Giant Trance 4 (Custom chainguide gemonteerd -> pagina 19)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Iets meer veerweg achter zou fijn zijn maar niet noodzakelijk hoe ik hem nu gebruik. Stel ik een ander frame zou kopen zou het geen Giant worden, wil dan eens wat anders.

Maar hoezo... Heb je een Reign die je kwijt moet? ;)
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Ja,dat heb ik.
En dat hoeft niet eens veel te kosten,echter wil ik jouw topic daar niet mee vervuilen.
PB maar bij interesse.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Mooi man! Leuk fietsje!
Gebruikersavatar
M@ttie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 10 juli 2010, 21:56
Mijn mountainbike: Ghost Lector 5.9

Dat ziet er goed uit zeg!!
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Ziet er zeer nice uit 8)

Deze Giant's (zowel Trance als Reign) schijnen 'af fabriek' aan de voorkant minder veerweg te hebben dan wat als optimaal wordt ervaren. Ik ben zeer benieuwd hoe die Pike je bevalt in de bikeparken.

Edit: was jij eind juni (de zondag dat Duitsland moest voetballen) toevallig in W'berg? Heb zo'n fietsje met een Holländer erop zien rijden.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

De Pike heb ik tot nu toe alleen uitgelaten in de Alpen en op FT. Ik rij dan niet op 140 maar op 130mm, ik vind het dan net wat fijner sturen. De vork zelf vind ik echt heerlijk, de veer karakteristiek match vrijwel gelijk met de achter demper. Het is dus niet zo dat 1 van de 2 stug of zompig is. Maandag naar wtb om hem daar verders te testen. :D

Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.

Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet ;)
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

stevo87 schreef:Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.

Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet ;)
Dan zal je het idd niet geweest zijn :P . 130 mm voor de trance klinkt inderdaad als een goede instelling voor dit frame. Als je in Winterberg de DH pakt zou ik 'm als ik jou was wel een run op 140 mm proberen. Kun je proberen wat beter voelt. Veel plezier daar in ieder geval!

Leuke van de Maestro achtervering is dat het echt eeeeeinnndeeloooosss aanvoelt. Dat is mijn ervaring met m'n Reign althans. Laatst in Winterberg gereden en de DH was echt meesterlijk op dat apparaat (de Pike ook trouwens).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Enig idee wat je alleen je frame weegt?
roerijzer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 16 februari 2009, 19:56

Sjase schreef:
stevo87 schreef:Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.

Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet ;)
Dan zal je het idd niet geweest zijn :P . 130 mm voor de trance klinkt inderdaad als een goede instelling voor dit frame. Als je in Winterberg de DH pakt zou ik 'm als ik jou was wel een run op 140 mm proberen. Kun je proberen wat beter voelt. Veel plezier daar in ieder geval!

Leuke van de Maestro achtervering is dat het echt eeeeeinnndeeloooosss aanvoelt. Dat is mijn ervaring met m'n Reign althans. Laatst in Winterberg gereden en de DH was echt meesterlijk op dat apparaat (de Pike ook trouwens).
ik was dit :-q

en de trance is ook zeker geschikt voor Bikepark Winterberg

@stevo : die trance gaat er steeds beter uitzien :-q
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Jurriaan schreef:Enig idee wat je alleen je frame weegt?
Frame woog geloof ik rond de 3.5kg incl demper. Totaal gewicht nu ligt op ~15 tot 15.5kg.

Edit... Net nagewogen en het gewicht is 15.26kg :D
roerijzer schreef: @stevo : die trance gaat er steeds beter uitzien :-q
Dankje :-D
Laatst gewijzigd door stevo87 op do 11 november 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Update:

Met 32T kwam ik tekort dus heb ik mijn xt crank verwisseld met mijn slx crank icm 36T kettingblad. Het doel was dan ook om meteen 1x9 te gaan rijden echter had ik geen ketting geleider. Dus dan maar zelf 1 maken :tong

Begonnen als een idee in autocad waarbij heeeeel veeeel is afgekeken bij Mrp en E13. Het is nog een "ruwe" uitvoering om te kijken of het echt werkt. Dan worden die lelijke bouten ook vervangen voor mooie ronde kop versies.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zitten nog een paar andere updates op de bike maar die moet ik nog fotograferen.
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

super mooi gedaan. maar moet je er geen soepelere gelijdingsbuis hebben nu loopt de ketting op metaal dat lijkt me niet goed/
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aluminium

... dat waren de originele Roox (Chaindog) ook en die deden het eigenlijk ook prima, al zat daar wel een afschuining aan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

cheeta schreef:Aluminium

... dat waren de originele Roox (Chaindog) ook en die deden het eigenlijk ook prima, al zat daar wel een afschuining aan.
Niet het geschikte materiaal wil je zeggen? ;)
mountainbiker93 schreef:super mooi gedaan. maar moet je er geen soepelere gelijdingsbuis hebben nu loopt de ketting op metaal dat lijkt me niet goed/
Zit een derailleur wieltje in.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Gewoon thuis met een boor en een lintzaag ? Prachtig.

leermodus voor mij, waarom dat stuk massief ? Ziet er een beetje overdreven uit, maar ik doe dan ook XC...
Plaats reactie