Van Nicholas Zion

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
hubertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 490
Lid geworden op: ma 15 januari 2007, 11:09
Mijn mountainbike: Ti - CrMo - Al - SS - 4X
Contacteer:

En dan te zeggen dat ook ik bijna met zo eentje had gereden.. Ik kan er mijn ogen niet af houden!
Ooit komter een touareg!
° Titanium Squad Member °
" Less Is More "
* HotrodSpirit *
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Kwa vork zat ik voor de aanschaf erg te twijfelen ja, en dan voornamelijk om de kleur. Ik wou een vork met automatische lockout, nu heeft White Brothers ook zoiets (maar dan net anders :tong ) En die worden in het zwart geleverd en zien er zeer gelikt uit, ook een Manitou R7 SPV heeft door mijn hoofd gespeeld, maar ben uiteindelijk zeer tevreden met de FOX. Mijn vriendin heeft een R7 met handmatige lockout, op zich een goede vork, maar kan kwa veereigenschappen niet tippen aan een FOX. Verder heb ik een aantal weken een zwarte Suntour gehad als leen vork omdat mijn FOX in eerste instantie niet goed werkte. Het smoelde wel wat beter zo'n zwarte vork, maar niet zo veel beter als dat ik had gedacht.

Verder doet de FOX zijn werk echt subliem geen aan/uit gevoel waar sommigen het wel eens over hebben wat betreft de lockout., maar ik merk er helemaal niets van. Hij doet zijn werk zonder dat ik er wat van merk en dat hoort ook zo vind ik. De vork is dus een blijvertje, wel wil ik nog eens een starre titanium vork proberen, er zijn genoeg routes waar je daar genoeg aan moet hebben lijkt me.

De gele wielen blijven voorlopig, ik vind ze persoonlijk wel wat hebben, maar wanneer ik zin heb zal ik er eens een paasr wielen met zwarte velgen insteken en kijken hoe dat staat.

Het stuur en de stuurpen zijn van Van Nicholas zelf, prijs was niet erg hoog en ik vond het wel apart om ze van het eigen merk te hebben (Ok, het is gewoon een logootje op een ander merk). Ik zal ze nog eens wegen of ff aan Van Nicholas zelf het gewicht vragen om te kijken of ik ze nog eens vervang.

@ Huberteje ik heb zelf lang getwijfeld tussen een Hilset en een Van Nicholas, maar voor mij was de Van Nicholas toch wat goedkoper de gebogen achtervork van de Hilset vind ik optisch niet zo geslaagd het zal wel super werken. De Touareg is ook een mooi frame, wel wat langer en met geovaliseerde buizen. Ik heb ze beiden naast elkaar gezien, en ik vind de Zion toch mooier. Wel is de Touareg stijver, vooral de achterbrug want die in een stuk breder.

Weet iemand trouwens een goed passende chainstayprotector voor mijn frame? Die er nu op zit is eigenlijk te ruim

Heeft er iemand trouwens nog ideeën, om redelijk betaalbaar nog wat gewicht te besparen? Hij weegt nu 10,75kg dus daar moet nog afgewerkt worden, maar voorlopig wil ik er niet teveel geld tegenaan gooien. Ik zit te denken aan:
- Vorkbuis inkorten
- Zadelpen inkorten (Er kan nog 5 cm vanaf, weet alleen niet goed hoe dat te doen met titanium)
- Stalen Boutjes vervangen door Alu (of titanium waar nodig)
- Topcap van balhoofd vervangen door een plasticdop (zijn die er? Ik vind alleen maar carboncaps die alsnog vast gezet moeten worden)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Gewicht besparen? NoTubes of Dugast bandjes.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

The Flying V schreef: of Dugast bandjes.
Dugast zijn tubes... Ze zijn inderdaad behoorlijk licht maar de velgen waar ze op passen zijn OF heel zwaar OF heel duur. Je zou ze op 26" Ambrosio Crono F20's kunnen plakken, maar die zijn te smal en daardoor sluit de tube niet goed aan, en rolt er gemakkelijk af...

Sowieso zijn tubes onpraktisch voor mensen die niet op een hoog niveau wedstrijden cq. gesponsord worden...
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Thijsje schreef:Sowieso zijn tubes onpraktisch voor mensen die niet op een hoog niveau wedstrijden cq. gesponsord worden...
Heb jij ervaring mee he... :wink:
hubertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 490
Lid geworden op: ma 15 januari 2007, 11:09
Mijn mountainbike: Ti - CrMo - Al - SS - 4X
Contacteer:

Ik heb vroeger met een Airborne gereden en kon bij de garantiewissel een Zion krijgen voor 300€. Ik heb toen getwijfeld, maar uiteindelijk - wegens toen niet genoeg geld - terug gewoon een Liberator genomen (een van de laatste in stock).
Wat later kon ik voor 400€ een hilset op de kop tikken, met fatty bij. Ik vond m niet zo mooi als de airborne, maar ondertussen kan ik zijn karakter ook wel waarderen, en hij rijdt heeeel lekker.
Maar ooit komt er een tuareg/black widow/lucky strike, met een marathon sl in, dat staat voor mij al vast (als ze dan nog te vinden zijn). Het zijn prachtbikes, ze zijn stijver (en minder comfy) dan mijn hilset en de gebrushte afwerking is fantastisch!
Je hebt echt een droombike.
° Titanium Squad Member °
" Less Is More "
* HotrodSpirit *
BartB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 22:56
Mijn mountainbike: Ritchey Ultra Team

Steks schreef:- Topcap van balhoofd vervangen door een plasticdop (zijn die er? Ik vind alleen maar carboncaps die alsnog vast gezet moeten worden)
ik kwam er laatst nog een tegen ergens in de schuur, een dia compe volgens mij....
http://www.wielenstudio.nl handgebouwde wielen, onderhoud en onderdelen
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

BartB schreef:
Steks schreef:- Topcap van balhoofd vervangen door een plasticdop (zijn die er? Ik vind alleen maar carboncaps die alsnog vast gezet moeten worden)
ik kwam er laatst nog een tegen ergens in de schuur, een dia compe volgens mij....
Als je hem zelf niet gebruikt heb ik wel interesse :lol:
Ik weet in elk geval al wel dat ze bestaan van carbon, ben alleen weer ff kwijt welk merk ze ook alweer had.
driven
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 18:55
Mijn mountainbike: staat te koop

Heeft er iemand trouwens nog ideeën, om redelijk betaalbaar nog wat gewicht te besparen? Hij weegt nu 10,75kg dus daar moet nog afgewerkt worden, maar voorlopig wil ik er niet teveel geld tegenaan gooien.

maybe lichtere banden/zadeltje slr/is n optie :-q
a donkey doesn't hit the same stone twice...
de verschrikkelijke sneeuwman is coming....
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Het was de Schmolke Carbon Ahead Deckel die ik bedoelde.

Verder ga ik dit weekend Maxxis Maxxlite's monteren om ze vervolgen maandag te proberen in Dorst.
Een lichter zadel is misschien iets voor de toekomst. Ik heb de laatste tijd veel kilometers gemaakt op mijn ligfiets en moet weer ff wennen aan een zadel, ik heb sowieso een gevoelige kont dus te hard moet het zadel ook weer wezen. Verder zal ik ff uitzoeken hoe zwaar het stuur en zadel en de stem zijn, dan weet ik of daar veel op te besparen valt.
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Met een setje Maxxis Maxxlite kom ik uit op 10,41 kg, morgen kijken hoe het rijdt offroad, op de weg lopen de bandjes erg licht.
Plaats reactie