Iets meer veerweg achter zou fijn zijn maar niet noodzakelijk hoe ik hem nu gebruik. Stel ik een ander frame zou kopen zou het geen Giant worden, wil dan eens wat anders.
Maar hoezo... Heb je een Reign die je kwijt moet?
Giant Trance 4 (Custom chainguide gemonteerd -> pagina 19)
Ziet er zeer nice uit
Deze Giant's (zowel Trance als Reign) schijnen 'af fabriek' aan de voorkant minder veerweg te hebben dan wat als optimaal wordt ervaren. Ik ben zeer benieuwd hoe die Pike je bevalt in de bikeparken.
Edit: was jij eind juni (de zondag dat Duitsland moest voetballen) toevallig in W'berg? Heb zo'n fietsje met een Holländer erop zien rijden.
Deze Giant's (zowel Trance als Reign) schijnen 'af fabriek' aan de voorkant minder veerweg te hebben dan wat als optimaal wordt ervaren. Ik ben zeer benieuwd hoe die Pike je bevalt in de bikeparken.
Edit: was jij eind juni (de zondag dat Duitsland moest voetballen) toevallig in W'berg? Heb zo'n fietsje met een Holländer erop zien rijden.
De Pike heb ik tot nu toe alleen uitgelaten in de Alpen en op FT. Ik rij dan niet op 140 maar op 130mm, ik vind het dan net wat fijner sturen. De vork zelf vind ik echt heerlijk, de veer karakteristiek match vrijwel gelijk met de achter demper. Het is dus niet zo dat 1 van de 2 stug of zompig is. Maandag naar wtb om hem daar verders te testen.
Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.
Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet
Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.
Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet
Dan zal je het idd niet geweest zijn . 130 mm voor de trance klinkt inderdaad als een goede instelling voor dit frame. Als je in Winterberg de DH pakt zou ik 'm als ik jou was wel een run op 140 mm proberen. Kun je proberen wat beter voelt. Veel plezier daar in ieder geval!stevo87 schreef:Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.
Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet
Leuke van de Maestro achtervering is dat het echt eeeeeinnndeeloooosss aanvoelt. Dat is mijn ervaring met m'n Reign althans. Laatst in Winterberg gereden en de DH was echt meesterlijk op dat apparaat (de Pike ook trouwens).
ik was ditSjase schreef:Dan zal je het idd niet geweest zijn . 130 mm voor de trance klinkt inderdaad als een goede instelling voor dit frame. Als je in Winterberg de DH pakt zou ik 'm als ik jou was wel een run op 140 mm proberen. Kun je proberen wat beter voelt. Veel plezier daar in ieder geval!stevo87 schreef:Wat je zegt over 'af fabriek'. Ik vond de Trance op 100mm op zich wel fijn maar ik wist toen niet beter. Toen ik de Pike had geplaatst voelde de fiets beter aan, meer dat het zo hoort te zijn. 140mm met een Pike is denk ik wel het maximale wat je er in kunt stoppen zodat het nog goed te rijden is.
Btw ik ben nog nooit in WTB geweest dus ik was het niet
Leuke van de Maestro achtervering is dat het echt eeeeeinnndeeloooosss aanvoelt. Dat is mijn ervaring met m'n Reign althans. Laatst in Winterberg gereden en de DH was echt meesterlijk op dat apparaat (de Pike ook trouwens).
en de trance is ook zeker geschikt voor Bikepark Winterberg
@stevo : die trance gaat er steeds beter uitzien
Frame woog geloof ik rond de 3.5kg incl demper. Totaal gewicht nu ligt op ~15 tot 15.5kg.Jurriaan schreef:Enig idee wat je alleen je frame weegt?
Edit... Net nagewogen en het gewicht is 15.26kg
Dankjeroerijzer schreef: @stevo : die trance gaat er steeds beter uitzien
Laatst gewijzigd door stevo87 op do 11 november 2010, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Update:
Met 32T kwam ik tekort dus heb ik mijn xt crank verwisseld met mijn slx crank icm 36T kettingblad. Het doel was dan ook om meteen 1x9 te gaan rijden echter had ik geen ketting geleider. Dus dan maar zelf 1 maken
Begonnen als een idee in autocad waarbij heeeeel veeeel is afgekeken bij Mrp en E13. Het is nog een "ruwe" uitvoering om te kijken of het echt werkt. Dan worden die lelijke bouten ook vervangen voor mooie ronde kop versies.
Er zitten nog een paar andere updates op de bike maar die moet ik nog fotograferen.
Met 32T kwam ik tekort dus heb ik mijn xt crank verwisseld met mijn slx crank icm 36T kettingblad. Het doel was dan ook om meteen 1x9 te gaan rijden echter had ik geen ketting geleider. Dus dan maar zelf 1 maken
Begonnen als een idee in autocad waarbij heeeeel veeeel is afgekeken bij Mrp en E13. Het is nog een "ruwe" uitvoering om te kijken of het echt werkt. Dan worden die lelijke bouten ook vervangen voor mooie ronde kop versies.
Er zitten nog een paar andere updates op de bike maar die moet ik nog fotograferen.
- mountainbiker93
- Extreme Biker
- Berichten: 739
- Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
- Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
- Contacteer:
super mooi gedaan. maar moet je er geen soepelere gelijdingsbuis hebben nu loopt de ketting op metaal dat lijkt me niet goed/
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7364
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Aluminium
... dat waren de originele Roox (Chaindog) ook en die deden het eigenlijk ook prima, al zat daar wel een afschuining aan.
... dat waren de originele Roox (Chaindog) ook en die deden het eigenlijk ook prima, al zat daar wel een afschuining aan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Niet het geschikte materiaal wil je zeggen?cheeta schreef:Aluminium
... dat waren de originele Roox (Chaindog) ook en die deden het eigenlijk ook prima, al zat daar wel een afschuining aan.
Zit een derailleur wieltje in.mountainbiker93 schreef:super mooi gedaan. maar moet je er geen soepelere gelijdingsbuis hebben nu loopt de ketting op metaal dat lijkt me niet goed/