Canyon Spectral AL 6.0 2016 (Update P2)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

Na een week wachten heb ik mijn Canyon Spectral AL 6.0 in ontvangst mogen nemen. Snel in elkaar gezet wegens te weinig tijd. Zaterdag komt de eerste testrit met de demperpomp en wat tools op zak, ben erg benieuwd! Daarna de banden tubeless maken met de bijgeleverde ventielen en tape.

Mijn eerste indruk; Wat een fantastisch apparaat, schitterende kleur en nu afwachten hoe het fietst!

Specs:

Frame: Canyon Spectral AL (XL) Silver Brushed - Grey
Demper: FOX Performance float EVOL
Vork: FOX Performance 34 float 27,5 FIT4 15QR
Balhoofd: Cane Creek 40
Achter derailleur: Shimano XT shadow plus 10S
Voor deraileur: Shimano SLX 10S
Shifters: Shimano SLX
Remmen: Shimano SLX
Cassette: Shimano Deore 10S
Wielset: DT Swiss M1600 Spline, 30mm
Banden: Continental Mountain King II 2,4"
Crank: Shimano SLX 10S
Trapas: Shimano SLX
Stuurpen: Iridium 3-0 trail (60mm)
Stuur: Iridium 3-0 trail (740mm)
Handvatten: Ergon GE1 slim
Zadel: Iridium 3-0
Zadelpen: Rockshox reverb stealth 125mm
Pedalen: Shimano SPD
Gewicht: 13,1 kg (volgens Canyon)

De foto's zijn slecht en snel gemaak, maar geven alvast een indruk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door NickMak op za 18 februari 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

Gepost op het verkeerde forum.. Kan hij misschien verplaatst worden naar de SYS? B.v.d. en excuses!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Done :-q
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

George schreef:Done :-q
Thanks George! :-D
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Nice ride......silver brushed voor een bombproof look en functionaliteit
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Heb dezelfde, die kleur is echt fantastisch!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mooi ding hoor :-q

Heb je nog een foto van je cockpit vanaf je zadel genomen?
Ben wel benieuwd hoe die remote van je dropper uitkomt als je een linker shifter hebt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

MacReal schreef:Mooi ding hoor :-q

Heb je nog een foto van je cockpit vanaf je zadel genomen?
Ben wel benieuwd hoe die remote van je dropper uitkomt als je een linker shifter hebt.

Thanks!

Ik zal zaterdag goede foto's maken. De remote heb ik daar zomaar op gevoel geplaatst en nu moet in de praktijk blijken of het bevalt. Weinig ruimte waar ik hem anders zou plaatsen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Bij mij zit hij tussen de remhendel en het handvat, aan de bovenkant
Ben bang dat hij naast de shifter net te ver buiten bereik komt te zitten zo gezegd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

Vandaag m'n eerst rit gemaakt. Wat een wereld van verschil met de hardtail, heerlijke fiets! Ik vind de remote van de reverb zo prettig, misschien in het buitenland toch wel van positie wisselen, maar in Nederland gebruik ik hem denk ik zo af en toe.

De fiets is erg stabiel en kan de technische stukken makkelijk doen. Toch is het wel iets zwaarder trappen dan de 29er met 2,2 banden.

Nu nog tubeless maken en naarmate er meer ritten komen alles afstellen qua dempers. Eerste trip naar de Ardennen is gepland!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Mooie bike! Hoe bevalt de grootte en hoe lang ben je? Ik ga hem hopelijk over een maandje ook eens testen.
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Mooie fiets zeg! Vind 'm qua vorm erg mooi en ook de redelijke simplesse qua kleurstelling doet het plaatje erg goed, mooi speelgoed!

Ik zie dat je zo'n kettingeleider hebt waarbij de ketting gewoon over het kunststof geen glijdt, hoe bevalt dat? Ik ben altijd een beetje bang dat zo'n ding een takke herrie maakt, is dat ook zo?
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Kartoffel schreef:Mooie fiets zeg! Vind 'm qua vorm erg mooi en ook de redelijke simplesse qua kleurstelling doet het plaatje erg goed, mooi speelgoed!

Ik zie dat je zo'n kettingeleider hebt waarbij de ketting gewoon over het kunststof geen glijdt, hoe bevalt dat? Ik ben altijd een beetje bang dat zo'n ding een takke herrie maakt, is dat ook zo?
Ik heb een 2015 Spectral 9.9 en kan je vertellen dat ik op een jaar tijd al twee geleiders heb versleten en nu zonder rond rij. Het geluid valt reuze mee, maar doordat de ketting op het kunstof glijdt, slijt het als een malle. Op een gegeven moment snijd de ketting gewoon door de geleider heen. Vervangen kosten 30 euro bij Canyon en helaas zijn de kooitjes niet los te koop...
NickMak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 19 januari 2016, 23:26
Mijn mountainbike: Spectral AL 6.0

ChillyWilly schreef:Mooie bike! Hoe bevalt de grootte en hoe lang ben je? Ik ga hem hopelijk over een maandje ook eens testen.
Ik ben zelf 1.98m en heb een xl genomen. Fietst en past prima. Heb alleen een highriser bar geplaatst (35mm) om iets rechterop te kunnen zitten. Zeker geen spijt. Donderdag richting de Ardennen, trois ponts.
Grijze Muis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 10:08
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0 2016 - Cube LTD Race 2012

bolio schreef:
Kartoffel schreef:Mooie fiets zeg! Vind 'm qua vorm erg mooi en ook de redelijke simplesse qua kleurstelling doet het plaatje erg goed, mooi speelgoed!

Ik zie dat je zo'n kettingeleider hebt waarbij de ketting gewoon over het kunststof geen glijdt, hoe bevalt dat? Ik ben altijd een beetje bang dat zo'n ding een takke herrie maakt, is dat ook zo?
Ik heb een 2015 Spectral 9.9 en kan je vertellen dat ik op een jaar tijd al twee geleiders heb versleten en nu zonder rond rij. Het geluid valt reuze mee, maar doordat de ketting op het kunstof glijdt, slijt het als een malle. Op een gegeven moment snijd de ketting gewoon door de geleider heen. Vervangen kosten 30 euro bij Canyon en helaas zijn de kooitjes niet los te koop...
Moest je de ketting nog inkorten nadat je de geleider hebt verwijderd?
Plaats reactie