Qbikes Element Eal RC1 opbouwproject

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
-martijn-
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 21:37

Qbikes? Ja zeker! Een weekje geleden kende ik dit Franse fietsmerk ook niet. Maar sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Qbikes Element Eal RC1 frame (20"). Ik was op zoek naar een groter frame (aangezien ik nu op een te kleine fiets rijd) en deze voldoet perfect aan mijn lichaamsbouw. Ik heb dit prachtige frame via marktplaats overgenomen van iemand die vaak in Frankrijk komt. Hij heeft dit frame onder garantie gekregen maar had in tussen al een andere fiets gekocht. Heb zodoende dit nieuwe frame met garantie kunnen overkopen.

Qbikes schijnt in Frankrijk een redelijk populair merk te zijn. Ze werken enkel via internet, de fietsen worden niet bij dealers verkocht. Het Element Eal RC1 frame is bedoeld voor cross country racing en, als ik het goed opmaak uit hun site, is het hun topmodel aluminium frame voor XC. Blijkt ook uit het gewicht, 1680gr incl. derailleurhanger. Niet slecht voor een 20 inch frame! Ik ben zelf erg gecharmeerd van de moderne graphics en features die het frame onderscheiden van standaard spul.

Mijn bedoeling is om met dit frame een volledige nieuwe fiets op te bouwen. Ik heb nu een Bulls met v-brakes, dus ik zal een heleboel mooi nieuw spul gaan aanschaffen. Wat precies, daar ben ik nog niet over uit. Daarnaast moet ik ook nog ff kijken wat het allemaal mag kosten. Ik houd jullie op de hoogte.

Maar goed, hieronder wat foto's :-D

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door -martijn- op wo 23 september 2009, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
SBTElite
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 17:49

Ziet er goed uit man!! mooie zo die ranke bovenbuis en die achtervork is ook niet mis :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mooi frame! Even de site opgezocht, kan helaas geen Frans lezen. De prijzen zijn ook voor de hele fiets, zie nergens prijzen voor het frame alleen staan.
-martijn-
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 21:37

De achtervork vind ik zelf ook erg mooi, apart met die u-box. Inderdaad staan er op de site alleen prijzen van de gehele fietsen weergegeven. Zelf weet ik de precieze prijs ook niet. De verkoper vroeg er 300 euro voor en ik heb hem uiteindelijk voor 260 euro meegekregen. Daar was ik tevreden mee. :)
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Nog nooit van het merk gehoord, wel een mooi frame.
Foto's zijn trouwens ook behoorlijk mooi.
Ben benieuwd naar je verdere opbouw.

Als je twijfelt over onderdelen, gewoon topic aanmaken in onderdelendiscussie :-D

Veel plezier in ieder geval met opbouwen.
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Fraai frame.
Mooie kleurstelling zo met de decals.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

Bijzonder mooi frame, ben nu al benieuwd naar het totaal plaatje.. :-q
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Mooi frame, mooie fraaie kleuren.
Echter een overkill aan lasnaden voor, niet mijn smaak :-{
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Zow, klingt als een goede deal! Ben benieuwd hoe je de bike gaat opbouwen! :-q
pierke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 644
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 20:02
Mijn mountainbike: Niner Air9/Rocky Mountain

Kende het merk niet, maar ik vind het frame er prachtig uitzien! Kan een erg mooie bike worden! Hou ons op de hoogte.

(was al eerder opgemerkt, maar je maakt mooie foto's :-q)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

RobSter schreef:Mooi frame, mooie fraaie kleuren.
Echter een overkill aan lasnaden voor, niet mijn smaak :-{
Jep, leuke kleur en stickers.

Alleen het lijkt net of ze met het lasapparaat uitgeschoten zijn...
beetje grove toleranties.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
-martijn-
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 21:37

Bedankt voor jullie reacties! De lasnaden zijn inderdaad niet subtiel, was mij ook opgevallen. Wellicht dat de witte kleur ze nog wat groter doet lijken dan dat ze werkelijk zijn. Ze houden de boel i.i.g. goed bijeen. :tong

Heb net een beetje zitten rekenen en heb nu +/- 500 euro tot mijn beschikking om een start te maken met de opbouw. Mijn idee is om van dit bedrag in ieder geval een mooie wielset + banden, schijfremmen en evt. nog wat kleinere onderdelen te kopen. Wat mij wel aanspreekt is een combi van een witte DT swiss 4.2D velg met bijv. een gouden Hope naaf. Misschien dat dat alleen iets te flashy wordt. Het frame is natuurlijk vrij rustig. Ik zag ook voor minder geld een xtr-wielset met dezelfde velgen in het zwart, ook niet verkeerd. Met een wat onopvallendere wielset spreekt het frame nog meer. Ik ga er nog eens over denken.
Vincent99
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 15:51
Mijn mountainbike: Merida TFS XC-900M

erg mooi frame!... wat zeg ik, SUPER FRAME!!! :-q
En met wat voor een camera zijn de foto's gemaakt, ik neem aan een SLR want ze zijn echt super.
takezo schreef:Ik zeg, iedere mountainbiker verplicht een paar jaar op judo.
-martijn-
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 21:37

Ik heb de foto's inderdaad met een spiegelreflex gemaakt, Pentax K100D met wat fijne objectieven. Fotograferen is naast mountainbiken ook een van mijn hobby's. Helaas allebei vrij prijzige bezigheden ;)
Superbärt
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 5 oktober 2004, 23:41

Mooi frame, is weer s wat anders, apart. Kan me altijd bekoren. Iets doet me denken aan Commencal, maar zal voornamelijk de kleurstelling zijn.

Succes met de opbouw, check pb!
I'm just here to regulate funkyness.
Als ik val dan sta ik op, en als ik sta dan val ik op.
"How does Danny Hart sit down with balls that big!?"
Plaats reactie