaf was, was de afdaling daarna. Veel rotsige en ruwe bodem, ook erg steil en technisch. Een paar keer met een groepje gaan fietsen. Was niet altijd als eerste boven, maar wel altijd als eerste beneden . Wat gaat hij goed naar beneden.
Bevindingen:
- De voorkant is met de steekas en tapered headtube erg stijf. Je kunt hem erg nauwkeurig langst de rotsblokken sturen op behoorlijke snelheid.
- De remmen zijn fenomenaal. Je kon hier wel goed het verschil merken met de M4 voor vs. de X2 voor, welke ik eerst had. De remmen blijven erg goed doseerbaar (ook de M4 met 203mm schijf).
- De Teralogic techniek werkt uitstekend met een AM fully. Geen moment gehad waarin ik dacht "waarom veert hij nu" of "waarom veert hij nu niet". Pakt alles goed op en houdt contact met de ondergrond.
Nu genoeg geluld, en een paar foto's:
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4517
- Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14
Nice!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Ook dit jaar is de RIP mee op vakantie geweest. Dit jaar de Dordogne bij Sarlat in de buurt.
Vorig jaar moeilijk leuke routes kunnen vinden (niets uitgepeild, alleen wandelroutes een beetje volgen). Via de plaatselijke vereniging enkele tochten op GPX formaat gevonden, en me heerlijk vermaakt.
De klimmen zijn niet zo lang als in de Ardeche, maar wel steiler. Er zat een klim in één van de routes, waarbij de laaste 360 meter 18,5% stijging hadden. Een rit van 37km zorgde zo voor 750 stijgingsmeters. Dat is deze ouwe niet meer gewend .
Hierbij een fototje (met andere wielen dan normaal, ZTR Arch flow met DT 240 naven)
In de bossen kwam ik ook een groot veld van dit spul tegen
Bleek voor medisch gebruik te zijn
Ciao,
Jan
Vorig jaar moeilijk leuke routes kunnen vinden (niets uitgepeild, alleen wandelroutes een beetje volgen). Via de plaatselijke vereniging enkele tochten op GPX formaat gevonden, en me heerlijk vermaakt.
De klimmen zijn niet zo lang als in de Ardeche, maar wel steiler. Er zat een klim in één van de routes, waarbij de laaste 360 meter 18,5% stijging hadden. Een rit van 37km zorgde zo voor 750 stijgingsmeters. Dat is deze ouwe niet meer gewend .
Hierbij een fototje (met andere wielen dan normaal, ZTR Arch flow met DT 240 naven)
In de bossen kwam ik ook een groot veld van dit spul tegen
Bleek voor medisch gebruik te zijn
Ciao,
Jan
Laatst gewijzigd door Jan the Man op di 2 september 2014, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....