Project: Rocky Mountain Blizzard 1996

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
casjansen
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 september 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2020, Trek Fuel Ex 2014, Niner EMD 2011, Kona Explosif 2002; Klein Pulse 1996
Contacteer:

Ik weet niet of het al gezegd is maar dit is wel een heel speciale versie, een zogenaamd 15th anniversary versie van de Blizzard om te vieren dat in 1996 RM 15 jaar bestond (duh).

Een maat van mij had dit type frame opgebouwd met Syncros etc totdat deze gejat werd in Eindhoven.... het zal toch niet dat...?
Ik ben niet slordig, ik heb een hoge chaos-tolerantie!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik hoop het niet. Ik wil het framenummer wel checken.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

casjansen schreef:Een maat van mij had dit type frame opgebouwd met Syncros etc totdat deze gejat werd in Eindhoven.... het zal toch niet dat...?
Euhm, van Michiel?
Gebruikersavatar
casjansen
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: di 27 september 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2020, Trek Fuel Ex 2014, Niner EMD 2011, Kona Explosif 2002; Klein Pulse 1996
Contacteer:

Steelboy schreef:
casjansen schreef:Een maat van mij had dit type frame opgebouwd met Syncros etc totdat deze gejat werd in Eindhoven.... het zal toch niet dat...?
Euhm, van Michiel?
Jep, ik zal hem eens vragen naar het framenummer of herkenbare punten (en de maat)

Kleine wereld :o
Ik ben niet slordig, ik heb een hoge chaos-tolerantie!
michailovic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: di 23 april 2013, 22:31

@zonoskar: Heb je het frame gekocht in een nieuwbouwwijk in Best?
Zo ja, dan issie gecheckt.
Er zijn nog steeds mensen op zoek naar mijn (op 7 Juli 1998) gejatte Rocky! Hulde!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Yep, uit Best. Gelukkig dat het jouw frame niet is. Ik had vroeger een Zaskar die gejat is, dus ik snap dat het erg zuur is als je zuurverdiende geld ineens weg is, laat staan je met zorg samengestelde fiets.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ondertussen is de fiets weer frame-only aangezien ik onderdelen nodig had voor een ander retro project: een GT RTS. Maar langzamerhand ben ik weer een beetje aan het zoeken voor onderdelen, dit maal wel correct. Ik heb al gevonden een Rocky stuurpen:

Afbeelding

En mijn Pace RC35 MXC komt in dit frame. Verder heb ik nog een rood (wel modern) chis king balhoofd, Avid single digit V-brakes+hendels, maar verder nog niks :)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Weer wat dingen binnen gekomen. Zilveren Turbine cranks met compact steek (5-arm, 94mm) en een XT voorderailleur, ziet er nieuw uit.

Zaken die ik nog moet hebben:
- shifters
- wielen
- kettingbladen
- ketting
- zadel en pen
- barends
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Wat zoek je precies? Misschien kan ik je wel helpen...
I may not be good, but at least I'm slow.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik weet niet wat ik precies zoek :) Qua kettingbladen ga ik waarschijnlijk voor moderne middleburn 5-arm hardcoat. Dat is wellicht niet helemaal retro, maar ziet er toch een beetje oldschool uit. Qua zadelpen zou ik het liefst een titanium Syncros hebben, maar ik moet 26.8mm hebben en die zijn heel zeldzaam (toevallig staat er 1 op ebay, maar $200 vind ik net wat teveel). Ik zag ook deze Titec, maar die vind ik toch minder bijzonder en bovendien lijkt ie net echt oud. Of er zilveren Raceface zadelpennen zijn weet ik niet. Qua shifters wil ik losse XT of XTR triggers, maar ook daar is lastig aan te komen, maar wellicht ga ik net zoals bij mijn RTS ook voor moderne Deore SLX ofzo. Qua wielen weet ik het helemaal niet. Deze Hope naven zijn natuurlijk wel heel mooi :) Ik heb nog een wiel staan met een LX parralax naaf en een Bontrager Mustang velg (toevallig net 1 gevonden op ebay), maar dan zou ik nog zo'n velg moeten zien te vinden. Dus het is allemaal nog niet duidelijk :) Wel is duidelijk dat het geen fortuin mag kosten.
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Leuk dat je er nog steeds mee aan het veranderen bent. De RaceFace XY zadelpen is er ook in het zilver. Vind ik mooier dan de variant in het zwart.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Afbeelding

Zo ver ben ik nu.

Ik heb een Dura Ace 7700 GS derailleur gevonden in mijn lade en XT shifters uit het jaar stillekes. Raceface Turbine cranks, alleen geen idee uit welk jaar die zijn. De UN-71 die ik had bleek 73mm te zijn, dus met een 2.5mm spacer toch maar gemonteerd. Vreemd genoeg steekt ie aan de non-drive side niets uit, hij is mooi vlak met het frame. De 113mm as is ook net wat te breed en zou best 103 mogen zijn, ik heb 1cm speling tussen frame en crank aan beide zijden. Misschien wil iemand ruilen?
JohanH
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 19:37

Lekker aan de sleutel kerel, blijft ook een prachtig frame, en zo met die rode accenten erg mooi!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Dura ace derailleur gaat er weer af, er komt een XTR 950 op. En zojuist op ebay een titanium Syncros zadelpen gescoort voor niet teveel (voor titanium dan, was toch nog $117). Als dan het rode Selle flite zadel ook nog binnenkomt ben ik er bijna. Wielen moet ik dan maar even delen met mijn andere old-timer, al heb ik daar ook progress, een XTR m900 achternaaf komt mijn kant op. Nu alleen nog velgen scoren.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gelukkig zit er nu weer een mooie crank op, Die XTR was echt zonde...

Had je deze ook nog gezien op MP? Vind ik ook altijd nog wel een mooi model.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie