Another Cube ... (AMS100comp) (Foto update pag1)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Hallo ...

Nu ik mijzelf reeds heb voorgesteld in de "Beginnershoek" , wil ik jullie ook even voorstellen aan mijn nieuwe vriendin .. ehh ...fiets , mijn Cube AMS100 .
Hiervoor heb ik rondgereden op een Gitane MTB (Helaas geen foto's van ... niet interessant ook ...) .
Vooralsnog hier m'n wipkip op wielen :

Specs : *nieuwe onderdelen zijn in blauw
2010 AMS COMP
Frame: HPA 7005 Hydroform STK Triple Butted, FSP 4-Link-System
Framekleur:Black`n`Green
Voorvork: Rock Shox Reba SL 100mm, Motion Control, PopLoc
Demper: Manitou Radium RL 165mm length, Lockout
Balhoofdset: FSA No.10 semi-integrated
Stuurpen: Easton EA30 Oversized
Stuur: Easton EA30 Lowriser Oversized
Grips: Cube Fritzz Lockon grips (Green)
Derailleur achter: Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
Derailleur voor: Shimano Deore FD-M591, Down Swing 34,9mm
Shifters: Shimano XT Rapidfire-Plus
Remmen: Hayes Stroker Trail hydr. discbrake (180/160mm)
Crankset: Shimano Deore FC-M532 2-Piece 44x32x22Z., 175mm, integrated BB
Cassette: Shimano CS-HG50 11-32Z., 9-speed
Ketting: Shimano CN-HG53 108 links
Wielset: Sunringle Ryde XMB wheelset
Band voor: Schwalbe Nobby Nic Kevlar Performance 2.25
Band achter: Schwalbe Smart Sam Performance 2.25
Binnenbanden: Impac AV14
Velglint: Schwalbe 20-559
Pedalen: Shimano Pd-M520
Zadel: RFR Natural Shape 0.1 M
Zadelpen: Easton EA30 31,6mm
Zadelpenklem: Scape Varioclose 34.9mm
Gewicht in kg : 12,7 ( moet een keer opnieuw gemeten worden )

Afbeelding


Afbeelding

Uiteraard worden sommige zaken in de toekomst vervangen , ik heb er nu weinig haast mee , omdat alles nog werkt naar behoren :-D
Laat de Lente maar komen ! :winkie:

De woonwerk/pekel/asfalt Kubus :

Afbeelding

Pedalen komen SPD's voor terug

Groeten !

Remy
Laatst gewijzigd door Remy_ams100 op wo 18 februari 2015, 21:18, 16 keer totaal gewijzigd.
anfänger
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 8 mei 2010, 12:15
Mijn mountainbike: BMC
Contacteer:

Hele mooie fiets!! Wacht met het vervangen/inkorten van je stuur... het zou je zomaar kunnen gaan bevallen. Oversized heeft overigens niets te maken met de breedte van het stuur, maar met de dikte waar hij vast zit aan je stuurpen.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

hoe breed is het stuur, want tussen 62-58cm is compleet normaal hoor
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mooie fiets in een flitsende kleurstelling...
Axium schreef:hoe breed is het stuur, want tussen 62-58cm is compleet normaal hoor
Dat zou ik hedentendage toch al smal willen noemen. Standaard EA30 zal eerder rond de 680mm zitten.

IMHO:
  • is 660~680mm redelijk standaard geworden voor fietsen die op max. controle in het terrein gericht zijn,
  • valt die breedte gewoon (ergonomisch) slecht met bar-ends te combineren,
  • is het nog verre van MX breed, dan moet je bijv. een Truvativ Boobar met 780mm bestellen (toepassingsgebied: afdalingsgeorienteerde disciplines).
Als anfaenger al stelde heeft oversized te maken met de diameter van de interface met de stem. Normaal is ø25.4, oversized ø31.8mm voor een MTB.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

anfänger schreef:Oversized heeft overigens niets te maken met de breedte van het stuur, maar met de dikte waar hij vast zit aan je stuurpen.
Ah , ik snap hem nu :winkie: (Hoewel ik deze term ook vrij goed bij de breedte vindt passen :-D )

Maar ik heb hem even opgemeten , hij is (inclusief bar-ends) 660 mm breed ...

Ik zal er voorlopig wel even mee blijven rijden , wie weet gaat het wel wennen ( In de positieve zin des woord ...)

Groeten !

Remy
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Héél gaaf fietsje hoor... Ze zeggen altijd dat je stuur schouderbreedte moet zijn, maar iets breder is wel goed voor de handelbaarheid... Hoe groter de slag hoe lichter sturen uiteindelijk. Dit moet je natuurlijk niet tot het oneindige doorvoeren Maar de bar-ends moet je toch al daar niet mee rekenen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Tja, ik heb wel eens gelezen dat je de stuurbreedte moet relateren aan de breedte waarop je je handen neerzet voor op te drukken.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

mud mate schreef:Hoe groter de slag hoe lichter sturen uiteindelijk.
*offtopic* Was dat niet : M = F x A :winkie: (Moment = Kracht x Arm) ?

Hetgeen waar ik eigenlijk mee zit , en waarschijnlijk zit dat tussen m'n oren , is dat wanneer ik op een smalle track rij , ik voorzichtiger ga rijden , omdat de "angst" aanwezig blijft om ergens als een schommel tussen 2 bomen in te blijven steken ...
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Update ..

Bar-ends eraf gehaald ... , gebruikte ze niet zo gek vaak , dus onnodig ... ( En daarbij fietste het niet zo lekker als ik gehoopt had ... )
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Remy_ams100 schreef:Hetgeen waar ik eigenlijk mee zit , en waarschijnlijk zit dat tussen m'n oren , is dat wanneer ik op een smalle track rij , ik voorzichtiger ga rijden , omdat de "angst" aanwezig blijft om ergens als een schommel tussen 2 bomen in te blijven steken ...
Je moet even wennen aan de breedte van je stuur. Er komt een moment dat je gewoon wéét dat je ergens wel of niet tussendoor komt. Ik heb pas één keer gehad dat ik mijn stuur van 72 Cm klem heb gereden, en ik vermijd normaal de officiële paden en ga opzoek naar het smallere werk...

Maar dat zadel, staat dat inmiddels al iets minder in standje 'reetridder'? :bier: Lijkt me niet dat het prettig zit met de punt zo omhoog...
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

GijsJUH schreef:
Maar dat zadel, staat dat inmiddels al iets minder in standje 'reetridder'? :bier: Lijkt me niet dat het prettig zit met de punt zo omhoog...

haha , ja klopt , die stond vanuit B2B wel erg achterover * ... ( Had ook geen inbus bij me om m'n zadel onderweg even te verstellen ... ) , maar thuis aangekomen de waterpas erbij gepakt , en zadeltje staat nu "gewoon" waterpas .. ;)

* Had ik door kunnen geven aan de monteur/verkoper , maar was even door al het lekkers om me heen afgeleid ... :D

En de breedte van het stuur , ben ik inmiddels al gewend .. :D
DrivenByAdrinaline!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 13:13
Mijn mountainbike: Giant XtC 18" frame custom shizz

Zieke Cube Remy! :P
Et is hier old en proachtig, doe dus kallem an en bekiek et aandachtig:P
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

Inmiddels ook m'n eerste aanvaring gehad "gevalletje garantie ja of nee" met de LBS .

Afgelopen zondag besloot ik om mn zus maar eens een bezoekje te brengen , het was lekker weer , alleen de rit ernaartoe was volledig verhard ( Zie toch liever een laag zand/veen/mos/blubber onder mn fietsie :D ) .

Al aangekomen parkeer ik mn fiets tegen de schutting aldaar ,( bandje netjes tegen de muur , anders lazert hij binnen een poep en een scheet om ...) , ik plaats mn zeem lekker in een tuinstoel , en klok vrolijk wat frisdrank naar binnen ... zo zaten we lekker een uurtje minimaal van de zon te genieten , toen we plots een "ploink" geluid hoorde uit de richting van mn fiets ... , mn zus zegt nog : volgens mij liet een vogel iets op je fiets vallen ... ( een Raymond van Barneveld meeuw ? ) , dus ik zoeken rondom mn fiets , naar iets wat daar op zou moeten duiden ...

Helaas ... het was geen Barnevelder , maar een boutje van de "activelink" systeem wat ik op de grond zag liggen .
Deze was spontaan gesprongen ! ... :O , potversnikkels ... (Zoiets verwacht je alleen als er druk op uitgeoefend wordt ... bv een flinke afdaling met flink wat trappetjes , maar niet als hij tegen een schutting aanstaat zonder dat iemand er ook maar naar keek !) , dus gevalletje metaalmoeheid ...

Fiets dus bij mn zus in de schuur , en ik op mn klikkedieklak schoenen de bus in ... (Fred Astaire idee ..) boutje en asje in mn binnenzak ...

Vandaag wat tijd vrij gemaakt om er maar even mee naar de LBS te gaan ... , ik leg mn garantiebewijs en het boutje/asje op de toonbank , ... men werd al nerveus , opmerking 1 : Daar zal meneer niet zo blij mee zijn , want dan moet hij een heel setje kopen .... ik had zoiets van ... ahhuh , garantie ? Fiets is nog geen half jaar oud ? Nou ... nee , want dat zijn dingen waar ze schijnbaar geen garantie op geven ofzo ... hmmm , lulkoek dacht ik ...

Toen kwam de monteur zelf het boutje brengen , of ik even wilde afrekenen ... ik weer : garantie ? ...
Opmerking 2: Wij kunnen als monteur zijnde er niet van uit gaan dat mensen zelf niet aan de fietsen "rommelen" , dus waarschijnlijk is het een fout van jezelf .... , ok bloeddruk begint nu iets te stijgen .... en ik leg de beste jongen uit dat ik ruim 20 jaar ervaring heb als onderhoudsmonteur (gas en stoom turbines) , en niet aan dingen gaat zitten klooien , als het nog werkt ... en buiten dat feit om , als ik had gemerkt dat er iets "mis" aan had geweest , dan had ik waarschijnlijk wel eerder aan de bel getrokken , omdat ik me vasthoudt aan die 1 jaar garantieperiode ...
En daarbij vroeg ik aan hem of hij dan ook daadwerkelijk schade heeft geconstateerd aan het inbusgaatje ? want mocht ik er zelf als een boer aan hebben staan draaien , dan zit daar uiteraard sleutelschade .... uhhhhhh , dat werdt hem waarschijnlijk iets teveel , en besloot op een vrij norse manier het boutje/asje gratis mee te geven ...

Al met al ben ik geholpen , maar heb nog steeds zo mijn bedenkingen erover ...
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Andere LBS opzoeken imho.
Born to ride a Storm.
GijsJUH
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1536
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 20:03

Als een LBS moeilijk gaat lopen doen over een boutje (wat zelfs bij dubbel het voorgeschreven aanhaalmoment nog heel zou moeten blijven) zou ik ook een andere zoeken ja! Maar bij Canyon heb ik het meegemaakt met de snelspanner voor de zadelpen. Die knalde ook ineens kapot. Metaal was helemaal zwart van binnen, dus pisbakkenrommel.
Plaats reactie