Niner RIP9 "Tang", mega upgrade (naar carbon) P9.......

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

off topic dit kan ook gewoon hennep zijn hoeft niet perse HTC te bevatten.
Rage with the machine.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nee, in zo'n plant is ook geen plaats voor een toestelletje, zijn ook veels te slank.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ohja, was helemaal vergeten dat je tussen al die mooie stalen rossen ook nog deze fully had :lol: Ziet er uit als een mooi tripje met een super fietsje :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Rilson schreef:Ohja, was helemaal vergeten dat je tussen al die mooie stalen rossen ook nog deze fully had :lol: Ziet er uit als een mooi tripje met een super fietsje :-q
Thanks, en het waren inderdaad leuke en verrassende tripjes.

Op een tocht stond er een jager in oranje kleding te wachten met een geweer in de aanslag (drijfjacht?). Ik groette hem, en toen ik verder reed zag ik in de verte weer een paar man met geweren en oranje pakken aan een bosrand. Gelukkig was m'n fiets ook oranje :winkie: en zagen ze me aankomen. Keken wel een beetje meewarig toen ik daar omhoog klom :winkie: .

Leukste afdaling was er ééntje met eerst een scherpe haarspeldbocht waarin losse stenen lagen die gingen rollen, vervolgens weer direct veel snelheid en drie drops achter elkaar. Als je genoeg snelheid had, kon je ze alle drie in één sprong nemen. Als je dat deed was de grootste uitdaging daarna om genoeg snelheid te verlagen om de volgende haarspeldbocht te halen. Rechtdoor was geen optie (zonder parachute :o )

De Talas functie van de Fox kwam nu met de zeer steile stukken goed tot z'n recht.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De Rip heeft een updeetje gehad, en is weer klaar voor de vakantie.

De demper heeft een servicebeurt gehad bij Bikesuspension.nl. Hij voelt weer als nieuw! Ook nieuwe wielen gebouwd met Hope Pro4 naven, DT comp spaken en DT nippels. Velgen zijn Race Face Arc27 met als voorband een Ground Control en achter een Fast Track (beide 2.3)

De Fast Track achter houd duidelijk niet van nat weer. Dan glijdt hij alle kanten op. Wel controleerbaar maar ik had iets meer grip verwacht.

Hierbij een paar pics (de oude pics zijn verdwenen, mede mogelijk gemaakt door Photobucket :evil: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De velgen passen mooi bij de andere zwart/oranje onderdelen (Sixc carbonnen crank en stuur).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi setje heb je jezelf gegeven.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik vind die decals op de velgen juist erg druk, oranje of niet ;-)
De meeste fietsen gaan erop vooruit met rustig ogende parts imo. Druk bestickerde velgen, maar ook gekleurde grips, zadels, crankboots en weet ik wat niet meer geven zelden een verbetering van de looks.

Maar goed, dat is mijn smaak, en gelukkig niet die van iedereen.
Je hebt deze fiets trouwens wel al belachelijk lang Jan ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Dutch schreef:Mooi setje heb je jezelf gegeven.
Voordeel als je zelf kunt bouwen, dan kun je nog wel eens wat bij elkaar sprokkelen. Dat scheelt een hoop. De cursus die ik bij Ernie zo'n 3 jaar geleden gehad heb, zorgt ervoor dat ook alles heel blijft en dat je goede keuzes maakt. Ook kan ik daar nog altijd terecht voor tips en advies :-q
kermit schreef:Ik vind die decals op de velgen juist erg druk, oranje of niet ;-)
Ja, daar zat/zit ook mijn twijfel. Ik heb nog een set zwarte decals, dus als ik het zat ben wordt het stealth. :tong
kermit schreef:Je hebt deze fiets trouwens wel al belachelijk lang Jan ;-)
Klopt, deze en de Jet zijn nu al zo'n jaar of 7 bij mij onder dak. Zijn ook alleskunners, met name deze RIP. Op 90mm kun je in het bos nog aardig meekomen, en op 120mm kun je best veel aan als het technisch naar beneden gaat.

De demper had wel een beurtje nodig. Dat merk je pas als hij weer terug is na de service.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De ultieme upgrade van de fiets: stuurdoppen van de organisatie "stuur kanker de wereld uit".

Dit initiatief werd tijdens de Tour de France belicht. Ook veel profrenners (Peter Sagan, Team Lotto Jumbo) fietsen er mee rond.

Dus ook geschikt voor de mountainbike:

Afbeelding

Hier te verkrijgen:
http://www.teamwestland.nl/Stuurdoppen" onclick="window.open(this.href);return false;

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Voor mij persoonlijk word het veel te druk als kanker de wereld uit is. Maar goed, ik ben iemand die van rust houd.

Maar mooi humaan gebaar Jan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

maverick76 schreef:Voor mij persoonlijk word het veel te druk als kanker de wereld uit is. Maar goed, ik ben iemand die van rust houd.

Maar mooi humaan gebaar Jan.
Fijn om te weten dat de dood van een aantal naasten jouw rust ten goede komt.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ook ik heb naasten verloren aan de gevolgen van deze ziekte en werk ook nog eens in de zorgsector waar ik dagelijks met de gevolgen word geconfronteerd maar ik bekijk dit onderwerp toch groter dan mijn eigen straatje.

Maar goed, genoeg off topic.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

maverick76 schreef:Maar goed, genoeg off topic.
Inderdaad, anders wordt het een discussie waar ik helemaal niet op zit te wachten.

Juist als ik m'n hobby kan combineren met het inzetten om deze ziekte de wereld uit te helpen (of patiënten het (resterende) leven aangenamer kan maken: Roparun) zal ik het zeker niet laten.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Marsmell0w
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 11:19
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 29"

Wat voor beurt heb je je demper gegeven Jan en waarom die? (Basis / volledig
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Marsmell0w schreef:Wat voor beurt heb je je demper gegeven Jan en waarom die? (Basis / volledig
Ik heb hem opgestuurd voor basisonderhoud omdat hij volgens mij nog best goed functioneerde. De propedal werkte alleen niet meer, maar die gebruik ik toch bijna nooit (heb de demper 99% van de tijd open staan). Ook wordt de fiets heeeeeel weining gebruikt (heb meerdere opties om zondachtochtend 8) ), en vermoedde dat alleen de seals hierdoor uitgedroogd waren.

Na openmaken bleek dat een grote beurt beter voor de demper was, dus toen besloten om dat maar te doen. Iets duurder, maar als je de kosten over 7 jaar uitsmeert is het natuurlijk verwaarloosbaar. Hij voelt weer als nieuw.

Goede service en communicatie van BS :-q

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie