Yeti ARC 2011

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Erg tof geworden, al zou hij een wat apartere crank kunnen hebben.
Wat betreft de sticker op je vork: kun je die niet zelf laten maken?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

zonoskar schreef:Ik zou er wel nog een ketting op zetten voor je gaat fietsen :) Mooi bakkie, ik vind dat rood ook niet echt lelijk.
Die zit er inmiddels op, helaas nog de standaard XT ketting.... :) Thanks, nu idd de laatste loodjes nog. Hopelijk komt het vanavond af. Rood begint me ook steeds minder te storen op de vork en voor de rest had ik al bewust voor rode accenten gekozen. Maargoed zwarte stickers moeten eerdaags ook nog binnenkomen.
jonjon schreef:Hey Suntoro,

Erg mooie bike is het aan het worden :-q . Heel benieuwd hoe die in het echt gaat zijn.
Dat rode kan idd prima erbij. Veel plezier met de verdere opbouw. :bier:
Thanks, ik kom in i.i.g. weer met de bikersdag naar Venlo. Dan zal ik hem uiteraard meenemen... :) Of misschien kom ik nog een keer eerder langs.... De foto's van Enrico zien er goed uit, dus het ligt er weer goed bij bij jullie.
nomad030 schreef:Erg tof geworden, al zou hij een wat apartere crank kunnen hebben.
Wat betreft de sticker op je vork: kun je die niet zelf laten maken?
Thanks, vind hem ook tof geworden. Ja, idd zijn er wel mooiere cranks op de markt, maar met ook een aardig prijskaartje. Nu zat het allemaal in een standaard (voordelig) geleverd pakket. Zo'n Yeti verdient eigenlijk wel wat exclusievers, dat klopt. Maar dat komt te zijner tijd wel. Zo houden we nog wat te upgraden.... :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Afbeelding

Ik denk inderdaad dat zoiets wel erg gaaf zal staan...
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Was ie toch bijna klaar vanavond, maar helaas.... :(

Ging niet helemaal lekker met de achterrem na het inkorten.... :evil: , dus zal toch weer even naar LBS moeten voor nog wat kleine hardware. Misschien laat ik het daar maar doen, aangezien ik toch niet de juiste tools heb om dat dingetje in de leiding te persen..... :( Zullen ook niet de kosten zijn lijkt mij.

Toch ziet hij er klaar uit... :)

Afbeelding

Afbeelding

Dus morgenavond maar even inremmen en buiten wat fotootjes schieten (mits het droog is).... en dan van het weekend ff echt testen.

@mud mate.... ja, zou wat kunnen zijn maar voorlopig koop ik toch nog helemaal niets qua cranks. Allereerste wordt waarschijnlijk toch een GPS... :wink:
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Prachtig fietsje, maar ik hoop dat je zadel hier nog niet op de juiste hoogte staat?

Enjoy!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
ribbel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: vr 28 augustus 2009, 22:37
Mijn mountainbike: Is een linkspoot

Superbärt schreef:Prachtig fietsje, maar ik hoop dat je zadel hier nog niet op de juiste hoogte staat?

Enjoy!
Denk het wel.....

Machtig mooi fietsje geworden, Joeri! :-q
Binnenkort maar weer een keertje HW doen, kunnen we hem mooi van dichtbij bekijken. :-D
Na "NO FEAR!!" komt vaak "Oooo Shitt...!!"
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Thanks....

Ja, helaas kan het zadel misschien nog 0.5cm omhoog, maar meer ook niet. Had het ook mooier gevonden om de zadelpen er langer uit te laten steken, maar dan had ik een XS moeten nemen. Die had echter weer een kortere wielbasis dan mijn oude fiets en was de bovenbuis korter. Op zich voelt het geheel al niet lang lang aan en voelt de fiets toch compact aan wanneer ik er statisch op zit... Optisch zou het nog wat helpen wanneer ik een zadelpen met een wat minder lompe strop zou monteren. (Denk dat dat te zijner tijd ook een Syncros (mat wit) wordt (want mijn stuur is ook al mat wit).

De verhoudingen zien er niet echt racy uit, maar dat hoeft van mij ook helemaal niet. Bij mijn oude fiets stond mijn stuur namelijk ook al hoger dan het zadel. En die 100mm veerweg helpt natuurlijk ook niet mee om de voorkant lager te krijgen..... Tsja, ik ben nu eenmaal niet zo groot als jij Superbärt..... :lol: Bij een size XS van het frame had het stuur net zo hoog gestaan, en het zadel net zo laag.... Zadelpen was wel (mooier) langer geweest, maar dan zat ik er waarschijnlijk met mijn bovenlijf weer zo bekrompen op. En een langere stuurpen vind ik niet lekker sturen...

@Ribbel.
Ik wil zeker binnnenkort alweer naar de Hermansweg (maar ben er net de afgelopen 2 weekenden geweest). Misschien toch verstandig om zaterdag even het een en ander dichter bij huis uit te testen. Hoewel, kan er wel beter zijn klimeigenschappen uitproberen.... :wink: Las dat VeeDee er zaterdag al weer is met o.a. Zoesa en LGmeister.... , dus het kriebelt wel.... :)
Laatst gewijzigd door Suntoro op do 31 maart 2011, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

Vind het geheel erg mooi geworden, afwerking is netjes en gewoon degelijk (XT) Maar ik denk dat je in de toekomst best nog wel wat gaat upgraden als ik alles nog eens doorlees :-q
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Paul Dun schreef:Vind het geheel erg mooi geworden, afwerking is netjes en gewoon degelijk (XT) Maar ik denk dat je in de toekomst best nog wel wat gaat upgraden als ik alles nog eens doorlees :-q
Thnx, idd ging ik voor de degelijk (maar ook wel een beetje voor de voordeligheid van XT... :wink: ). Upgraden hoeft nu niet perse, maar meer om dat iets mooier is en lichter. Maar vind het geheel ook erg geslaagd, wat op de foto´s binnen niet zo goed uit de verf komt. In werkelijkheid des te meer... :)
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Ik vind het resultaat zeer geslaagd :-q
Push Yourself Harder
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

stevens schreef:Ik vind het resultaat zeer geslaagd :-q
Thnx. Me 2! Helaas staat hij nu ff bij de LBS voor de achterrem. Kreeg met geen mogelijkheid remleiding van de achterrem goed in elkaar, waardoor hij olie had gelekt. Kosten voor het juiste gereedschap zou me meer kosten dan het even te laten doen.... :(
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Wanneer kom je hem showen op de hermansweg Joeri?
Ik ben heel benieuwd.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Hey Louis, kriebelt toch wel om dit weekend al weer naar de Hermansweg te gaan... :) Met name omdat het zaterdag erg mooi weer wordt... Fiets staat momenteel dus nog even bij de LBS, omdat ik de achterrem niet goed kreeg vanwege het gebrek aan juist gereedschap. Morgenmiddag is hij klaar. Ik zal hem morgenmiddag/avond nog even testen of alles goed functioneert en inremmen... Dus misschien kom ik alsnog zaterdagmorgen naar HW (is wel vroeg btw... :lol: ). Maar dan kan ik hem wel even echt grondig testen...
Gebruikersavatar
zoesa
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 935
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 22:10
Mijn mountainbike: is altijd stuk
Contacteer:

Lijkt me weer gezellig en wil natuurlijk even je nieuwe bike bewonderen.
Zelf ga ik eens een keer op mijn scalpel en geef de 29er even rust.
Zorg altijd dat de paaltjes verder uit elkaar staan dan dat je stuur breed is.
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Sja, als je deze "wat" rechtop zithouding niet erg vindt, dan is een frame waar je voor je gevoel niet te kort op zit nog wel het beste. En mocht je in de toekomst toch nog wat willen zakken, kun je altijd nog de stuurpen omdraaien, en een flatbar kiezen.
Eerst hier maar s van genieten zou ik zeggen!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie